דרושה מהפכה! (בהשראת המהומות בעולם הערבי)

דרושה מהפכה! שליטת השיח בידיי שתי מלים: מהירות וקצבים אינה מתאימה עוד לעולם החדש שאני מגלה. הגיע הזמן להפוך את הפירמידה. שלטון העריצות, של הזמנים המהירים על ההוויה המקצועית, אינו הגיוני עוד. כעת נדרש להעמיד, בראש ולאור הזרקורים, את הנפח והקילומטרים הנערמים בתוכנית האימונים. זו מהפכה שקטה, ללא אנשים בכיכרות ושלטים בצבעים זועקים, אשר בדרכה שלה תתריס ותערער סדרי עולם ישנים. וכשתתסיים תיתן לה ההיסטוריה את כינויה "מהפכת ההאטה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


דרושה מהפכה! שליטת השיח בידיי שתי מלים: מהירות וקצבים אינה מתאימה עוד לעולם החדש שאני מגלה. הגיע הזמן להפוך את הפירמידה. שלטון העריצות, של הזמנים המהירים על ההוויה המקצועית, אינו הגיוני עוד. כעת נדרש להעמיד, בראש ולאור הזרקורים, את הנפח והקילומטרים הנערמים בתוכנית האימונים. זו מהפכה שקטה, ללא אנשים בכיכרות ושלטים בצבעים זועקים, אשר בדרכה שלה תתריס ותערער סדרי עולם ישנים. וכשתתסיים תיתן לה ההיסטוריה את כינויה "מהפכת ההאטה"

מאת:ניר אלתר


בהתבוננות מרחוק ובמבט רחב אפשר לומר כך: כל ספורטאי שעושה את הקפיצה למרחקים הארוכים מתוודה מהטענה כי על מנת לצלוח, את המרחק החדש, עליו להאט את הקצבים באופן מבוקר. אם לא יעשה כן אז כי המכונה, הגוף, יאט בשבילו ואפילו ישבות. לרוב, מנקודת מבטו של אדם שאינו עוסק בפעילות גופנית, העובדה שצריך להאט לא נתפסת כפעולה הזקוקה למאמץ וכל מה שצריך הוא "פשוט" להרפות.

אך במוחו, מנקודת מבטו ובחינוכו של הספורטאי, הוא מתאמן על-מנת לשחות\לרכב\לרוץ מהר יותר. כל השאר אלו הם רק אמצעים. זו חשיבה חדשה הקשה לביצוע ולתפיסה. על כן אני מכנה אותה מהפכה. עם זאת, כספורטאי שעבר למרחקים הארוכים (והארוכים יותר), אני לא מוביל אותה אלא ככלי שרת במהפכה- מקבל ומפנים.



בתחילת המהפכה, כדרכן של אלו, הייתה תקופת אנרכיה.
ריבוי תחרויות מתוכננות יצרו מצב שהוביל לשאלות הבאות: מי מוביל את המהפכה? מי מושל בכיפה? האנרכיה שולטת, הקשר בין כל האימונים לא נגלה ודיסוננס בין עבודה על מהירות ובין נפחים רק הולך ומעצים.

שלב האנרכיה- אימוני השבוע החולף


יום שני- זהו אימון ספציפי ל"טור דה ישראל" (7 למרץ):

אימון עליות בגלבוע- "המשרד" האהוב עלי. באמצע השבוע זהו אחד מהמקומות הכי שקטים בארץ. ללא מוכנית. תחילה טיפוס ראשון "למעלה גלבוע" כשהכביש סכוך אורנים וקרני השמש כמעט אינם. אוויר קפוא, אשר נותר משעות הלילה, נכלא ומועבר ב"תעלה" של זרמים דקים אל עבר המגדל המסמן את סוף העלייה.



רכיבה עם האוויר המקומי מערפלת בקרירותו. לאט לאט אני נסחף בזרימתו ומעלה מעט את הדופק בכדי לצור שכבה הגונה של חום וזיעה שתבודד בינינו. לאחר העלייה האמצעית מגיעה העלייה השלישית והסופית מכיוון מזרח. עלייה שבטבעה נוגדת את כל החוויה מלפני כמה שעות. מהעלייה הראשונה. הכביש כבר לא מרכז הנוף אלא נעלם במרחב שגלוי מראשית ההר. תחושה של קטנות, כאן שום דבר לא נכלא או מתחבר אלא רק חולף לרגע בעזרת משטר הרוחות האזורי.

יום רביעי:

אימון רכיבה ארוכה צובה,נס הרים והקפת המשולש. אותו היום אופיין בקלילות ושמחה מאחר שכלל "אימון ברכה". זהו "אימון" חדש שמתלווה ל"מהפכת ההאטה". אימון בבועה. לא משנה מה מזג האוויר בחוץ, הגשמים של פברואר או השמש של אוגוסט, עליו זה לא משפיע ובנוסף זוהי המטלה היחידה אשר במהלכה אני פסיבי, במנוחה, למרות הכאב המעומם במהלכה של הרכיבה.



בשעות הצהרים מגיעה שעת הרכיבה: אני יוצא מהבית. אחרי מספר דקות, של הליכה, אני מגיע לדירה צדדית. חצי גלויה חצי סמויה. ירידה במדרגות שבקצם דלת פעורה ונגלה חלל מואר גדול אשר במרכזו סוג של מיטה. שעת העיסוי השבועי מתחילה.

יום חמישי- אימון ספציפי למרתון תל אביב (8 לאפריל):
אימון ריצה ארוכה בתל אביב. הקצבים פחות חשובים העיקר לגמוע מרחקים. עד הצהרים יש לסיים את הריצה. בנמרצות, בעוד שלא נלחצו הנעלים, כבר צריך להכין למחר את הציוד והתזונה ביתר חשיבות והקפדה. מחר ירעיד זעמה של מעמד "המהירות" את נימי המהפכה.

יום שישי- אימון ספציפי לתחרות חצי איש ברזל (30 לאפריל):
אימון רכיבה ביום הכי חורפי של השנה, עד כה. הגשם, למרות כל התחינות, פשוט לא הפסיק לרדת לעומת זאת המעלות ירדו וירדו וירדו. שלב א' של האימון החל בטיפוס. חימום מצמח למבוא חמה. בצמח הטמפרטורות עוד "גבוהות" (סביב 10 מעלות) זה סביל כשאתה לובש לא פחות מארבע שכבות.



לאחר מכן שעתים סיבובי רגלים ובדרך לצמח חזרה צריך לרדת את הרמה.
זהו הקטע הקשה של הרכיבה. הטמפרטורות ירדו לכיוון ה- 5 מעלות ובשילוב של גשם, רוח והבגדים הרטובים, זה הרגיש כמו מינוס 20. בצמח מתחיל שלב ב' של האימון. הגיע העת לגייס את התותחים הכי כבדים כדי שיובילו אותי במערכה הבא: טסט נגד שעון ל"מרחק הקצר" (על מסלול התחרות של חצי איש הברזל). המעבר להילוכים כבדים, בלשון המעטה, לא הכי נעים מאחר וגם לאח למעלה משעתים, של עבודת שרירים, הם עדין קרים וסט הבגדים היו בשים נשאר רק לרגעים בודדים.



תשובות לשאלות בדבר משילות ויחסים בין שלטון ונתינים לא ניתנו אך דבר אחד נודע: ריבוי האירועים הללו מזינים את גלגלי המהפכה. דלק מבורך מאחר ועוד מספר שעות יחל השבוע הבא.

כתבות קודמות של ניר אלתר:
מעבר לאיש הברזל
האדם הוא חיה שתמיד מתחילה מחדש

ניר אלתר
בן 24 תושב כפר סבא. תחביב-שחיה. אהבה- רכיבה. עבודה- ריצה.

אדוארדו פיינקלשטין
מאמן יליד ברזיל. עובד ומתגורר בסינגפור. היה בתפקיד המאמן של פרויקט
המצוינות בפנימייה של מכון וינגייט. משפט מאפין – "hard is good"



קישורים: טריאתלון, איש ברזל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג