האתגר היה גם בצ'אלנג' של ברצלונה

השקט שאחרי הסערה. אחרי כמה שבועות מטורפים שעברנו לקראת אליפות העולם בהוואי, התחרות כבר מאחורנו. בזמן שכל המקצוענים חוזרים כל אחד לארצו שלו, נכנסים לפגרה המיוחלת ונראה שהכל נגמר מבחינת תחרויות איש הברזל לשנה הקרובה, אך לא כך הדבר חסר לנו חלק משמעותי בפאזל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


השקט שאחרי הסערה. אחרי כמה שבועות מטורפים שעברנו לקראת אליפות העולם בהוואי, התחרות כבר מאחורנו. בזמן שכל המקצוענים חוזרים כל אחד לארצו שלו, נכנסים לפגרה המיוחלת ונראה שהכל נגמר מבחינת תחרויות איש הברזל לשנה הקרובה, אך לא כך הדבר חסר לנו חלק משמעותי בפאזל

מאת:אלכס וולפסון


תחרות הצ'אלנג' בברצלונה, שהציגה נציגות ישראלית מרשימה ונערכה בצל ההכנות לאליפות העולם, כשבוע לפני הארוע הגדול. התחרות בברצלונה נערכה על ידי חברת צאלנ'ג המארגנת את התחרות המפורסמת ברות' והציעה מסלולים ופרסים אטרקטיביים ביותר כדי למשוך אליה יותר משתתפים.

התחרות היא תחרות איש ברזל לכל דבר והמרחקים הם אותם מרחקים פשוט ללא הלוגו של אירונמן ומכך משתמע גם שלא קיימים הסלוטים להוואי, בלי להתייחס לעובדה שהתחרות נערכת בטווח כה צמוד. כמו שאתם יכולים לנחש, מרבית השמות הגדולים נעדרו מהתחרות אך המסלול המהיר המיועד לשבירת שיאים שהוצהר על ידי מארגני התחרות עדיין שמר על עניין רב.

   

 
התחרות נערכה על חופיה של העיר קטנה Calella הנמצאת כ-50 ק"מ מברצלונה והיוותה את תחרות הצ'אלנג' הראשונה שהתקיימה לחופיה של ברצלונה ואירחה כ- 1500 משתתפים מכל העולם. הפייבוריט בגברים היה מרסל זמורה, מנצח תחרות איש הברזל בניס 4 שנים ברצף, תחרות הידועה כאחת הקשות בעולם בתחום הברזל. בנשים הילרי ביסקי מארה"ב.

מבט על זמני השחייה של המקצוענים מעיד על מסלול ארוך במקצת, מרסל זמורה יצא ראשון מן המים בזמן של 51:47, בנשים, יצאה קטיה קונצ'ק ראשונה בזמן של 53:46. מסלול האופניים לא איכזב וכמובטח סיפק 180 ק"מ מישוריים ביותר, אופייני מאד למארגני הצאלנ'ג שמנסים למשוך יותר קהל על ידי מסלולים שטוחים ומהירים בהם ניתן יהיה לשבור שיאים חדשים. אמנם ביום זה לא נשבר שום שיא, אבל זה עדיין לא מנע מזמורה לשייט ולסיים את מסלול האופניים ב- 4:27 שעות. בנשים דווקה הייתה זאת סופי גוס בעלת הזמן המהיר – 4:51 שעות, בהם הצליחה לפתוח פער גדול על המתחרות.

מרסל זמורה פתח את הריצה עם קצב מצויין, ריצת מרתון שכולה התקיימה במסלול מישורי לחלוטין עם מגרעה אחת גדולה, מרתון ללא מחסה מהשמש, אמנם הטמפרטורה עמדה על 25 מעלות אך עדיין השמש נתנה את אותותיה וגרמה להרבה מתחרים לסבול. זמורה הספרדי הנחשב לאגדה מקומית, רגיל לתנאים קשים בהרבה. הוא סיים את הריצה בזמן של 2:52 וללא הרבה הפתעות חצה ראשון את קו הסיום בזמן שהוא נועל את השעון על 8:15. בנשים הפתיעה סופי גוס וסיימה ראשונה בזמן של 9:08.

בין הישראלים היה ניתן למצוא את תום מרמרלי הצעיר שהתאמן בהתמדה שראויה לציון לתחרות זו וסיים את התחרות בזמן מצויין של 9:40, ומקום שני בקבוצת הגיל 18-24, מה שהקנה לתום כרטיס כניסה לרשימת עשרת הישראלים המהירים ביותר במרחק איש ברזל, ומה שמוכיח לנו בשנית שהרף ממשיך לעלות והישראלים לא מפסיקים להפתיע.

אם בהפתעות עסקינן, אי אפשר שלא להזכיר את צביקה פישמן שמוכיח שוב פעם שהוא ייצוק מברזל ומסיים את התחרות בברצלונה בזמן של 10:59, הדבר היותר מדהים שזאת תחרות איש ברזל שלישית של צביקה בזמן של חודשיים ושבוע אותה סוגר בהישג אדיר של ניצחון בקבוצת הגיל 55-59, וכאן זה לא נגמר, רק השבוע צביקה סיים את מרתון בוקרשט ראשון בקבוצת הגיל.

   



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג