האלתרמנים בדרך ללונדון 2012

הדילמה של שני הטריאתלטים הבכירים של ישראל דן ורן אלתרמן אם לפרוש מענף הטריאתלון או לחזור לשגרת אימונים ותחרויות שתיקח אותם לאולימפיאדת לונדון 2012 הוכרעה לטובת לונדון. בבלוג חדש בשוונג הם יספרו לכם על הדרך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הדילמה של שני הטריאתלטים הבכירים של ישראל דן ורן אלתרמן אם לפרוש מענף הטריאתלון או לחזור לשגרת אימונים ותחרויות שתיקח אותם לאולימפיאדת לונדון 2012 הוכרעה לטובת לונדון. בבלוג חדש בשוונג הם יספרו לכם על הדרך

מאת:רן ודן אלתרמן


הדרך לאולימפיאדת לונדון התחילה עבורנו מיד אחרי שהתחרות בבייג'ין הסתיימה. למי שלא יודע ניסינו להגיע לאולימפיאדת בייג'ין ולא הצלחנו. רן התחיל את המחזור לא טוב ולא עמד בקריטריון אבל אצל דן קשה לומר שהוא נכשל. מאז שהקריטריון החל, במשך שנתיים הוא היה תמיד ברשימה האולימפית, תמיד מדורג במקום ריאלי, אך בגלל פציעה בתחילת 2008 הוא נאלץ להימנע מתחרויות וברגע האחרון פספס את המקום.


האכזבה הייתה גדולה. הקדשנו 4 שנים כדי להביא אחד מאיתנו למשחקים האולימפיים ופספסנו את זה ברגע האחרון בגלל פציעה ומן הסתם המחשבות על פרישה עלו. אבל הרגשנו שהמשימה לא הושלמה ויהיה קשה להמשיך בחיים כשנדע שלא הגשמנו את החלום שלנו. לדעת שהצבנו לעצמנו מטרה ולא השגנו אותה. חשבנו לנסות שוב אבל ידענו שהפעם זה יהיה שונה. אנחנו לא באותו מצב שהיינו לפני 4 שנים. מבחינת הגיל ידענו שזה לא המכשול אבל שנינו כבר היינו נשואים ולדן נולדה כבר הילדה הראשונה שלו. כמו כן, אנחנו חייבים לחשוב על העתיד.

חשבנו על זה הרבה, היו לנו הרבה שיחות משותפות עם הנשים שלנו, התייעצנו הרבה עם המשפחה וראשי איגוד הטריאתלון והחלטנו להירתם למשימה שוב ולעשות מה שצריך לעשות כדי להגיע לקו הזינוק בלונדון 2012. כמובן שנותני החסות שלנו, נייקי, פולאר רודי פרוג'קט וגיו, נרתמו למשימה ובנוסף גם חברת מצמן את מרוץ הצטרפה לפרויקט. כך גם המועדון שלנו מכבי תל-אביב ואיגוד הטריאתלון תמכו בהחלטה.

כחלק ממחשבה 4 שנתית החלטנו ששנת 2009 תהיה רגועה. היה חשוב לנו להתאושש פיסית ונפשית ולהקדיש יותר זמן לאימונים ופחות לתחרויות ונסיעות. קבענו שתי מטרות: אליפות אירופה – קביעת קריטריון לסגל בכיר והדירוג העולמי – לסיים את השנה מדורגים ב- 75 הראשונים. ואכן, עמדנו בהצלחה בשתי המטרות ואפילו באליפות אירופה קבענו קריטריון לסגל מיוחד!

בסוף 2009 התפרסם הקריטריון האולימפי שהיה דומה מאוד לקריטריון של המחזור הקודם. הקריטריון מתבסס על סבב תחרויות ספציפיות שמקנות ניקוד אולימפי ונמשך במשך שנתיים (מתחיל מיוני 2010 ומסתיים במאי 2012). בכל שנה יש מקסימום תחרויות שכל ספורטאי יכול לצבור בהן ניקוד (בשנה הראשונה 6 ובשנייה 8) כאשר יש כמה סוגי תחרויות ולפי האיכות של התחרות רמת הניקוד משתנה. האיגוד העולמי מפרסם אחרי כל תחרות כזו רשימה סימולטנית שמראה תמונה שאילו המשחקים האולימפיים היו מתרחשים באותה נקודת זמן מי היה משתתף.

כיוון שהיינו מוכנים לקריטריון הזה תכננו את השלוש שנים הבאות בצורה כזו שנגיע ליוני 2010 מוכנים ונהיה מסוגלים להתחרות במשך 24 החודשים הקרובים ולצבור כמה שיותר ניקוד אולימפי. היה חשוב לנו מאוד להיכנס לרשימה הסימולטנית הזו כמה שיותר מוקדם מתוך מחשבה שתמיד יותר "קשה" להיכנס לרשימה מאשר להישאר שם.

תחילת השנה נראתה ממש טוב והאימונים היו טובים מאוד. הרגשנו די טוב והתוצאות היו ממש טובות. התחרינו בטור דה ישראל (תחרות רכיבה במשך 4ימים) והרגשנו מעולה. גם במרוצי ריצה שעשינו השגנו תוצאות טובות.

מתוך הבנה שהתחרות על הניקוד האולימפי תהייה קשה, היה חשוב לנו לשפר את הדירוג העולמי שלנו לקראת התחרויות הראשונות של השנה כדי שנוכל להבטיח לעצמנו את ההרשמה לתחרויות האלו. מסיבה זו נסענו לתחרות סבב עולמית בתאילנד, שיפרנו את הדירוג שלנו וככה קיבלנו מקומות לתחרות סבב אליפות העולם בקוריאה. אולם לא קראנו נכון את שאר השנה וכיוון שלא התחרינו במספיק תחרויות ירדנו בהמשך השנה בדירוג העולמי וזה גרר אחריו כמה בעיות ברישום לתחרויות. אולם, ולמרות שלא התחרינו בכל התחרויות שרצינו אנחנו מוצאים את עצמינו היום, 4 חודשים מאז שהקריטריון החל, ברשימה האולימפית. בפעם הראשונה בהיסטוריה לישראל יש שם שני נציגים. שלא תבינו נכון, אנחנו לא משלים את עצמינו ומודעים לעובדה שזה לא אומר הרבה וזו רק רשימה סימולטנית. הדרך עוד ארוכה מאוד והרבה יכול להשתנות, אבל זה מעודד מאוד ונותן הרבה מוטיבציה להמשך הדרך. להסתכל על הרשימה הזו, הרשימה האולימפית הסימולטנית, מהווה מבחינתנו את תחילת הדרך ללונדון!

עכשיו אנחנו נמצאים בפורטוגל במחנה אימונים לקראת שתי התחרויות האחרונות של השנה, שתי תחרויות גביע עולם, אחת במקסיקו והשנייה בקוריאה. שתי התחרויות האלה מאוד חשובות ולהרבה ספורטאים יהיה מאוד חשוב להשיג שם הרבה נקודות כדי לשפר את הדירוג האולימפי שלהם. גם אנחנו נהיה שם במטרה ברורה – לשפר את הדירוג שלנו ולדאוג שכשנסיים את השנה ברשימה האולימפית לישראל יהיו שני נציגים.
רן ודן אלתרמן
אלופי ישראל בטריאתלון
בדרך ללונדון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג