אליפות העולם בבריכות קצרות בדוחא, קטאר || סיכום היום החמישי והאחרון

כך ננעלה אליפות עולם נפלאה, גדושה בשיאי עולם ושחייה מרתקת מלאת תהפוכות וביומה האחרון של התחרות השחיין הישראלי דוד גמבורג, שעלה רביעי לגמר, נחלש משמעותית במשחה הערב וסיים שמיני
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קטינקה הוזסו
קטינקה הוזסו

סיכום היום החמישי והאחרון לתחרות

כיאה לאליפות הזאת, הערב החמישי והאחרון נפתח גם הוא בשיא עולם. בנות הולנד גילחו שנייה וחצי משיאן הקודם ב-4 כפול 50 מ' חופשי וניצחו עם 1:34.24 דקה. רנומי קרומווידיויו אותתה על כוונות עם ספליט סגירה של 50 מ' אחרונים ב-22.88 שניות.

ב-100 מ' חופשי לגברים, הקיסר הברזילאי כבש זהב. אחרי חאפלת שיאי העולם של פלורן מנאדו הצרפתי במקצועות הספרינט, עבור הצרפתי, עם האוכל בא התיאבון והוא הסתובב ראשון ב-50 מ' על 21.62 שניות. סזאר סיילו פיליו הברזילאי לא ויתר. הוא רדף, דחף, גרף ונשף, ובסוף נגע ראשון בקיר אחרי 45.75 שניות. 6 מאיות לפני הצרפתי. חגיגות הניצחון התנהלו בהתאם והיוו אות פתיחה לערב קרנבל ברזילאי.

עוד כתבות בשחייה
גיא ברנע מאליפות העולם: "אני חושב שהשחייה הישראלית במקום טוב מאוד"
קטינקה הוזסו: בעולם השחייה מכנים אותה "גברת הברזל"

אטיין מדיירוס הברזילאית המשיכה את הערב הברזילאי מצוין עם שיא עולם וניצחון ב-50 מ' גב בזמן של 25.67 שניות. לפני אמילי סיבום האוסטרלית וקטינקה הוסזו ההונגרייה.

ב-200 מ' גברים גב, רדוסלב קאבצקי פרץ ממסלול 8 הקיצוני אחרי 100 מ' ושמר על קצב מטרונומי חזק כדי לנצח ב-1:47.38 דקה. שני סיים ריאן לוכטי ושלישי אלוף ה-100 מ', האוסטרלי מיץ' לארקין. דוד גמבורג שלנו, שעלה רביעי לגמר, נחלש משמעותית במשחה הערב וסיים שמיני.

ב-100 מ' חזה לנשים, קנאקה ווטאנאבה היפנית הקדימה את בת ארצה ריאה קאנטו. ריקה מולר פדרסן הדנית סיימה שלישית.

לגמר ה-100 מ' מעורב אישי הגיע ריאן לוכטי סחוט, דקות קצרות לאחר גמר ה-200 מ' גב. מרקוס דיבלר הגרמני ניצל את המצב כדי לנצח בשיא עולם חדש של 50.66 שניות אחרי חצי שני חזק למשחה. ולאד מורוזוב הרוסי, שוויתר על ה-100 מ' חופשי כדי להגיע רענן לגמר ה-100 מ' מעורב אישי, סיים שני. לוכטי שלישי.

ה-100 מ' פרפר לנשים אמור היה להיות קרב בין הענקיות הויקינגיות יאנט אוטסן מדנמרק ושרה שיוסטרום השבדית. אוטסן הסתובבה ראשונה אחרי שתי בריכות, אבל הסיומת של שיוסטרום לא הותירה לה סיכוי. השבדית הפכה לאישה הראשונה שיורדת מ-55 שניות ב-100 מ' פרפר עם שיא עולם חדש של 54.61 שניות (שיפור של יותר מחצי שנייה לשיא הישן). אוטסן נכנעה בסיומת גם ליינג לו הסינית שסיימה שנייה. אוטסן שלישית.

ה-50 מ' חזה לגברים הביא זהב שלישי של הערב לברזילאים, עם שיא אליפות חדש של 25.63 שניות לפליפה פרנקה סילבה. אדם פיטי האנגלי וקמרון ואן דר ברג הדרום אפריקאי סיימו בתיקו צמוד במקום השני.

אחרי משחה השליחות, רנומי קרומווידיויו ההולנדית באה חמה ל-50 מ' וטסה לניצחון ב-23.32 שניות. ברונטי קמפבל האוסטרלית סיימה שנייה ודורותיאה ברנדט הגרמנייה שלישית. פראן הלסאל האנגלייה משום מה בכלל לא זינקה למוקדמות.

ב-200 מ' פרפר לגברים צ'אד לה קלוס הדרום אפריקאי השלים סוויפ של שלושה ניצחונות בכל שלושת משחי הפרפר (בנוסף לניצחון ב-200 מ' חופשי). לה קלוס ניצח בשיא אליפות חדש של 1:48.61 דקה, רק 5 מאיות שנייה יותר משיא העולם שלו. דאיאה סטו היפני לקח את הכסף והפולני פאבל קורזניובסקי לקח ארד.

ה-1,500 מ' לגברים, 60 בריכות, היה כיתת אמן של גרגוריו פאלטריניירי. חוץ מה-100 מ' הראשונים וה-50 מ' האחרונים (שהיו קצת יותר מהירים) האיטלקי גיהץ את כל 54 הבריכות באמצע על קצב שבין 28.4 ל-28.9 שניות לכל 50 מ'. הוא ניצח בשיא אליפות של 14:16.10 דקות וקצב ממוצע של 57 שניות לכל 100 מ'. הטוניסאי הוותיק אוסאמה מלולי הפתיע כשסיים שני פחות מ-3 שניות מאוחר יותר והראה שיש לו עדיין מה לתת. ריאן קוקריין הקנדי סיים שלישי.

ה-200 מ' חופשי לנשים היה, לטעמי, המשחה המסקרן ביותר באליפות. נפגשו בו שלוש בנות שבחמשת הימים שחלפו כבר לקחו מדליות זהב אישיות ושברו שיאי עולם. קטינקה הוסזו ההונגרייה, שרה שיוסטרום השבדית, ופמקה המסקרק ההולנדית. לצדן, התייצבה גם מחזיקת שיא העולם האיטלקייה פדריקה פלגריני. הוזסו פתחה חזק והובילה בבטחה עד ה-50 מ' האחרונים. שם החלה שיוסטרום להביא את מנעד היכולות הנפלא שלה לידי ביטוי. היא סגרה 50 מ' אחרונים על 27.7 שניות, וניצחה בשיא עולם חדש של 1:50.78 דקה. הוזסו נאלצה להסתפק במקום השני ופמקה המסקרק סיימה שלישית. שיא עולם שני וזהב שני באותו ערב לשבדית המופלאה.

במשחה ה-100 מ' מעורב שליחים לגברים, בתום שלושת הסגנונות הראשונים הגיעו הברזילאים לקיר במקום הרביעי. כמעט שנייה שלמה לפניהם נגעו האמריקאים, ואחריהם הבריטים והצרפתים. במסלול 1 הקיצוני זינק סזאר סיילו פיליו אחרי המוביל ריאן לוכטי במסלול לידו. טעון באנרגיה אחרי הזהב האישי ב-100 מ' חופשי מתחילת הערב, התפוצץ הברזילאי כמו טיל מונחה. הוא סגר ספליט מופלא של 44.67 שניות והעביר את ברזיל מהמקום הרביעי ישר לזהב. זהב רביעי באותו ערב למולדת הסמבה. ברזיל הוכיחה שהיא לא רק כדורגל, שיש לה את השליחים ושהיא במסלול מדהים לקראת אולימפיאדת ריו דה ז'ניירו בעוד 20 חודשים. ארה"ב נאלצה להסתפק במקום השני, וצרפת בשלישי.

ב-4 כפול 100 מ' מעורב לנשים, הרביעייה הדנית הנפלאה הובילה מההתחלה ועד הסוף. כשבנות אוסטרליה התחילו להתקרב, היתה זאת יאנט אוטסן ששלפה ספליט של 54.99 ב-100 מ' פרפר ונעלה את הניצחון. לפרנילה בלום נותר רק לגלוש לסיום בבטחה ולקחת זה ב-3:48.86 דקות. האוסטרליות סיימו שניות והיפניות החזקות במקום השלישי. בנות ארה"ב בכלל לא עלו לגמר.

כך ננעלה אליפות עולם נפלאה. גדושה בשיאי עולם ושחייה מרתקת מלאת תהפוכות. הנטייה להתמקד כמעט בלעדית באליפויות בבריכות הארוכות, היא ללא ספק הפסד גדול של מי שלא זכה לצפות ולטעום שחייה מהירה בבריכות הקצרות.


סיכום היום הרביעי לאחר משחי הערב

השיאים ממשיכים לזרום כאן בקטאר והפעם את הכותרת תופסת הידיעה כי לראשונה אלופת העולם בשחייה היא אישה שחורה.

אבל קצת לפני, הערב הרביעי בדוחא התחיל, כמעט כרגיל, בשיא עולם חדש. רביעיית הגברים הרוסית גילחה כמעט שנייה משיא העולם שקבעה בעצמה לפני שנה ולקחה זהב עם 1:22.6 דקה. ארה"ב נאלצה להסתפק במקום השני. איטליה שלישית.

היסטוריה נרשמה במשחה 100 מ' חזה לנשים. לראשונה בתולדות אליפויות העולם, אישה שחורה לקחה זהב. אליה אטקינסון שמה את ג'מייקה על מפת הזהב גם בשחייה, כשהשוותה את שיא העולם של רוטה מיילוטיטה הליטאית. מיילוטיטה, במסלול הצמוד לאטקינסון, נכנעה לחצי שנה מופלא של הג'מייקנית, ונאלצה להסתפק במקום השני בסגנון ובמרחק בו היא אלופה אולימפית מכהנת. אחרי הזהב ההיסטורי של אנתוני נסטי מסורינאם ב-100 מ' פרפר באולימפיאדת סיאול, אליה אטקינסון עשתה היסטוריה בקטאר.

מיד אחר כך, בגמר ה-50 מ' גב לגברים, הענק הצרפתי, פלורן מנאדו, שוב הראה שהוא דרגה אחת מעל כל העולם כשזה מגיע לספרינט. הוא שיפר את שיאו האישי ביותר מ-7 עשיריות שנייה, וגילח משיא העולם 4 עשיריות כשנגע ב-22.22 שניות. ערב שני ברציפות של זהב ושיא עולם לצרפתי. בשני המקרים מחק מנאדו שיאים מעידן החליפות האסורות. מי יוכל למפלצת? 8 עשיריות שנייה אחריו סיים יוג'ין גודסו האמריקאי שני.

צ'אד לה קלוס עם זהב אישי שלישי באליפות אחרי ניצחון ב-50 מ' פרפר ב-21.95 שניות. עוד שיא אליפות לדרום אפריקאי.

יעקב טומרקין סיים במקום ה-15 בחצי גמר ה-100 מ' מעורב אישי, עם תוצאה מעט איטית יותר מזו שקבע בבוקר. ריאן לוכטי עלה ראשון לגמר המרתק שיתקיים בערב החמישי והאחרון של האליפות.

ב-200 מ' מעורב אישי לנשים, גברת הברזל קטינקה הוסזו משלימה כפרה מלאה על הפסדיה לבלמונטה בערב הראשון. מדליית זהב אישית רביעית ומרשימה מכולן, ושיא עולם רביעי להונגרייה עם 2:01.86 דקות. הוסזו סיימה 4 שניות שלמות לפני סגניתה, שיבון-מארי אוקונור הבריטית.

ב-4 כפול 50 מ' חופשי לגברים ונשים יחד, אבי ווייצל זינקה אחרונה עבור רביעיית הפסים והכוכבים, כשגם הרביעייה הרוסית וגם הברזילאית מקדימות את האמריקאים. ווייצל פסלה בזינוק. היא יצאה 2 מאיות שנייה לפני שמאדי קנדי נגעה בקיר, ולא הסתכלה אחורנית. כבר בעצם הזינוק המוקדם סגרה ווייצל את כל הפיגור ועברה להוביל. היא גם הביאה את האמריקאים ראשונים לקיר. החוק שמאפשר הקדמה של עד 2 מאיות שנייה בזינוק השליחים, הציל את האמריקאים, והבטיח להם זהב ושיא עולם חדש של 1:28.57 דקה.

סזאר סיילו פיליו הברזילאי ויבגני סדוב הרוסי זינקו ראשונים ברביעיות שלהם במטרה לקבוע זמן חוקי מהיר. הם הצליחו. סדוב שחה 20.59 שניות וסיילו פיליו שחה 20.65 שניות. הפער מהמפלצת הצרפתית מנאדו, הצטמצם. לסזאר עוד יש תקווה לפני האולימפיאדה הביתית בריו דה ז'ניירו.

ערב אחרון של שחייה בדוחא ביום ראשון – על טהרת משחי גמר בלבד, ובהם: 100 מ' חופשי גברים; 100 מ' מעורב גברים; 100 מ' פרפר נשים; 200 מ' חופשי נשים; 1,500 מ' חופשי גברים ועוד ועוד.


סיכום הערב השני והשלישי של אליפות העולם בבריכות קצרות – מהירות פראית בדוחא || מאת: חגי אשלגי

הערב השני של אליפות העולם בדוחא, התחיל עם שיא עולם של רביעיית הגברים הברזילאית, שריסקה ביותר מ-2 שניות את השיא הישן ב-4 כפול 50 מ' חופשי. סזאר סיליו פיליו סגר על 20.08 שניות כשבמסלול לצדו סגר פלורן מנאדו עבור הצרפתים על 20.04 שניות.

דאיאה סטו היפני נתן כיתת אמן ב-400 מעורב אישי לגברים כשניצח בתוצאה נפלאה של 3:56.33 דקות. ב-100 מ' גב לגברים, מיץ' לארקין האוסטרלי הקדים את כולם כדי לסיים ראשון. האלוף האולימפי מאט גריוורס נדחק למקום הרביעי מחוץ למדליות.

קטינקה הוסזו התחילה לכפר על שתי מדליות הכסף מהערב הקודם, כששברה את שיא העולם ב-100 מ' גב לנשים עם 55.03 שניות, ולקחה זהב.

פליפה פרנקה סילבה הברזילאי שבר את שיא האליפות עם 56.29 שניות, וניצח את האנגלי הלוהט אדם פיטי בקרב עם הזהב ב-100 מ' חזה לגברים.

צ'אד לה קלוס הדרום האפריקאי גילח 4 מאיות שנייה משיא העולם הישן ב-100 מ' פרפר מתקופת החליפות האסורות. עם 48.44 שניות, לה קלוס לקח זהב אישי שני באליפות, ושלח איתות חזק למייקל פלפס. טום שילדס האמריקאי סיים שני.

מיריאה בלמונטה שברה שיא אליפות נוסף ולקחה זהב שלישי ביומיים כשגמאה 800 מ' חופשי ב-8:03.41 דקות. האם בלמונטה תנסה לאתגר את קייטי לדקי בקיץ הקרוב?

את ה-4 כפול 200 מ' חופשי לגברים סיימה הרביעייה האמריקאית כמו שרק היא יודעת. אחרי פיגור לכל אורך המשחה, נגע טיילר קלארי האמריקאי ראשון בקיר והחזיר זהב לארה"ב. ההשתתפות של ריאן לוכטי בצוות המנצח הפכה אותו לשחיין המוזהב ביותר בהיסטוריה של אליפויות העולם בבריכות קצרות, עם 20 מדליות זהב!

במקצה השליחים המעורב-מעורב (מעורב שני גברים ושתי נשים, ומעורב ארבעה סגנונות), הלכה ברזיל על שילוב פחות מקובל של אישה ראשונה בגב ואישה אחרונה בחתירה, כשבאמצע שני גברים בחזה ובפרפר. פליפה פרנקה סילבה עם ספליט של 25.45 שניות בחזה, וניקולס סנטוס עם ספליט של 21.81 שניות בפרפר העבירו את הברזילאים ממקום שביעי למקום ראשון. משם החזיקה לאריסה אוליברה את ההובלה עד הזהב. ספליט סגירה של 23.05 שניות ב-50 מ' חופשי האחרון מבית היוצר של פרנצ'סקה הלסאל האנגלייה הספיק רק למקום השני עבור הבריטים.

את הערב השלישי פתחו בנות דנמרק עם שיא עולם וניצחון בשליחות 4 כפול 50 מ' מעורב ב-1:44.04 דקה כולל ספליט של 24.09 שניות של ג'נט אוטסן בפרפר.

בחצי הגמר 50 מ' גב לגברים, גיא ברנע בתוצאה יפה של 23.49 שניות פספס את הגמר ב-8 מאיות שנייה בלבד וסיים במקום ה-12 כללי. פלורן מנאדו עלה ראשון לגמר עם תוצאת השנה בעולם של 22.97 שניות.

ב-100 מ' חופשי לנשים נדחקה שרה שיוסטרום השבדית לסנדביץ' הולנדי. פמקה המסקרק לקחה זהב עם שיא אליפות חדש של 51.37 שניות. בת ארצה האלופה האולימפית רנומי קרומווידיויו נאצלה הפעם להסתפק במקום השלישי.

שיוסטרום לא אוהבת לסיים ערב של גמרים בלי מדליה צהובה. היא הקדימה בנגיעה את ג'נט אוטסן ב-50 מ' פרפר והפעם לקחה זהב עם שיא אליפות חדש של 24.58 שניות. אינגה דקר ההולנדית סיימה שלישית.

בגמר ה-200 מ' גב לנשים הפכה קטינקה הוסזו לאשה הראשונה שיורדת ממחסום 2 הדקות ושברה את שיא העולם הקודם של מיסי פרנקלין עם תוצאה של 1:59.23 דקה. הוסזו ירתה את יריית הפתיחה לחגיגה הונגרית כאשר במשחה הבא לקח דניאל גיורטה את הזהב במשחה שכבר רשום על שמו – 200 מ' חזה.

פטר ברנק ההונגרי הוא יריב ותיק וקבוע של יעקב תומרקין ב-200 מ' גב. הפעם, ברנק עלה גם לגמר ה-400 מ' חופשי והדהים כשניצח ולקח זהב בפער של יותר משתי שניות. ברנק קבע שיא אליפות חדש של 3:34.32 דקות, תוך שהוא שובר את שיא העולם בן ה-15 של האוסטרלי האגדי גרנט האקט. ג'יימס גאי הבריטי סיים שני. ברנק הפך את עצמו לשחיין מרחקים מהטובים בעולם. על כך נאמר, שלעתים עובדים חיים שלמים כדי להשיג "הצלחה בן לילה".

ב-100 מ' מעורב אישי לנשים התפוצצה קטניקה הוסזו פעם נוספת עם שיא עולם של 56.70 שניות וניצחון בפער גדול. זהב רביעי (יחד עם ברנק וגיורטה) בערב מופלא לאומה ההונגרית. עמית עברי סיימה שביעית בגמר משחה זה, מעט לאט משיאה הלאומי.

קרב גדול היה צפוי ב-50 מ' חופשי בין סזאר סיילו פיליו הברזיאלי, פלורן מנאדו הצרפתי וולאד מורוזוב הרוסי. אבל הצרפתי הענק ריסק את המתחרים עם שיא עולם מדהים של 20.26 שניות ומחיקה של עוד שיא מתקופות החליפות האסורות. מרקו אורסי האיטקלי המהיר התעלה כדי לסיים שני ב-20.69 שניות. סיילו פיליו נאלץ להסתפק במקום השלישי, ומורוזוב רביעי.

ב-400 מ' חופשי לנשים מיריאה בלמונטה לקחה זהב רביעי ושברה עוד שיא אליפות. קוסוקה הגינו סימן שלוש פעמים "וי" בגמר ה-200 מ' מעורב אישי לגברים. הוא לקח זהב, ניצח את ריאן לוכטי שהפסיד לראשונה מזה 8 שנים ב-200 מ' מעורב אישי בבריכות קצרות, ונקם בבן ארצו דאיאה סטו שניצח אותו ב-400 מ' מעורב אישי ערב קודם. לוכטי, שהוביל עד ה-50 מ' אחרונים, סיים שני, ודאיאה סטו הסתפק בארד. יעקב תומרקין סיים שמיני בגמר, אך שיפר את השיא הישראלי כשקבע 1:54.36 שניות.

רביעיית בנות הולנד ניצחה בשליחות 4 כפול 100 חופשי בשיא עולם חדש של 3:26.53 דקות. מדליסטיות הזהב והארד מהמשחה האישי בתחילת הערב, כיכבו – פמקה המסקרק עם ספליט של 50.58 שניות ורנומי סגרה עם 51.01 שניות.
נותרו עוד יומיים אחרונים בקטאר.


תקציר היום השלישי לאחר משחי הבוקר
תקציר מוקדמות היום השלישי לאליפות: גמר שלישי לישראל! יעקב תומרקין עלה לראשונה לגמר אליפות עולם במשחה ל-200 מ' מעורב אישי. תומרקין סיים שמיני במוקדמות והדיח מהגמר את גל נבו שסיים במקום התשיעי.

יעקב טומרקין העפיל הבוקר לגמר ה-200 מטר מעורב באליפות העולם לבריכות קצרות בקטאר, שיתקיים הערב, לאחר שדורג 8 במוקדמות עם 1.54.99 דקה, 12 מאיות מהשיא של גל נבו, שדורג 9 ולא עלה לגמר (1.55.37).

גיא ברנע עלה לחצי הגמר השני שלו, במשחה ל-50 מ' גב ויתמודד הערב על מקום בגמר. הערב תזנק למים גם עמית עברי בגמר ה-100 מ' מעורב אישי. עברי תנסה להיאבק על מדליה.


סיכום היום השני לאחר משחי הערב
יומה השני של אליפות העולם בשחייה בבריכות קצרות בדוחא שבקטאר ננעל הערב (חמישי) עם עוד שיאי עולם והישגים נוספים לשחיינים הישראלים. גל נבו התחרה במשחה גמר ה-400 מעורב אישי לגברים והיה איטי יותר מהמוקדמות בבוקר. הוא סיים שמיני ואחרון בגמר בתוצאה של 4:07.99 דקות שהיא רחוקה מאוד משיאו הישראלי. דאיה סטו היפני ניצח בזמן של 3:56.33 דקות.

עמית עברי הפכה לשחיינית הישראלית השניה שעולה לגמר באליפות. היא עשתה זאת במשחה ה-100 מעורב לנשים, כשבחצי הגמר קבעה תוצאה של 58.88 שניות, שהיתה השביעית בטיבה בשלב הזה. עברי תתחרה ביום שישי בערב בגמר ותנסה לשבור את שיאה הישראלי העומד על 58.66 שניות.

חגיגת השיאים העולמיים נפתחה היום כבר במשחה הראשון של הערב. רביעיית השליחים הברזילאית עשתה את זה במשחה 4X50 מעורב. גירמה גוידו, פליפה פרנקה סילבה, ניקולס סנטוס וסזאר קיילו עצרו את השעונים בזמן של 1:30.51 וקיצצו יותר משתי שניות משיא העולם הקודם שהיה שייך לרוסיה. קטינקה הושו ההונגריה קבעה שיא עולם רביעי באליפות, הפעם במשחה 100 גב לנשים אותו ניצחה ב-55.03 שניות וקיצצה 20 מאיות מהשיא הקודם.

שיא עולם חמישי באליפות נקבע על ידי צ'אד לה קלוס הדרום אפריקאי שמסתמן כמי שיהיה הכוכב של האליפות לצדה של מריה בלמונטה הספרדיה. לה קלוס ניצח הפעם במשחה ה-100 פרפר בזמן של 48.44 שניות ושיפר בארבע מאיות את שיא העולם הקודם. בלמונטה אגב, ניצחה לאחר מכן במשחה ה-800 חופשי לנשים.


תקציר היום השני לאחר משחי הבוקר
יומה השני של אליפות העולם בשחייה בבריכות קצרות נפתחה הבוקר (חמישי) בדוחא שבקטאר. גל נבו עלה לגמר משחה ה-400 מעורב אישי לגברים אחרי שקבע את התוצאה השביעית בטיבה במוקדמות, 4:06.56 דקות.

גם עמית עברי ממשיכה להרשים והפעם היא עלתה לחצי גמר משחה ה-100 מעורב לנשים אחרי שקבעה את הזמן השלישי בטיבו במוקדמות 58.77 שניות.


סיכום היום הראשון
משחי חצאי הגמרים של אליפות העולם לבריכות קצרות החלו הערב במתקן הבריכה המרהיב "חאמד" שבדוחא, קטאר. 900 שחיינים מכל היבשות משתתפים ב-48 משחים ונאבקים על 138 מדליות, החל מהבוקר, וישראל זכתה לנציגות מרשימה של שלושה שחיינים במשחי חצי הגמר. בטקס הפתיחה שנערך לפני המשחים, הניף גל נבו את דגל ישראל בין כל דגלי הנבחרות המופיעות באליפות.

גל נבו  מניף את דגל ישראל היום בדוחא, קטאר | צילומים: באדיבות איגוד השחייה

גל נבו מניף את דגל ישראל היום בדוחא, קטאר | צילומים: באדיבות איגוד השחייה

דוד גמבורג, שקבע הבוקר שיא ישראלי במקצה המוקדמות ל-100 מטרים גב (50.64 שניות, מקום 3), סיים במקום ה-11 הכללי בחצי הגמר בזמן של 50.78 שניות. באותו המקצה, גיא ברנע, קבע 51.64 שניות וסיים במקום ה-16 לאחר שכבר איבד בבוקר את שיאו הלאומי לטובת גמבורג.

בנשים, עמית עברי פתחה את משחי חצאי הגמרים לישראלים, ב-50 מטר חזה, וקבעה זמן של 30.91 שניות, איטי יותר מהתוצאה אותה קבעה הבוקר (30.68), וסיימה במקום ה-14הכללי.

למשחה 100 מטרים חזה זינקו למים שני נציגים ישראלים, כאשר עבור שניהם זהו משחה משני. יעקב טומרקין קבע 59.09 שניות וגל נבו, שיאן ישראל במשחה זה, קבע זמן של 59.75 שניות. מחר ימשיכו השחיינים הישראלים את הופעותיהם בבריכה ואנו נמשיך לעדכן אתכם.

 

מדינות המפרץ שוב תחת מתקפת הלם והשתאות – שלושה שיאי עולם נשיים בערב הראשון בדוחא
מיריאה בלמונטה מברצלונה הדהימה את עולם השחייה בערב הראשון של אליפות העולם לשחייה בבריכות קצרות בקטאר. בלמונטה התחרתה ראש בראש בערב הראשון בשני משחי גמר במקצועות המפרכים ביותר בלוח תחרויות השחייה, מול "גברת הברזל" ההונגרייה קטינקה הוסזו. הספרדייה יכלה למלכת הונגריה פעמיים, ושברה שני מחסומי זמן.

מיריאה בלמונטה

הדהימה את עולם השחייה בערב הראשון. מיריאה בלמונטה | צילום: Morenobj

במשחה ל-200 מ' פרפר ניצחה בלמונטה בשיא עולם של 1:59.61 דקה והפכה לאשה הראשונה בהיסטוריה ששברה את מחסום 2 הדקות. במשחה ל-400 מ' מעורב אישי הפכה בלמונטה לאשה הראשונה בהיסטוריה שמנפצת את מחסום 4:20 דקות, כשקבעה 4:19.86 דקות. בשני המשחים נאלצה הוסזו לעמוד על דוכן המנצחים במדרגה השנייה.

גם הנשים ההולנדיות סגרו ערב ראשון מסעיר עם שיא עולם במשחה השליחים 4 כפול 200 מ' חופשי עם תוצאה של 7:32.85 דקות ושיפור של מעל 3 שניות לעומת השיא הקודם.

קטינקה הוזסו

נאלצה לעמוד על דוכן המנצחים במדרגה השנייה. קטינקה הוזסו | צילום: Doha Stadium Plus Qatar

רוטה מיילוטייטה הליטאית עלתה ראשונה מחצי הגמר לגמר ה-50 מ' חזה לנשים עם שיא אליפות של 28.81 שניות – מאית שנייה בלבד משיא העולם.
הגברים הצרפתים ניצחו במשחה השליחים ל-4 כפול 100 מ' חופשי עם שיא אליפות חדש, לא מעט בזכות ספליט שלישי של פלורן מאנאדו הענק ב-44.80 שניות. באותו משחה קבע הרוסי ולאד מורוזוב שיא אליפות חדש למשחה 100 מ' חופשי ליחידים לאחר שזינק ראשון וקבע תוצאה של 45.51 שניות.

שיא אליפות גם לאדם פיטי, הבריטי בן ה-20, ב-100 חזה לגברים עם 56.43 שניות. צ'אד לה קלוס מדרום אפריקה עם ניצחון משכנע ב-200 מ' חופשי לגברים. אם יש מישהו שמטריד את מנוחתו של מייקל פלפס, זהו ללא ספק הבחור המוכשר מדרום אפריקה.

צילום דף הבית: Katinka Hosszú Doha Stadium




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג