"הדינמיקה הקבוצתית היא חלק חשוב בתקופה הזו שלפני תחרות איש ברזל"

היא משתתפת בקרוב בתחרות איש הברזל צ'אלנג' רות' והיא סבתא במשרה מלאה וטריאתלטית. הפעם היא משתפת אותנו על היחסים שלה עם המאמן והקבוצה ~ טור 03
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טובה קידר

לטור מס' 01 של טובה קידר | טור 02 | טור 03 | טור 04 | טור 05 | טור 06 | טור 07 |

בעוד קצת יותר מחודש, ב-12.7, תיערך תחרות Challenge Roth למרחק איש ברזל בגרמניה. גם אני רשומה לתחרות הזו ועל ההכנות לקראת התחרות אני כותבת טור שבועי בשוונג.

רבים מחברי בקבוצת טריהארד סבורים שלמאמן שלי תום מרמרלי ולי זוגיות מעניינת; כשצריך הוא גוער בי ומזעיף פנים – כאילו התחלפו היוצרות, הרי במידה רבה תום יכול היה להיות נכדי. אך אני מקבלת זאת ברוח טובה ובטוחה במתווה האימונים האישי שהכין עבורי על מנת שביום התחרות אתייצב מוכנה על קו הזינוק.

טובה קידר

רבים מחברי בקבוצה סבורים שלמאמן ולי זוגיות מעניינת | צילום: באדיבות טובה קידר

"לא קל להשכים לפני הזריחה"

אנחנו שבועות אחדים בלבד מהתחרות ומצב רוחי משתנה משבוע לשבוע. יש ימים בהם אני מתווכחת עם המאמן (לרוב אלה ויכוחים שלי עם עצמי כשהוא כלל לא נוכח) בהם אני באמת טוענת שהוא מגזים בדרישותיו, בעוד שבשאר הימים אנחנו בוויכוח מתמיד כשאני מצידי מתגוננת ומתרצת על כך שהתאמנתי יותר ממה שנדרשתי בתכנית האימונים. רק כשאני מחליפה חוויות עם חברי לקבוצה אני מבינה שכולנו באותה הסירה. הדינמיקה הקבוצתית היא חלק חשוב בתקופה הזו. עבורי זו קבוצת תמיכה ממדרגה ראשונה.

הקבוצה מתחלקת לשניים; ישנם כאלה שמתאמנים לפי תכנית הקבוצה הייעודית לתחרות בצ'לנג' רות', לצידם אלה אשר כמוני, מתאמנים על פי תכנית אימון אישית, וכמובן יש את הטרמפיסטים השואבים מידע מכולם ומאלתרים לעצמם תכנית אימונים. השבוע סיפר לי אחד מחברי לקבוצה, שמחמיא ומפרגן לי לאורך כל הדרך, כי אחדים מחברי לקבוצה רואים באימונים הארוכים שלי סרגל שלפיו צריך להתיישר.

תום המאמן לקח בחשבון את נתוני האישיים לכן התחלתי בנפחים גדולים יותר בשלושת הענפים הרבה לפני יתר אנשי רות'. זה יצר קצת חוסר בטחון אצל אחדים מהם ורק כשהבינו שהמצב שלי שונה הם נרגעו. אני משתדלת להיצמד לתכנית האישית ואת מרבית האימונים אני עושה לבד.

טובה קידר

"לא אוהבת שאחרים קובעים לי את הקצב"

בהחלט לא קל להשכים לפני הזריחה ולהתחיל אימון כבר ב-4:30 כשכולם עוד ישנים ועוד חשוך בחוץ ודי מפחיד. אך יש גם יתרונות באימון הסוליסטי הזה. לי זה מתאים מאד. אני לא אוהבת שאחרים קובעים לי את הקצב, בעיקר בריצה.

שלא ישתמע מכך שאני מזלזלת באימוני הקבוצה. ההיפך הוא הנכון. את אימוני הבסיס והטכניקה אני כמובן מבצעת עם הקבוצה שלי. אחד מאימוני הריצה האהובים עלי מתקיים מעת לעת. זהו אימון ריצה קל יותר ונדבק לו השם "אימון טובה". יתרונו של האימון – אני רצה כשעה וחצי, בקצב שאינו קל לי אך קל יחסית לאחרים, אך בתמורה נהנית מהשיחות והבדיחות הקבוצתיות.

לאימון ייעודי עם הקבוצה יש חשיבות גדולה הן לשיפור היכולות והן להעלאת המורל. בל נשכח את החלק החשוב מאד: "קפה ומאפה" לאחר האימון בפינה שלנו בבית הקפה הקבוע. אין קפה טעים ממנו. השיחות, הבדיחות הפנימיות לצד הבעיות הקטנות הם חלק חשוב להמשך הדרך ולמוטיבציה.

לפני 3 חודשים החלטתי להרכיב איירובר על האופניים ולשפר את יכולת הרכיבה למרחקים גדולים יותר. הלכתי לכיוון אופניים וההתחלה היתה טובה, אולם מהר מאד החלו להופיע כאבים באזור הישבן עד שהמצב החמיר ופניתי לטיפול פיזיוטרפיה. במבט לאחור, אחת ההחלטות החשובות שלקחתי לקראת התחרות היתה עיסוי מקצועי לשרירים אחת לשבוע. עד כה ההחלטה הוכיחה את עצמה; 30 ימים לתחרות ולא חוויתי פציעה כלשהי או כאבי שרירים חריגים.

פחות מ-4 שבועות לזינוק. ההתרגשות בעיצומה!

עדיין לא חברים של שוונג בפייסבוק? הצטרפו עכשיו וקבלו את כל התכנים הכי מעניינים




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג