דרך צלחה: מסלול ה-10 ק"מ במרתון סמסונג ת"א

חשוב מאוד ברמה המנטלית להכיר את מסלול הריצה שאתם עומדים להתחרות בו. אם זה המרוץ הראשון שלכם למרחק הזה, או שאתם בונים על שיא אישי חדש, המסלול במרתון סמסונג ת"א מתאים מאוד. הוא שטוח, מהיר, מעניין וקל מאוד ללמוד אותו מראש - כל הפרטים החשובים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Tel Aviv Marathon 2015

חשוב מאוד ברמה המנטלית להכיר את מסלול הריצה שאתם עומדים להתחרות בו, בטרם יום התחרות עצמה. כך לא תהיינה לכם הפתעות. מסלול ה-10 קילומטרים במרתון סמסונג תל אביב 2016 מציע טעימה קטנה מהעיר לעומת המסלולים הארוכים יותר לחצי מרתון ומרתון. מצד שני, מדובר במסלול ידידותי ביותר כי הוא שטוח, מעניין בעיקר בקילומטרים הנחשבים ליותר קשים בריצת 10 קילומטרים, וזה מן הסתם הופך אותו למסלול אידיאלי לשבירת שיא אישי. עבור המתחילים ובעיקר אלה שירוצו למרחק כזה בפעם הראשונה, זה אחד המסלולים היותר נוחים שאפשר לחשוב עליהם.

Tel Aviv Marathon 2015

במרוץ ל-10 קילומטרים יהיו 3 זינוקים שונים | צילום: רונן טופלברג

גם השנה יתקיימו שלושה מקצים ל-10 קילומטרים במרתון סמסונג ת"א, שיוזנקו בין השעות 7:20 ל-7:50, אחרי הזנקת המרתון ולפני הזנקות חצי המרתון. כדי להכין את עצמכם טוב יותר למסלול הזה, הכנו עבורכם סקירה שלו כי אין כמו להכיר מראש מסלול ריצה תחרותי מראש.

עוד כתבות בנושא 
איך נראית החולצה הרשמית של מרתון סמסונג תל אביב
על המסלול החברתי של מרתון סמסונג תל אביב כבר שמעתם? 
הטיפים של יאיר קרני לקראת מרתון תל אביב

מהזינוק ועד קילומטר 3

המרוץ ל-10 קילומטרים יוזנק משער הזינוק של מרתון סמסונג ת"א הממוקם במסוך לגני התערוכה והריצה תהיה לכיוון מערב, כלומר לכיוון הים. ב-3 הקילומטרים הראשונים רצים על שדרות רוקח, ביום יום זה כביש מהיר שצופה על פארק הירקון והספורטק, אבל בשליש הראשון של ריצת 10 בארוע כל כך גדול, תרגישו בעיקר את האנרגיות שסביבכם ועוד לפני שתספיקו לשים לב, תמצאו את עצמכם בסוף שדרות רוקח, אחרי שחלפתם על פני חניון רידינג מצד ימין ולפני שתפנו שמאלה. חשוב לציין שהקילומטרים הראשונים הם קריטיים עבור מי שלא מנוסה במרוצים כאלה. האדרנלין בשמיים, הנטייה של רוב האנשים היא לפתוח חזק מדי וגם אם אתם חושבים שאתם רצים אחראים, אתם עלולים להיסחף בקלות לקצבים שאתם לא אמורים לרוץ בהם והכביש הישר בשדרות רוקח רק תורם לזה. מה שכדאי לעשות בחלק הזה של המרוץ הוא לנצל את הצפיפות ולשמור אנרגיות, לא להתעסק יותר מדי בעקיפות אלא אם אין ברירה. יהיה מספיק זמן להעלות את הקצב.

קצת אחרי השלט שמראה שעברתם 3 קילומטרים, שם תמתין לכם גם תחנת מים, תפנו שמאלה לרחוב דיזנגוף ומכאן הריצה תהיה לכיוון דרום. אם זה יהיה יום שמשי, הכניסה לדיזנגוף תהיה נעימה כי החלק הזה של אחד הרחובות המרכזיים בתל אביב הוא מוצל, והרצים יהיו "מוגנים" בעצים ובבניינים משני הכיוונים, בניגוד לחלק הראשון של המרוץ. הריצה על דיזנגוף תהיה לאורך של קצת יותר מקילומטר, וזה גם אחד המוקדים שמושכים אליו את המעודדים בצידי הדרך. תהנו מהם, כל קריאת עידוד נותנת אנרגיה להמשך הדרך.

מרתון תל אביב 2015

לא ממש תרגישו את שדרות רוקח | צילום: ניר עמוס

קילומטר 4 עד קילומטר 6

אחרי קצת יותר מ-4.5 קילומטרים פונים שמאלה לשדרות בן גוריון, עוד רחוב תל אביבי שממש כיף לרוץ בו. הריצה תהיה בצד הדרומי של השדרה, לכיוון כיכר רבין ובניין עיריית תל אביב. בדרך כלל כשרצים פחות מנוסים מגיעים לאמצע הדרך, יש נטייה להיבהל מהעובדה שנותרו עוד 50 אחוז, אבל המקום שתהיו בו הוא אטרקטיבי מדי. פשוט תהנו מהרגע, תהנו מהאווירה של כיכר רבין שהיא חלק בלתי נפרד ממרתון סמסונג תל אביב עוד משלב האקספו. ושוב, אם תהיה שמש תוכלו להתפנק בצל של חניון העירייה, שם תרוצו מתחת לגג שלו אחרי שתחצו את שדרות בן גוריון בדרך לפנייה שמאלה לכיוון אבן גבירול.

כשנוסעים ברחוב אבן גבירול בפקקים של אמצע היום המרחק בין בניין העירייה למגדל המאה שבפינת ארלוזרוב נראה גדול, אבל תוך כדי ריצה תבינו שזה שום דבר, ואותו בניין שחור וגבוה באבן גבירול 100 יסמן שעברתם כבר 6 קילומטרים – הקשה מאחוריכם, ושפריצר עם מים צוננים לפניכם. הריצה לכיוון צפון על אבן גבירול היא מפנקת ויכולה להיות מהירה בגלל מגמת ירידה קלה עד לאזור כיכר מילאנו, שזה הקילומטר השביעי של המרוץ.

קילומטר 8 עד שער הסיום

בקילומטר הרביעי עד הקילומטר השישי בכיכר מילאנו תיפרדו מהחלק האורבני של המרוץ, ותיפגשו עליונת קטנה ובכלל לא מזיקה בגשר של סוף רחוב אבן גבירול, מעל לירקון. מיד אחריו תפנו ימינה בחזרה לשדרות רוקח (ולא לתוך פארק הירקון כמו רצי המרתון). כעת תחזרו למקום המוכר שבו התחלתם את המסלול הזה, רק שעכשיו אתם עייפים יותר, מותשים יותר, והחלק הזה של שדרות רוקח יראה הרבה יותר ארוך. מצד שני, קצת אחרי הפניה, כשתחלפו מצד ימין על פני בית הספר לכדורגל בסמוך לספורטק, תעברו כבר 8 קילומטרים וזה הזמן לגייס את הכוחות האחרונים בדרך לקו הסיום. אחרי כמה מאות מטרים תפגשו את תחנת המים האחרונה שלכם, תקחו כמה לגימות ותפתחו מבערים לקילומטר וחצי האחרון. את ההתרחשויות משער הסיום כבר תשמעו, המעודדים יופיעו בהמוניהם בקילומטר האחרון, ואם באמת דאגתם לא להגזים בריצה עד לשלב זה – שום דבר לא יעצור אתכם. את המנוחה תשאירו לזמן האיכות שיהיה לכם במתחם המרתון בחניון של גני יהושע. שיהיה בהצלחה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג