הגשם לא עצר את ליבנר ורונן באליפות ישראל

באחד המרוצים המהירים שנערכו בישראל הצליח ליבנר לגבור על אייל רהט לאחר ספרינט צמוד שניהלו לאורך כמעט 10 ק"מ. בנשים, ענבר רונן קוטפת את תואר אלופת ישראל באופני כביש, זאת לאחר שכבר זכתה בתואר אלופת ישראל באופני הרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


באחד המרוצים המהירים שנערכו בישראל הצליח ליבנר לגבור על אייל רהט לאחר ספרינט צמוד שניהלו לאורך כמעט 10 ק"מ. בנשים, ענבר רונן קוטפת את תואר אלופת ישראל באופני כביש, זאת לאחר שכבר זכתה בתואר אלופת ישראל באופני הרים

מאת:עוז כרמל


רק 72 שעות חלפו מהשרב הנורא שפקד אותנו והוביל ל-45 מעלות שנמדדו באזור בית ג'וברין ובחלקים נוספים בדרום הארץ. אם התחרות היתה מתקיימת במזג אויר כזה, מחלקת הטראומה בבית החולים ברזילי באשקלון היתה צריכה להוסיף 300 מיטות לטיפול ברוכבים מיובשים. רצה הגורל, ואליפות ישראל באופני כביש התקיימה במזג אוויר גשום וסגרירי, או במלים אחרות: כל מה שרוכב כביש יכול לבקש מסוף יוני, אולי חוץ מהגשם. אחרי הכל, ההקפה הראשונה של המסלול המדהים באזור בית ג'וברין גבתה כמה קורבנות.

אבל אולי כדאי להתחיל מהסוף: ניב ליבנר הוא אלוף ישראל החדש באופני כביש, לאחר שגבר בספרינט פיניש מרתק ומותח על אייל רהט, שהחמיץ דאבל אחרי זכייתו אתמול (שישי) באליפות ישראל במרוץ נג"ש. 7 עשיריות השניה הפרידו בין שני הרוכבים אחרי 147 קילומטרים, והוכיחו כי האליפות השנה היתה אולי הטובה ביותר והמהירה ביותר אי פעם. ליבנר סיים בזמן של 3:59:40 שע' את שש הקפות המרוץ – כמעט 37 קמ"ש בממוצע.

רן מרגליות, שזכה עם ליבנר בטור דה ישראל הראשון שנערך לפני שלושה חודשים, סיים שלישי, 7 שניות בלבד לאחר המנצח. בנשים היתה זו ענבר רונן שברחה קדימה עם 3:17:54 שע' בסיכום 98 הקילומטרים של מקצה העילית לנשים. כמעט 2 דקות חלפו לפני שמיכל אלה חצתה את הקו וקטפה את המקום השני על הפודיום.


ליבנר רהט ומרגליות פודיום עילית גברים / צילום: עוז כרמל

רק 8 דקות מאוחר יותר מזמנה של המנצחת הגיעה ירדן אבידני, שסיימה שלישית גם בשנה שעברה בעפולה. כמו רהט, גם אבידני שזכתה אתמול באליפות ישראל נג"ש לא הצליחה להשלים דאבל. בסך הכל השתתפו באליפות ישראל למעלה מ-300 רוכבים, 64 מהם במקצה העילית 19+ לגברים, אך רק 12 במקצה העילית לנשים. יש לקוות שאירוח אליפות אירופה באופני הרים בעוד שבוע בחיפה תיתן דחיפה נוספת לספורט ומספר רב יותר של בנות יקחו חלק גם בקטגוריה המקצוענית. בוני אשל, יו"ר איגוד האופניים, שנכנסה לתפקידה לפני זמן קצר, הוכיחה שתחת שרביטה יתנהל האירגון ללא דופי, והתחרות התנהלה בצורה מופתית, כשאפילו השוטרים הפתיעו בשמירה על הסדר והכוונת התנועה. ראש המועצה האזורית יואב, רני טריינין, גרם לתקרית קומית קלה לאחר שהזניק את הרוכבים לדרכם בטרם עת. "לאליפות השנה יש משמעות מיוחדת", התייחס טריינין לתאונת הפגע וברח בה מצא הטריאתלט שניאור חשין את מותו, "איש לא יעצור את רוכבי האופניים. מספרם הולך וגדל, וכן ירבו".


רונן אלה ואבידני פודיום נשים עילית / צילום: עוז כרמל

לראשונה באליפות נקבעה מגבלת זמן להקפה, כאשר רוכב שלא יעמוד בזמנים (41.5 דק'/ הקפה של 24.5 ק"מ) ימצא עצמו מחוץ לתחרות. הלחץ עשה את שלו ולמרות ניסיונות בריחה מוקדמים, הפלוטון סגר בקלות כל התקפה. יחד עם זאת, במקצה הנוער והמאסטרס פרו נוצרו חריגות זמנים והמארגנים העדיפו לתת לרוכבים להמשיך, בידיעה כי הכביש הרטוב והחלקות של מספר רוכבים בהקפה הראשונה גרמו לעיכובים בתחילת ההקפה השניה הצליחה קבוצה של שבעה רוכבים, שכללה את עידו סירקין, מרגליות ודור דבירי לנתק עצמה מהפלוטון, אך עוד בטרם הסתיימה ההקפה השניה שוב נדבקו הרוכבים לפלוטון. אזהרות על כתמי שמן על הכביש והתרסקות קשה נוספת של מדווש מרוכבי ת"א, הזכירה לרוכבים שמזג האוויר הגשום עלול לפגוע בהם. בהקפה השלישית תקף עידו סירקין, שהפגין כושר מיאוץ מעולה באליפות ישראל נג"ש שנערכה יום קודם (מקום שלישי), וליבנר הצטרף אליו, ומאוחר יותר חברו 5 רוכבים נוספים ויצרו ראש חץ של שבעה רוכבים ששמרו זה על זה.


רהט וליבנר בספרינט פיניש שניות לפני קו הסיום / צילום: עוז כרמל

"המרוץ השנה היה מהיר בהרבה, רכבנו מהר, וזה מראה שאנחנו מתקרבים לאירופה", אמר רן מרגליות, שסיים שלישי. "כבר בהקפה הרביעית רכבנו בכל הכח, לא טקטיקות ולא משחקים. לדעתי ענף האופניים צועד קדימה". 20 הקילומטרים האחרונים היו פשוט אדירים. לקהל שצפה בצידי הדרך, ולבני המשפחה שסיפקו לרוכבים אנרגיה ב"פיד-זון", נותר רק למחוא כפיים בהשתאות. דבירי, סירקין, ליבנר, גרינברג, רהט ומרגליות טסו קדימה כשהם תוקפים בזה אחר זה, ומנסים לנער את החבורה.

כשנותרו 10 ק"מ לסיום פתח מרגליות פער של 15 שניות על ליבנר ורהט, כשהשלושה מצליחים לנער מהבורחים את דבירי וסירקין.  אך ליבנר ורהט פתחו בספרינט רצחני לקראת הסוף, ונותר רק לראות מי מהם יחצה ראשון את קו הסיום. כאמור, פחות משני גלגלים הפרידו ביניהם כשחלפו במהירות אדירה על קו הסיום וליבנר הורס לאייל רהט דאבל. איזה סיום אדיר!

 


ליבנר והעזר כנגדו / צילום: עוז כרמל

"עשינו יותר מ-50 הקפות בחודש האחרון. אבל היתה לנו בעיה טקטית והקבוצה לא ניצחה", אמר אייל רהט מהדוושנים חולון, ולא הסתיר ביקורת על תחרויות העבר. "מה שחשוב זה שהאנשים החזקים ניצחו. כל השנים היו אנשים, לא אגיד לא ראויים, אבל אנשים שישבו על הגלגלים ולא היו חזקים מספיק. רציתי את הדאבל, נתתי מה שהיה לי בסוף. כל הסוף אני משכתי לבד וניב ישב עלי מאחורה. בסוף פשוט לא היו לי רגליים. אני מברך את ניב, מגיע לו".

"אני לא יכול להיות מרוצה יותר", אמר אלוף ישראל לשנת 2010, ניב ליבנר. "אני ניצחתי בבוגרים ורן (מרגליות) עד גיל 23. ב-10 קילומטרים האחרונים החלטנו שאנחנו מתקיפים כל הזמן, התקפנו ורכבנו הכי אגרסיבי שאפשר. בסוף נשארנו רק אייל ואני ובספרינט הצלחתי לקחת אותו".


בוני אשל יור איגוד האופניים / צילום: עוז כרמל

"תמיד כיף לבוא לפה, גם להתחרות וגם כדי לארגן תחרויות", אמרה היו"ר החדש של איגוד האופניים, בוני אשל. "הארגון היה נפלא. עשו עבודה נהדרת וגם המועצה עזרה מאוד. נורא כיף לראות שיש קהל, זה חשוב בשביל הרוכבים שיהנו. אנחנו מאוד מרוצים מהתחרות", סיכמה. המנצחים בקטגוריות השונות עלו בזה אחר זה לקבל את הגביעים, בטקס מהיר ויעיל, כשעל חלוקת הגביעים מנצחת ביתה הקטנה ותכולת העיניים של יו"ר האיגוד.

 

 

תמונת שער / אייל דולין



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג