דר' בוקי צי'ש מדווח לשוונג מאליפות העולם בשנחאי

דר’ בוקי צ’יש מדווח עבור שוונג ישירות משפת בריכת אליפות העולם בשנחאי, עם רשמים, חוויות והתרגשות אישית אחת מהחניך שלו – נמרוד שפירא בר-אור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


דר' בוקי צ'יש מדווח עבור שוונג ישירות משפת בריכת אליפות העולם בשנחאי, עם רשמים, חוויות והתרגשות אישית אחת מהחניך שלו – נמרוד שפירא בר-אור

מאת:דר' בוקי צ'יש




אליפות העולם בשחייה



זהו האליפות באמת התחילה! היום הראשון היה לגישושים, הפתעה אחת ומנצחים ברורים ודי ידועים מראש. האלוף האולימפי פרק טיי-הואן ניצח בבירור את משחה הגמר הראשון ל- 400 מטרים חופשי גברים ובהפרש ניכר. פדריקה פלגריני האיטלקיה ניצחה בצורה דומה את הגמר השני ל- 400 מטרים חופשי נשים וגם היא בפער שהוכיח שהיא רמה אחת מעל יתר הנשים.

הפתעה ראשונה הייתה במשחה השליחים ל- 4 כפול 100 מטרים חופשי לגברים.
והכל בזכות שחיין אחד! ג'יימס מגנוסון, האוסטרלי הצעיר, קיזז כמעט בשנייה את שיאו האישי קבע 47.49 שניות  ובכך הטה את הכף לזכות האוסטרלים. את הצרפתים הכשיל, מי אם לא, האלוף האולימפי אלן ברנאר. אותו ברנאר שלא ישחה במשחה האישי ל-100 מטרים חופשי, שחה בבוקר מהר, מהר מאד- 48.37 שניות אבל בערב כאשר היית אמור להצעיד את נבחרת שלשת הצבעים לניצחון, היה חיוור וקבע רק 48.74 שניות. האוסטרלים ניצחו ב- 12 מאיות והרי לכם הפתעה אוסטרלית וכישלון צרפתי נוסף. מייקל פלפס קבע שיא אישי כשליח ראשון ברביעייה האמריקאית עם 48.03 שניות, אבל זה לה הספיק לאמריקאים ליותר ממדליית ארד.

הנשים ההולנדיות ממשיכות להיות מלכות הבריכה
כשמדובר במשחה השליחות ל- 4 כפול 100 מטרים חופשי, והן אמנם היו רחוקות משיאי העולם שלהן, אבל גם זה הספיק להן לזהב מול האמריקאיות המאכזבות. האמריקאים סיימו יום ראשון ללא מדלית זהב. אני לא זוכר מתי זה קרה להם לאחרונה. הם קבעו את נבחרתם לפני שנה ונראה שהם רק חיממו מנועים ביום הראשון.


סטפני רייס, רביעית ב-200 מ' מעורב לנשים ותיאלץ לחכות למשחה ה-400 מ' החזק שלה
צילום: Craig Franklin


הישראלית עמית עברי ממנה ציפינו לעליה לחצי הגמר
ב- 100 מטרים פרפר והבטחת מקומה במשלחת למשחקים האולימפים בלונדון 2012, כשלה. היא כבר שחתה השנה משחה זה 58.64 שניות. לו הייתה חוזרת על זמן זה היא הייתה בחצי הגמר בקלות. אבל לא. עברי קבעה רק 59.5 שניות וסיימה במקום ה- 24.

היום השני היה מעניין ובו הפתעה אחת משמעותית
במשחה ל-200 מטרים מעורב אישי נשים. הסינית יא שיוואן הגיחה משום מקום וסיימה עשירית שנייה לפני האוסטרלית סיבום שהקדימה בעצמה בעשירית שניה את אריאנה קוקורס האמריקאית. בגדי השחייה המקוצרים מבד גורמים לתוצאות להיות רחוקות מהשיאים שנקבעו בבגדי שחייה אלסטיים "משחיתים" וכך ראינו את המנצחת ב- 200 מטרים מעורב לנשים קובעת זמן הרחוק שנות אור (2.8 שניות) מהשיא העולמי. גם  ביתר המשחים, היום ואתמול, היו השחיינים רחוקים משיאי העולם. אם כי הנורבגי דלה אוון עם 58.71 שניות היה יחסית קרוב לשיא העולם העומד על 58.58 שניות. גם רבקה סוני, עוד במשחה חצי הגמר, קרובה כדי חצי שנייה לשיא העולמי, אך לא ממש נראה שהיא תוכל לשיא העומד על 1:04.45 דקה.


"רבקה סוני, עוד במשחה חצי הגמר, קרובה כדי חצי שנייה לשיא העולמי"
צילום: Marissa Nilon



לישראלים הייתה היום עדנה. נמרוד שפירא בר אור עשה זאת.
השחיין שעל צוותו המקצועי אני נמנה זה 7 שנים ובעבר אף אימנתי ישירות עלה לחצי הגמר ב-200 מטרים חופשי מהמקום ה- 12 עם זמן של 1:48.11 דקה. מדהים אם חושבים על כך שרק לפני שבועיים הוא היה בדרכו לתחרות אחרת ולא לאליפות העולם. הוא שחה משחה מאוזן, בו הוא עבד קשה מאד מהמטר ה- 75 על פי דבריו. אומנם הוא נחלש ב- 50 המטרים האחרונים ואת זאת ניתן היה לראות גם מעמדת השידור שלנו, אבל לחימה עיקשת עד הקיר הביא לו ניצחון במקצה 5 מתוך שמונה ועלייה לחצי הגמר. בחצי הגמר שפירא בר אור נחלש ולמרות רצונו לפתוח מהר יותר הוא החל לאט יותר את ה- 100 מטרים הראשונים וסיים כחצי שנייה לאט יותר מהתוצאה אותה קבע בבוקר. המקום ה- 15, עבור נמרוד שפירא בר אור, הוא מאכזב היות שהציפייה של נמרוד עצמו בשיחה שלי איתו, היה לשיפור תוצאת הבוקר. אך שפירא בר אור הבטיח את מקומו במשלחת ללונדון 2012 ועתה תהיה לו שנת עבודה שקטה והכנה מסודרת למשחקים האולימפיים.

אני מסיר הכובע בפני שפירא בר אור שעבר זמנים לא קלים ב- 7 השנים האחרונות והיום הוא הישראלי הראשון שהבטיח מקומו במשלחת ללונדון. שוב השחייה תהייה מיוצגת במשחקים האולימפיים והיא תישאר ענף הספורט היחיד לו היה ייצוג בכל המשחקים האולימפיים בהם השתתפה ישראל מאז הצטרפותה למשפחה האולימפית בשנת 1952.

גיא ברנע שחה נפלא את 100 המטרים גב- 54.43 שניות אך חוסר מזל כפול פגע בו. ראשית, ברנע סיים בתיקו במקום ה- 16-17 ונאלץ להשתתף במשחה הכרעה מול שחיין סיני. במשחה ההכרעה הוא הפסיד והחמיץ ב- 3 מאיות השנייה את קריטריון A המבטיח השתתפות במשחקים האולימפיים. אני מקווה שהיחידה לספורט הישגי תתחשב בשחיין ותיק ומוכשר זה, תאשר לו את הזמן ותכלול אותו כבר עתה במשלחת ללונדון. באותו משחה (100 מטרים גב) יונתן קופלב הצעיר לא התקדם עדיין מאז שנה שעברה, בה קבע 54.73 שניות, אם כי התוצאה שקבע בבוקר, 54.90 שניות, טובה ומשאירה אותו בתמונה לאולימפיאדה. אנה וולצ'קוב עשתה את שלה בדרך ל- 200 גב המשחה החזק שלה.

אנו רואים בבריכה שחיינים המפליאים להתקדם על הגב או על הבטן אך ורק בעבודת רגליים מתחת לפני המים, ובאותם משחים אילו שחייני הצמרת כמו: מייקל פלפס, ראיין לוכטה ונטלי קוגלין. שלשתם ידברו חזק ויאבקו מחר על מדליות זהב.

מחר בבוקר ישחה גל נבו את המשחה הרציני (פחות או יותר) הראשון שלו, 200 מטרים פרפר ובהמשך האליפות את ה- 200 מטרים מעורב אישי. רק ביום האחרון, יום א' ה- 31 ליולי, ישחה גל נבו את המשחה החזק שלו – 400 מטרים מעורב אישי. אין לי ספק שלפחות באחד ממשחים אלו הוא יעלה לחצי הגמר ואלי אף לגמר!

לסיכום ברצוני להודות לנמרוד שפירא בר אור על מתנת יום ההולדת שהעניק לי (מחר יום הולדתי). עלייתו לחצי הגמר. חיממתה לי את הלב והפכתה את ביקורי כאן בשנחאי לחוויה, עשיתה לי את השנה ונתת מנוח לנפשי עד משחקי לונדון 2012.


דר' בוק צ'יש ונמרוד שפירא בר אור בבריכה בשנחאי


משנחאי המהבילה בחום 33 מעלות ובלחות 85%, דר' בוקי צ'יש

דר' בוקי צ'יש, שנחאי



דר' בוקי צ'ישדר' בוקי צ'יש-
דר' בחינוך גופני וספורט מאוניברסיטת אוהיו סטייט, ארה"ב. שיאן ישראל בעבר
ב- 100 מטרים חתירה, מאמן שחייה בכיר שאימן מספר שחיינים אולימפיים
ישראלים, אימן שחיינים בכירים מארה"ב, קנדה ומבלגיה, רכז קורסי מאמני
שחייה, מרצה בנושאי מינהל הספורט והמשחקים האולימפים במכללת וינגייט, פרשן
שחייה בעיתונות ובטלביזיה- במשחקי אטלנטה, סידני וביג'ינג.



קישורים: שחייה, בוקי צ'יש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג