הדבר הירוק הבא: מה זה מאצ'ה?

מחפשים את הירוק הגדול הבא? אז קבלו את תה המאצ'ה היפני שיעורר לכם את השייקים והמאפים וגם יכניס לכם זריקת נוגדי חמצון חשובה לגוף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ממתקי מאצ'ה צילום Mr. Brian

עוד אחד מהטרנדים הבריאים והירוקים שכובשים בסערה את חובבי הז'אנר הוא התה הירוק מאצ'ה. אז מה זה בכלל מאצ'ה? הם בעצם עלי התה הירוק שנטחנים דק וסביבם נערך ביפן טקס התה המסורתי הכולל הכנה, הגשה ושתייה של המאצ'ה.

תה מאצ'ה צילום cyclonebill

עלי התה הירוק שנטחנים דק וסביבם נערך ביפן טקס התה המסורתי | צילום: cyclonebill

את המאצ'ה תוכלו למצוא בעוד מגוון של מוצרים שמעניק לו את צבעם הירוק העמוק כמו גלידות, מאפים, מתוקים יפנים למנהם. מסורת קטיפת העלים והכנת התה המסורתי היא בעלת מאות שנים ומושרשת עמוקות בתוך התרבות היפנית. עלי התה מקבלים יחס מיוחד טרם קטיפתם על מנת להפיק מהם את הטעם המשובח ביותר. העלים נקטפים בצורה ידנית ונבחרים בקפידה. לאחר ייבושם הם נטחנים העלים באבן לאבקה דקיקה במשך דקות ארוכות עד שמגיעים למרקם האבקתי המוכר של המאצ'ה. טעמו המתוק של המאצ'ה מגיע בזכות כמות חומצות האמינו הגבוהות שנמצאות בו ותלוי בתזמון המושלם של הקטיפה.

כתבות נוספות בנושא
השקיעו בירוקים: 10 העלים הירוקים שחשובים לתזונת ספורטאים
הענק הירוק: מה זה לעזאזל ספירולינה?
שיק שק שוּק: השייקים הירוקים לא עוצרים באדום

תה מאצ'ה צילום 121stephen

לאחר ייבושם הם נטחנים העלים באבן לאבקה דקיקה | צילום: 121stephen

הכנת מאצ'ה באופן מסורתי

לרוב מנפים את המאצה לפני ההכנה על מנת לפורר גושים גדולים אם ישנם כאלו. משתמשים במרית עץ מיוחדת להעברת התה דרך המנפה המיוחד. האבקה מועברת למיכל תה קטן (צ'אקי). מוסיפים כמות קטנה של מים חמים (לא רותחים) ובעזרת כפית במבוק מיוחדת הנקראת צ'אשאקו מקציפים את התערובת למרקם אחיד באמצעות מקציף עשוי במבוק בשם צ'אזן. המאצ'ה עלול להיות מר מאוד ולכן נוהגים בטקס התה להגיש אותו כשלצידו ממתק יפני אותו אוכלים לפני השתייה.

מאפין מאצ'ה צילום: Laitr Keiows

יש מגוון רחב של אפשרויות שימוש החל מהוספת האבקה לשייקים, מרקים ועד להוספתה למאפים | צילום: Laitr Keiows

יתרונות בריאותיים
המאצ'ה מעוררת עניין רב בגלל תכותותיה הבריאותיים. בשנת 2003 מצאו חוקרים מאוניברסיטת קולורדו שריכוז נוגדי החימצון EGCG הזמינים בשתיית המאצ'ה הינם גבוהים פי 137 מכמות ה-EGCG הזמין בסוגי תה מסחרי אותו אנו מכירים. נוגד חימצון זה נחשב לאחד מהחזקים בטבע ומסייע להילחם במחלות רבות כמו סרטן, כולסטרול, השמנה, אלצהיימר ומשמש גם כנוגד דלקת מצויין. נוגד חימצון זה חשוב מאוד גם לעוסקים בפעילות גופנית לשמור על הגוף מפני רדיקלים חופשיים הנוצרים באופן טבעי במהלך הפעילות. נוגד חימצון נוסף הנמצא במאצ'ה הינו פוליפנולים שגם הם מסייעים במלחמה כנגד הרדיקלים החופשיים. אחת מחומצות האמינו שנמצאו במאצה בריכוז גבוה נקראת ל-תיאנין והיא מסייעת לתחושת רוגע ותורמת גם למיקוד וחשיבה בהירה יותר. נמצא עוד כי המאצה מסייעת בהורדת רמות הכולסטרול כאשר שותים אותה באופן קבוע. כאשר שותים תה ירוק רגיל, מקבלים את המיצוי של התה ואילו בשתיית תה מאצ'ה מקבלים השותים עלה ירוק טחון בשלמותו כך שהערכים של נוגדי החימצון והכלורופיל גבוהים בצורה משמעותית מהתה המוכר.

כיצד משתמשים במאצה?
ישנם מגוון רחב של אפשרויות שימוש החל מהוספת האבקה לשייקים, מרקים ועד להוספתה למאפים כמו עוגיות ועוגות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רץ ורוכב הגיב:

    מעבר לטנדיות, במה היתרון של המאצ'ה על מזונות אחרים שעשירים בנוגדי חימצון? והאם הוא לא מדכא מסלולים שחשובים להסתגלות הגוף לפעילות ובכך פוגע ביעילות האימונים?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג