דוקרטי ורבירס מנצחים בסידני

ביבן דוקרטי מניו זילנד וברברה רבירס דיאז מצ’ילה פתחו את עונת 2010 בענף הטריאתלון עם ניצחון מסעיר לשניהם. רון דרמון, הצעיר הישראלי, מסיים את האולימפי הראשון שלו בכבוד במקום 44
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ביבן דוקרטי מניו זילנד וברברה רבירס דיאז מצ'ילה פתחו את עונת 2010 בענף הטריאתלון עם ניצחון מסעיר לשניהם. רון דרמון, הצעיר הישראלי, מסיים את האולימפי הראשון שלו בכבוד במקום 44

מאת:ניר רייכמן


לפני 10 שנים התקיימה תחרות הטריאתלון הראשונה כחלק מהמשחקים האולימפיים. סימון וויטפילד, ספורטאי צעיר ואלמוני, שלא ניצח מעולם תחרות בין-לאומית, מפתיע את כל המועמדים הבכירים ובריצה יוצאת דופן, זוכה להיות הראשון שמביא מדליית זהב אולימפית למדינתו. וויטפילד, כבר מזמן לא ספורטאי אלמוני והספיק לנצח 12 תחרויות סבב גביע העולם ולזכות בעוד מדליה אולימפית, הפעם מכסף. עשור מאוחר יותר, הוא עומד על קו הזינוק, כדי לנצח במקום בו התחיל.

מהזינוק הכתיבו הרוסים הצעירים קצב גבוה מאוד אך לא הצליחו ליצור לעצמם יתרון ביציאה מהמים, וכל הטריאתלטים הבולטים נשארו בקבוצה אחת. עשרות התקפות שלא צלחו במסלול טכני ומאתגר החזירו אותנו מספר שנים אחורה למאבקים הגדולים והצמודים בטריאתלון. בדבוקה אחת התמודדו לאורך המסלול, 4 אלופי עולם, 2 אלופים אולימפיים וטריאתלטים שאפתניים, שקו הסיום היה גם מנת חלקם.

אחרי 5 מתוך 8 החלה התפתחות מעניינת בתחרות, הנטר קמפר האמריקאי, שדורג ראשון בסבב העולמי ב- 2005, מצליח לברוח לדבוקה ויורד לריצה קצת יותר מדקה לפני הפלוטון. בשלב זה החלו בריחות בלתי פוסקות מהדבוקה ובסופו של דבר 5 ספורטאים מצליחים להתנתק מהדבוקה.

   
ביבן דוקהרטי / צילום: ITU

הנטר קמפר, שנראה טוב מאוד בתחילת הריצה, החל לאבד את הפער מהדבוקה אחריו, ככל שהתקרבו לקו הסיום. מאט שבוט, האמריקאי הצעיר, קיווה לניצחון ראשון אך הוא נחלש בהמשך. ביבן דוקרטי הניוזילנדי, אלוף העולם מ- 2004 ומדליסט כסף מאתונה וארד מביג'ין, הגביר את הקצב והשאיר אחריו אלוף אחרי אלוף מהדבוקה עד שנותר לבד בקו הסיום, "כשראיתי את סיימון מנצח פה לפני 10 שנים, זה היה החלום שלי ואני שמח שהגשמתי אותו," אמר בסיום.

 

קרב מעניין נוסף התקיים על המקום השני. אלכסנדר ברוקנקוב רוסי צעיר ומבטיח, שהיה עד לשלב זה במקום הרביעי חולל מהפך, ובספרינט פיניש מקדים את דיוויד הואוס הצרפתי שסיים בזמן זהה ואת בן ארצו דימיטרי פוליאנסקי. סיימון וויטפילד האלוף מלפני 10 שנים, סיים במקום החמישי המכובד. רון דרמון הישראלי, עדיין לא בן 18, התמודד בצורה מרשימה ביותר באולימפי ראשון שלו, ללא רגשי נחיתות הוא שחה ורכב בין ים האלופים לאורך כל התחרות וסיים במקום ה- 44.    
ברברה רבירס דיאז / צילום: ITU


בנשים התפתחה תחרות צמודה, כל הפייבורטיות שמרו אחת על השניה עד לקטע הריצה. אחרי 5 ק"מ נותרו קבוצה של רק 4 בנות שלא ויתרו עד לרגע האחרון. ברברה רבירס דיאז הצ'יליאנית הצעירה, מפתיעה ומנצחת את הפיבוריטיות הגדולות בספרינט שנמשך עד לקו הסיום. סיימה שנייה לפני אלופת העולם, אמה מופאט (תחרות ראשונה שלה אחרי ששברה את הכתף) שסיימה שלישית. כל השלוש סיימו בזמן זהה 2:04.19.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג