האם השחיינים הישראלים הצעירים יכבשו את אליפות אירופה בשחייה?

שינוי מרענן בסגל של נבחרת השחייה לאליפות אירופה הוא כמות הצעירים המבטיחים, שחלקם חזרו עם מדליות מאליפות אירופה לנוער. התמקדנו בארבעה מהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רק בשוונג. שידור חי מאליפות ישראל בשחייה

מה צפוי ליעקב טומרקין ואנדי מורז באליפות אירופה? 

בניגוד לשחיינים הוותיקים יותר בנבחרת כמו יעקב טומרקין, יהונתן קופלב ועמית עברי, לשחיינים הצעירים עד גיל 18 יש הרבה עבודה בעונה הנוכחית. אליפות אירופה לבוגרים בגלזגו תהיה תחרות המטרה השנייה שלהם, אחרי שתחרות המטרה הראשונה היתה אליפות אירופה לנוער בהלסינקי ביולי. ויש גם כאלה שימשיכו להתכונן לתחרות מטרה שלישית, המשחקים האולימפיים לנוער שיתקיימו באוקטובר בבאונוס איירס.

משהו גדול שצמח כאן בשנים האחרונות. תומר פרנקל (משמאל) עם המאמן לוקה גברילו | צילום: באדיבות איגוד השחייה

אחרי שהתייחסנו להכנות של יעקב טומרקין ואנדראה מורז לאליפות בגלזגו, נתמקד הפעם בארבעה שחיינים צעירים שאמורים להוביל את הדור הבא של השחייה הישראלית לעוד שנים רבות קדימה. שניים מהם כבר חזרו עם מדליות מאליפות אירופה לנוער, לעוד אחת זה פשוט התפספס אבל בגלל גילה הצעיר, יהיו לה עוד 3 הזדמנויות רק באליפויות אירופה לנוער בשנים הבאות.

תומר פרנקל 

גיל: 18

אגודה: הפועל ירושלים

מאמן: לוקה גברילו

משחים: 100 ו-200 חופשי, 100 פרפר, משחי שליחים

לפחות עד לפרק הזמן הזה שבו הוא סיים את גיל הנוער, תומר פרנקל הוא ללא ספק הדברים הטובים שיצאו מהחממה של המאמן לאוניד שייכט בהפועל ירושלים. ההישגים הראשונים שלו מחוץ לגבולות ישראל, עוד בגיל 15, היו בעיקר במשחה ה-100 פרפר. עם הזמן הוא הפך לשחיין חתירה מעולה, וכיום הוא מחזיק בשיא הישראלי לבוגרים גם ב-200 חופשי וגם ב-100 פרפר.

אלו למעשה שתי תוצאות אדירות שפרנקל קבע בתחילת העונה הנוכחית, בגביע האיגוד שנערך באפריל בוינגייט. בשני המשחים פרנקל הצליח לשבור שיאים ישראלים שהחזיקו מעמד 10 שנים. ב-200 חופשי הוא קבע 1:47.16 דק' וקיצץ 62 מאיות מהשיא שנקבע על ידי נמרוד שפירא בר אור במשחקים האולימפיים בבייג'ינג (עם חליפה). ב-100 פרפר הוא קבע 52.25 שנ' וקיצץ 31 מאיות מהשיא שנקבע על ידי אלון מנדל באותה שנה.

וגולת הכותרת, באליפות אירופה לנוער בתחילת החודש בהלסינקי, פרנקל שבר את שיא הנוער ב-100 חופשי וזכה במדליית הזהב בזמן של 49.23 שנ'. הוא הוביל את רביעיית השליחים 4 פעמים 200 חופשי למדליית זהב היסטורית וסיים במקום הרביעי בעוד שלושה משחים: 200 חופשי (שבו היה איטי משמעותית משיאו שנקבע באפריל), 50 פרפר וארבע פעמים 100 חופשי.

לגבי סיכוייו של פרנקל, נראה שהתוצאה האיכותית ביותר שקבע היתה במשחה ה-200 חופשי. תוצאה כזו היתה שווה חצי גמר באליפות העולם האחרונה בבודפשט וגמר באליפות אירופה לפני שנתיים בלונדון. במשחה ה-100 חופשי למשל, הוא יהיה חייב לרדת מ-49 שניות כדי לנסות ולהשיג משהו משמעותי. בכל מקרה, מה שכל כך מרשים אצל פרנקל השנה זה שהוא כבר הצליח לשבור שיאים אישיים ב-6 משחים בבריכות ארוכות (100, 200 ו-400 חופשי, 50 100 ו-200 פרפר) ויש לו עוד הרבה מה לתת. יהיה מעניין מאוד לראות איך הוא יתפקד באליפות אירופה לבוגרים, והאם יצליח להוביל את שם את נבחרת השליחים ל-4 פעמים 200 חופשי (יחד עם דניס לוקטב, דניאל נמיר ויונתן בטשא) להישג משמעותי.

דניס לוקטב 

גיל: 18

אגודה: מכבי אשדוד

מאמן: לוקה גברילו

משחים: 100, 200 ו-400 חופשי, שליחים

לוקטב הוא מאותו השנתון של תומר פרנקל, שניהם שחייני 200 חופשי מצוינים שהובילו את נבחרת השליחים לשלוש מדליות רצופות באליפויות אירופה לנוער, האחרונה שבהן מזהב. ההבדל בינו לבין פרנקל הוא שלוקטב נוטה יותר ל-200 ו-400 חופשי.

החל מאפריל האחרון פרנקל הפך לשיאן ישראל לנוער ולבוגרים ב-200 חופשי, אבל באליפות אירופה לנוער בהלסינקי לוקטב הוכיח שהוא ידע להגיע מוכן לגמר במאני-טיים, וזכה במדליית הכסף. במשחה השליחים הוא היה השחיים הראשון וכך קבע שם את שיאו האישי שהוא 1:47.78 דק'. זה אומר שהוא בהחלט שווה חצי גמר במשחה הזה באליפות אירופה, ואם ישפר עוד כמה עשיריות ברגע הנכון – אולי אפילו גמר.

השנה לוקטב שבר את שיאיו האישיים במשחי 100, 200 ו-400 חופשי והוא בגרף התקדמות נכון ומתאים כמובן למצבו. ערב היציאה למחנה האימונים המסכם שלפני אליפות אירופה בגלאזגו, לוקטב אמר שהוא מאוד מקווה שהעובדה שבקיץ האחרון הוציאו אותו לטבילת אש באליפות העולם לבוגרים, עזור לו להתמודד עם המעמד הפעם. הלוואי.

אנסטסיה גורבנקו 

גיל: 14 ו-11 חודשים

אגודה: מכבי קרית ביאליק

מאמן: לוקה גברילו

משחים: 100 חזה, 200 חזה, 200 גב, 200 מעורב אישי

רק בשנה הבאה ילדת הפלא הזאת אמורה להתחיל את דרכה בפנימיית המחוננים בוינגייט, עד עכשיו היא העבירה את הזמן בין אימוני הנבחרת בוינגייט לאימונים בקרית ביאליק. אבל כבר עכשיו אפשר להבין שמדובר בעילוי, כישרון נדיר שלא רואים בכל יום ושלא נראה הרבה בשחייה הישראלית. השאלה היא רק איך מטפחים את זה?

גורבנקו יצאה בתחילת החודש, כשהיא עוד לא בת 15, לאליפות אירופה לנוער בהלסינקי. במוקדמות משחה ה-200 מעור באישי היא קבעה תוצאה מדהימה, 2:13.88 דק' שהיתה איטית בכחצי שנייה משיא הבוגרות של עמית עברי (ממשחקי לונדון 2012) והיתה אמורה להספיק למדליית הזהב. בגמר היא היתה פחות מהירה, וגם אחרי שלרגע נראה היה שאפשר לחגוג מדליית כסף, השופטים פסלו אותה בגלל מעבר לא חוקי בין סגנון הגב לחזה. האחרונה שכיכבה באליפות אירופה לנוער בגיל כל כך צעיר היתה ורד בורוכובסקי, שזכתה במדליות כסף וארד ב-1999 כשהיתה בת 15.

אז גורבנקו עדיין לא שברה שיא ישראלי לבוגרות בבריכות ארוכות, אבל נכון להיום היא שיאנית ישראל עד גיל 18 במשחי 50 גב, 200 גב ו-200 מעורב אישי ושיאנית ישראל עד גיל 16 במשחי 100 חזה, 200 חזה ו-200 חופשי. אפשר להגיד שהמטרה המרכזית שלה בגלזגו היא להשתפשף, והשאלה הגדולה היא מה היא תוכל להרוויח על הדרך? אולי מיקום טוב במשחה החזק שלה ל-200 מעורב? קשה מאוד לחזות בגיל כזה, אבל יהיה סופר מעניין.

אביב ברזילי 

גיל: 16

אגודה: הפועל משגב

מאמן: דייב מארש

משחים: 50, 100 ו-200 גב

עוד מהיום שבו זכתה בפעם הראשונה באליפות גילאים במשחה 200 גב, אביב ברזילי נחשבת להבטחה גדולה. היום היא בת 16, ואחרי שבשנה שעברה נהנתה ממגמת שיפור גדולה, בעיקר בתחרויות בארץ, החליטו להעניק לה מלגה מיוחדת ולהטיס אותה לקליפורניה כדי ללמוד ולהתאמן תחת פיקוחו של דייב מארש, היועץ המקצועי של איגוד השחייה. כיום מתאמנת ברזילי אצל המאמן ולדי רודובסקי שאימן אותה במשגב.

עוד טבילת אש. אביב ברזילי בת ה-16 | צילום: באדיבות איגוד השחייה

כנראה שהשילוב בין המעבר לארצות הברית בגיל כל כך צעיר לבין המטרות שהיו לה העונה עוד לא הכי התחבר. באליפות אירופה לנוער בהלסינקי היא לא הצליחה לשפר את שיאיה האישיים במשחי 100 ו-200 גב, אלא רק ב-50. ב-100 היא שברה שיא אישי בגביע האיגוד בוינגייט באפריל וקבעה אז 1:03.53 דק'. זה עדיין רחוק מאוד משיא הבוגרות ששייך לאנדראה מורז, אבל צריך להתקדם שלב שלב וקודם כל לרדת מ-1:03 דק' כדי לשבור את השיא הישראלי עד גיל 18. כל דבר בסגנון הזה באליפות אירופה בגלזגו יהיה מצוין עבור השחיינית הצעירה והמבטיחה, שגם יש לה נתונים פיזיים מצוינים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג