דור העתיד של הטריאתלטיות בישראל

תלמידות התיכון עומדות לצאת לחופשת הקיץ ורובן לבטח יבקרו גם בים, אך כמה מהן ינצלו את הזמן הזה דווקא בשביל להתאמן לקראת תחרות טריאתלון שבדרך. מור שלזינגר בראיון אחת על שלוש טריאתלטיות עם כוונות לעתיד בעולם הטריאתלון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


תלמידות התיכון עומדות לצאת לחופשת הקיץ ורובן לבטח יבקרו גם בים, אך כמה מהן ינצלו את הזמן הזה דווקא בשביל להתאמן לקראת תחרות טריאתלון שבדרך. מור שלזינגר בראיון אחת על שלוש טריאתלטיות עם כוונות לעתיד בעולם הטריאתלון

מאת:מור שלזינגר


לצד הלימודים בבית ספר, החברות, והחוגים הן משלבות גם אימונים לטריאתלון. בגילן הצעיר הן כבר הספיקו לצבור רקורד מרשים של תחרויות ונסיון בטריאתלונים, אבל הן לא עוצרות, וממשיכות במלוא המרץ: לחלום, להתאמן, ולאהוב את הספורט הזה. בר צלח, הגר דולב ודניאל דרורי מספרות על חוויית הטריאתלון שלהן: על הקושי, על ההנאה, וממליצות בחום לבנות לבוא ולהתנסות.

את בר צלח אני תופסת ערב בחינת בגרות בהסטוריה. יחד עם זאת היא מסכימה לפנות לי כמה דקות לראיון קצר. בר בת 16, מתחרה כבר 4 שנים בטריאתלון, ולומדת היום בכיתה י’ במסגרת הפנימיה בוינגייט. לטריאתלון היא הגיעה במקרה: הצטרפה לקבוצת שחייה בקנטרי בעקבות אחיה, ואז כשהקבוצה הפכה לקבוצת טריאתלון היא החליטה לנסות. ניסיתי, ומאז אני לא יכולה להפסיק, היא מודה.


בר צלח / צילום: עופר ביידה

הגר דולב בת 13 תלמידת כיתה ז’, מתפנה לראיון קצר בין פעילויות בצופים, לחוגים ועוד. טריאתלון החלה כבר בגיל 6, בעקבות אביה והאחים הגדולים, והאמת היא מודה, רצתה להתחיל עם הטריאתלון כבר בגיל 4, אבל נאלצה לחכות עוד שנתיים עד שתמצא מסגרת מתאימה.

דניאל דרורי בת 14, תלמידת כיתה ח’, עוסקת בטריאתלון כבר 4 שנים, מתאמנת במכבי תל אביב. לטריאתלון הגיעה במקרה, כשחיפשה חוג ספורט, וראתה מודעה בקנטרי על חוג טריאתלון. החליטה לנסות ומאז היא בטריאתלון.

מה אתן אוהבות בטריאתלון?
בר: אני אוהבת את הגיוון: כשמשתעממים מחלק אחד, אפשר לעבור לעבוד על חלק אחר. לא עושים כל הזמן אותו הדבר. הכי אני אוהבת את השחייה, כי זה המקצוע החזק שלי מבין השלושה.

דניאל: אני אוהבת את האימונים עצמם, את הגיוון, את השילוב של שלושת המקצועות. בהתחלה לא כל כך אהבתי את התחרויות, היה לי קשה מדי ולא כיף, והפסקתי להתחרות. ואז התחריתי בדואתלון והיה לי כיף, ומשם חזרתי להתחרות בטריאתלונים. הכי אני אוהבת את אימוני האופניים, את התחושה של הרוח, את הנוף, את הרכיבות הארוכות, וזה ממש כיף. גם ריצה אני אוהבת, אבא שלי הוא זה שלימד אותי בהתחלה לרוץ, ומאז אני אוהבת ריצה.

הגר: אני אוהבת את העובדה שאפשר לעשות שלושה מקצים: גם וגם וגם. זו גם הנאה גדולה, כיף לבוא לתחרויות (אבל לא לקום ב-5:00 בבוקר היא צוחקת). זה גם ספורט מאוד טוב ומגוון, ועוזר בדברים אחרים, כמו למשל כשרוצים להוריד במשקל, הרבה יותר קל עם הדיאטה בזכות הספורט.


הגר דולב: החלה טריאתלון בגיל 6 (צילום: שאול דולב)

איך משלבים הכל: אימונים, לימודים, חוגים, חברים?
הגר: זה באמת מסובך. כי אימון יכול להיות לפעמים פעם ביום, ולפעמים פעמיים ביום. לי יש הרבה חוגים, אז אני מתכננת הכל מראש ומנהלת לוח זמנים. ולפעמים, אם אין לי זמן, אז אני מתאמנת עם הבנים הגדולים.

דניאל: בתקופות של תחרויות יש שני אימונים ביום, ואז אני קמה מוקדם בבוקר, עושה אימון לפני בית ספר ועוד אימון אחר הצהריים. אפשר לשלב כי רוב האימונים הם בבוקר ואחר הצהריים, ובין לבין נשאר זמן ללימודים, ואפשר להפגש עם חברים גם אחר הצהריים ובערב. בתקופות רגילות אני מתאמנת רק אחר הצהריים, חוץ מיום אחד בשבוע שיש שני אימונים. בדרך כלל אין לי שיעורי בית, כי אני מספיקה הכל בבית הספר, כך שאחר הצהריים נשאר הרבה זמן לחברים.

בר: אני לומדת בפנימייה בוינגייט, אז יש לי תנאים לשלב בין לימודים לאימונים. חברים זה בעיקר אנשים מהפנימיה, ובשישי שבת נפגשים עם חברים מהבית. סדר יום טיפוסי: קמים לאימון בוקר לפני בית הספר, אחרי האימון מתארגנים, מתקלחים, ארוחת בוקר בחדר אוכל, ומשם לבית הספר. כשחוזרים מהלימודים אוכלים צהריים, נחים שעה, ואז הולכים לאימון צהריים. בערב זה יותר לימודים וזמן פנוי ואז הולכים לישון. בתקופות של עומס זה קשה.

ומה הלאה?
הגר:
קודם כל להמשיך ולהנות. כשהייתי קטנה הייתי אלופת הארץ, עד שלא הסתדר לי עם החוגים, ופרשתי קצת. השנה חזרתי להתאמן לבד, לא עם קבוצה. ועוד כמה שנים אני מקוה להגיע לפודיום ולהתברג במקומות הראשונים.

בר: לא יודעת כרגע. לא חושבת על העתיד הרחוק.

דניאל: אני רוצה להמשיך להתחרות ולהתאמן, וחולמת להיות בנבחרת ישראל.


דניאל דרורי: "חולמת להיות בנבחרת ישראל" (צילום: עופר ביידה)

מה אתן רוצות להגיד לילדות שמתלבטות אם להתחיל טריאתלון או לא?
דניאל: כדאי לבוא. זה ספורט קשה, אבל ממש נהנים. ומכירים חברים מכל הארץ. ובאמת שאפשר לשלב הכל: גם להפגש עם חברות, וגם לימודים עם ציונים גבוהים. זה גם ספורט שמלמד אותך לחלק את הזמן נכון, וככה מספיקים הרבה.

הגר: אני ממליצה לכולן להתנסות בטריאתלון. זה ספורט ממש כיפי, הוא מגוון ומתחברים להרבה אנשים.

בר: אני מציעה להן לעשות מה שהן אוהבות. אני מאוד אוהבת טריאתלון, ומציעה לכל אחת לנסות ולהתחיל. מי שאוהבת את זה – זה הספורט בשבילה, וכדאי להשקיע ולהתאמץ, כי זה ספורט שברגע שמתחילים אי אפשר להפסיק.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג