הדבורה הפולנייה מיה – לקראת אליפות העולם באופני הרים

אחרי שעקצה את כל מתחרותיה באליפות העולם באופני הרים 2010, תחזור האלופה הפולנייה הטרייה - מיה ולוסצובסקה לשוויץ, ותנסה להראות לכל מתחרותיה פעמיים כי טוב. יחד איתה, יעמדו על קווי הזינוק עוד 7 רוכבים ישראלים 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אחרי שעקצה את כל מתחרותיה באליפות העולם באופני הרים 2010, תחזור האלופה הפולנייה הטרייה – מיה ולוסצובסקה לשוויץ, ותנסה להראות לכל מתחרותיה פעמיים כי טוב. יחד איתה, יעמדו על קווי הזינוק עוד 7 רוכבים ישראלים 

מאת:אילן גולדמן


חייה של רוכבת השטח הפולנייה אינם צפויים להיות קלים. ולוסצובסקה באה להגן על חולצת האלופה, כשמולה יעמדו רוכבות חזקות כגון הרוסייה אירנה קלאנטייבה (סיימה שנייה באליפות הקודמת) וקתרין פנדרל הקנדית שדורגה במקום השני בסבב גביע העולם היוקרתי. שתיהן ישמחו להפשיט את הפולנייה מחולצת הקשת המפורסמת. הרוכבת בת ה-27, המשתייכת לקבוצת אופני ההרים הפולנית המקצוענית CCC Polkowice, מגיעה לאליפות אחרי עונה לא מבריקה שלוותה בהפרעות רבות. הישגה הטוב ביותר עד כה היה המקום השני באליפות אירופה. אך אל דאגה, ולוסצובסקה יודעת להתעלות על עצמה ברגעים הנכונים. גם העונה האולימפית שלה ב-2008 לא עברה חלק, אך הסתיימה בהצלחה עם מקום שני יוקרתי בביג'יין. ולוסצובסקה מקווה שהתסריט יחזור על עצמו. לשם כך היא תצטרך לתת הצגה רצינית שתשאיר את מתחרותיה מאחור. "רמת הנשים בעולם עלתה בשנים האחרונות בצורה משמעותית. כעת, גם כשאת מגיעה בכושר הגבוה ביותר, אין שום ערובה למקום ראשון. עם הרמה הנוכחית אפילו מקום 11 הוא אופציה בכל מרוץ נתון", אמרה רוכבת השטח, שמאמציה מופנים כעת אל עבר זכייה במדליית זהב במשחקים האולימפיים בלונדון. "אני מקווה להגיע לשם עם אליפות עולם נוספת בכיס, זה יתן לי שקט בסוף העונה".



מיה ברגע של אקשן (צילום: piotr matyga)

מיה אינה רוכבת רק על אופני הרים, היא יודעת לעשות עוד הרבה דברים אחרים. אחד מהם הוא כמובן לרכב על אופני כביש, עם התמחות חזקה במרוץ נגד השעון. באליפות פולין שהתקיימה לא מזמן, עלתה הרוכבת המוכשרת על דוכן המנצחים בפעם ה-20 באליפות לאומית. מדליסטית הכסף האולימפית מבייג'ין הגיעה לתחרות עם רגליים כבדות ועייפות, ארבעה ימים בלבד לאחר שקטפה את תואר אלופת השטח הפולנית. ניצחונה בכביש, השתיק את כל אלו שהימרו כי סיכוייה לכבוש שני תארים בזמן כה קצר קלושים. "אלו לא מרוצים בקנה מידה עולמי, אך הניצחון בהם תמיד משמח מחדש", אמרה הרוכבת אחרי הדאבל המשכנע. 

אחרי הזכייה באליפות העולם 2010, קושי אינו דבר שמטריד את הפולנייה. אותה עונה חלומית רק השאירה לה טעם של עוד. "אני יכולה לתאר את העונה שעברה במשפט אחד בלבד – זו הייתה העונה הקשה ביותר בקריירה שלי. הגשמתי את כל מה שציפיתי להגשים. השגתי את חולצת הקשת (חולצת שמקבל אלוף העולם), ניצחתי את תחרות סבב גביע העולם באיטליה ולקחתי את אליפות פולין. אני מרגישה שלמה כספורטאית רק כשאני משיגה תוצאות שכאלה", הודתה בראיון למגזין פולני. אך למרות התוצאות הטובות של השנים האחרונות, היא אינה מרגישה שבעה ואף לא קרוב לכך. היא סבורה כי ככל שספורטאי מטפס למעלה, כך גם נפתח התיאבון שלו. "אני משוכנעת שככל שאנו מתקדמים, כך גם בא לנו להמשיך לעבוד קשה. זה נותן להצלחה טעם הרבה יותר טוב. אני יכולה להעיד על עצמי כי אני עדיין רעבה", היא אומרת בחיוך. 


התיאבון לניצחון לא נגמר (צילום: Piotr matayga)

את אליפות העולם בשנה שעברה היא ניצחה על משטח רטוב. למרות שהיא מגדירה עצמה כ"אוהבת חורף" היא עדיין מעדיפה את התנאים היבשים. "אני מסתדרת גם כשרטוב, אך הרכיבה בתנאים יבשים כמובן עדיפה. אם אתה חזק, אתה יכול להיות בטוח שמתי שיבש אתה תהיה בטופ. אבל כשרטוב אתה נתון לחסדי המזל". חלוקת כוח נכונה ואסטרטגיה גם הם חשובים. "אני מעדיפה לשמור את הכוח להקפה האחרונה כמו שעשיתי באליפות העולם. פחדתי להיתפס". אך אם דברים יפלו כמו בשנה שעברה, הפולנייה לא תיתפס. את המתחרה העיקרית שלה קלאנטייבה הרוסיה, היא השאירה מאחור כבר מתחילת המרוץ בעת שדהרה סולו אל קו הסיום. אבל אחת כולוסצובסקה לא נשארת אדישה למתחרותיה. היא כבר ידעה אכזבות באליפויות עולם קודמות. " סיימתי רביעית וחמישית ופעמיים לא סיימתי. ב-2009 לא יכולתי להתחיל וב-2007 לא סיימתי בעקבות התרסקות. פספסתי את הזהב בעבר". 

האלופה מוורשה, רוכבת בכלל על אופניים אמריקאים. היא נמצאת תחת חוזה חסות של ענקית האופניים האמריקאית סקוט, אשר מספקת לה אופניים בהתאמה אישית מיוחדת. הפולנייה רוכבת על דגם ה-Scale המשופר, אשר לטענת החברה שוקל 8.8 ק"ג בלבד. ולוסצובסקה הפולנייה, כאחת המגדירה עצמה "משוגעת על טכנולוגיה", כמובן לא מתלוננת. משקל אופני השטח שלה אשר עשויות מסיבי פחם, מתקרב למשקלן של אופני כביש ממוצעות. "אני אוהבת להשתמש בכל היתרונות שהטכנולוגיה המודרנית מציעה. אחת מהסיבות שאני אוהבת את אופניי היא המשקל הנמוך שלהם", היא מודה. האלופה גם מספרת, כי השנה החלה לרכב על אופניים עם קוטר גלגל של 29 אינץ'. "אני רק מנסה, אבל אני חייבת להודות שהם השאירו עלי רושם חיובי".

על אופני הסקוט, במדי אלופת העולם (צילום: Sport one)

כאמור, גם לישראל יהיה ייצוג באליפות שתתקיים בשמפירישוויץ. משלחת מכובדת של 7 רוכבים יצאה לפני מספר ימים והחלה באימונים במקום. המשלחת כוללת את אלופת ישראל באופני הרים, נגה כורם (תתחרה בקטגורית עד 23), אלוף ישראל הטרי רותם ישי וכן את שלומי חיימי (יתחרה בקטגורית עד 23). מטעם נבחרת הנוער ייצגו את ישראל: עומר שובי, גיא ניב, יובל בר זיו ומגאן בלצר.
אנו מאחלים להם בהצלחה. 


 

אילן גולדמןאילן גולדמן
עורך המשנה של אתר שוונג – כתב באינטרוול, המגזין המשותף של שוונג ועיתון "הארץ". אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי. בעל תואר במזרחנות


כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש



קישורים: שוונגאופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג