דר' בוקי צי'ש מדווח לשוונג מאליפות העולם בשנחאי – מאחורי הקלעים

דר’ בוקי צ’יש בדיווח נדיר בלעדי לשוונג מבריכת החימום/שחרור באליפות העולם בשנחאי – בריכה בה מתרחשת עיקר פעילות השחיינים, בה שוקדים על המלאכה טובי המומחים, הרופאים והמאמנים, ובה לא אחת נקבעות למעשה תוצאות האליפות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


דר' בוקי צ'יש בדיווח נדיר בלעדי לשוונג מבריכת החימום/שחרור באליפות העולם בשנחאי – בריכה בה מתרחשת עיקר פעילות השחיינים, בה שוקדים על המלאכה טובי המומחים, הרופאים והמאמנים, ובה לא אחת נקבעות למעשה תוצאות האליפות

מאת:דר' בוקי צ'יש



אליפות העולם בשחייה



אחד הנושאים המרכזיים המעסיקים את עולם הספורט התחרותי הוא החימום, השחרור וההתאוששות של הספורטאי. כמובן שכאן בבריכה בשנחאי זה אחד הנושאים המרכזיים הפועלים מאחורי הקלעים. לקחתי את השדר משה גרטל וירדנו לבריכת החימום / שיחרור שם מתרחש הרבה מאד אקשן!!  הבריכה היא בריכה תאומה לבריכת התחרות וגם אותה הקימה חברת "בריכות מירטה" ממש בצמוד לבריכת התחרות מתחת ליציעי היכל הספורט, והיא נראית כמו שדה קרב.


אצטדיון הספורט בו הוקמו הבריכה המרכזית לתחרויות ובריכת החימום שחרוראצטדיון הספורט בו הוקמו הבריכה המרכזית לתחרויות ובריכת החימום שחרור

אצטדיון הספורט בו הוקמו הבריכה המרכזית לתחרויות ובריכת החימום שחרור



סביב החיילים/שחיינים נמצאים צוותי עזר המורכבים מהמאמנים, מאמני הכושר, הרופאים, הפיזיותרפיסטים, המעסים, המדענים והתזונאים. כולם מסתובבים ללא הרף במחנות הקבוצות השונות סביב השחיינים. שחיין המכין עצמו לתחרות מתחיל מפעולות מתיחה והגמשת הרצועות והגידים ונעזר לשם כך במאמני הכושר והפיזיותרפיסטים של הקבוצה. תוך כדי כך הוא משוחח עם המאמן על צורת וטקטיקת השחייה המתוכננת לתחרות שתחל בעוד דקות ספורות.

בריכות החימום/שחרור
בריכות החימום/שחרור


ואז הוא נכנס לחימום במים הכולל צורות שונות ומשונות של חימום כולל "קרשים" וסנפירים לעבודת רגלים, גומיות ליצירת התנגדות או לתוספת מהירות ובעיקר עבודה על תחושת מים, תחושת קצב ויצירת הרגשה טובה לקראת היציאה לקרב האמיתי – התחרות!!


בניין הבריכה בשנחאי בה נערכת אליפות העולם



מששבים השחיינים מהתחרות/שדה הקרב מתחיל ה- ACTION האמיתי. מיד עם הגעת השחיין/נית נלקחת דגימת הדם הראשונה, נמדדת רמת חומצת החלב בדם ומתחיל תהליך הוצאת חומצת החלב ממערכת הדם. שוב ושוב נכנסים ויוצאים השחיינים אל ומחוץ למים ובכל יציאה קופץ "מדען" צעיר ולוקח דגימת דם. התהליך חוזר על עצמו עד שרמת חומצת החלב יורדת לרמה המספקת את המאמן ואת הכתוב ברשימותיו של הצוות המלווה.


מאמני הכושר, הרופאים, הפיזיותרפיסטים, המעסים, המדענים והתזונאים מסביב לבריכות
מאמני הכושר, הרופאים, הפיזיותרפיסטים, המעסים, המדענים והתזונאים מסביב לבריכות



מכאן מתחיל תפקיד הפיזיותרפיסט לעסוק במכאוביו של השחיין, ותפקיד המעסה הנכנס לפעולה כדי להרפות שת שרירי השחיין. עשרות אם לא מאות של מיטות עיסוי פזורות סביב בריכת השחייה כאן בשנחאי והשחיינים שוכבים ונותנים את גופם בידיים חזקות ומקצועיות של מעסי הנבחרות.

מאמן נבחרת ישראל, לאוניד קאופמן (משמאל) והשדר/שחיין משה גרטל (מימין)מאמן נבחרת ישראל, לאוניד קאופמן (משמאל) והשדר/שחיין משה גרטל (מימין)
מאמן נבחרת ישראל, לאוניד קאופמן (משמאל) והשדר/שחיין משה גרטל (מימין)



יש נבחרות גדולות שהגיעו עם 3 – 4 ואף יותר מעסים ונבחרת ישראל הקטנה –שבעה שחיינים במספר – הגיעה עם מעסה יחיד. יש נבחרות שהגיעו עם 3- 4 רופאים ואילו שלנו עם אחת. ויש כאלו שהביאו תזונאי, פיזיותרפיסטים ועוד אנשי צוות, בעוד שהנבחרת שלנו מסתפקת במאמן ראשי ושני עוזרים.

לראשונה לוח אלקטרוני ענק מעל מרכז הבריכה ושני לוחות ענק בכל צד של הבריכה
לראשונה לוח אלקטרוני ענק מעל מרכז הבריכה ושני לוחות ענק בכל צד של הבריכה


סביב הבריכה מתמקמים מחנות או מעין "בתי חולים" ניידים, המטפלים ומכינים את הגלדיאטורים לצאת לקרב או מאוששים אותם לאחר המאבק לקראת מאבקי הערב או היום שלמחרת.


וכך המילה השגורה בפי כל היא: התאוששות!!


מאות שחיינים שוכבים שרועים על מיטות העיסוי או על מזרנים ועליהם הם מבצעים את תרגילי המתיחה וההכנה ליציאה לקרב/לתחרות/למשחה וכשהם חוזרים עייפים ומותשים, שמחים או מאוכזבים מקבלים אותם הצוותים לתחילתה של המערכה החשובה ביותר: ההתאוששות למאמץ הבא. בין אם אימון או תחרות.


נכנסנו לבריכת החימום/שחרור אתמול בשעה שגיא ברנע היה בתהליך ההתאוששות ממשחה הבוקר והכנה מזורזת למשחה ההכרעה, ראש בראש מול השחיין הסיני שקבע תוצאה לזו של גיא. שאלתי את המאמן ליאוניד קאופמן: "מה עושים" והוא השיב, "מורידים את רמת חומצת החלב בשחייה ממושכת ומנסים להחדיר לגיא שהוא יכול לנצח". המשכתי ושאלתי "ומי ינצח?" וליאוניד ענה "מי שמאומן טוב יותר ו/או מי שהתאמן גם למשחה ה- 200 גב". בסופו של דבר בקרב עצמו ניצח הסיני וגיא סיים במקום ה- 17 המאכזב.

אכן בבריכה "צדדית" זו מתרחש הרבה יותר מאשר בבריכת התחרות. אבל הבריכה הנראית לעין ובה נקבעים המנצחים היא זו שלמעלה, המוארת באור נגוהות זו בה אנו יושבים ומסקרים את התחרות.

דר' בוקי צ'יש, שנחאי



דר' בוקי צ'ישדר' בוקי צ'יש-
דר' בחינוך גופני וספורט מאוניברסיטת אוהיו סטייט, ארה"ב. שיאן ישראל בעבר
ב- 100 מטרים חתירה, מאמן שחייה בכיר שאימן מספר שחיינים אולימפיים
ישראלים, אימן שחיינים בכירים מארה"ב, קנדה ומבלגיה, רכז קורסי מאמני
שחייה, מרצה בנושאי מינהל הספורט והמשחקים האולימפים במכללת וינגייט, פרשן
שחייה בעיתונות ובטלביזיה- במשחקי אטלנטה, סידני וביג'ינג.


קישורים: שחייה, בוקי צ'יש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג