דברים שנוטים להשאיר לרגע האחרון

משנה לשנה עולה מספר המשתתפים והמשתתפות בתחרויות איש ברזל בישראל, כיום ישנם ספורטאים רבים שרואים בתחרות אתגר אישי. ליאור זך מאור, קיבץ 10 טיפים שעשויים לעזור לטירונים שביניכם 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


משנה לשנה עולה מספר המשתתפים והמשתתפות בתחרויות איש ברזל בישראל, כיום ישנם ספורטאים רבים שרואים בתחרות אתגר אישי. ליאור זך מאור, קיבץ 10 טיפים שעשויים לעזור לטירונים שביניכם 

מאת:ליאור זך מאור


להירשם לאיש הברזל זה קל. גם האימונים והתחרות עצמה לא ממש נוראיים אבל הם בכל זאת טיפה יותר קשים. יש דברים בהכנה לאיש הברזל הראשון שאפשר לסגור גם ברגע האחרון ועדיין לשרוד. אבל הנה 10 דברים שכדאי לחשוב עליהם מוקדם ככל האפשר בתהליך ההכנה: 

  1. אימונים – אפשר להתאמן לבד לאיש הברזל. לא חייבים מאמן ולא צריך אימונים קבוצתיים. אפשר. אבל עבודה עם מאמן רציני ומקצועי עשויה להפוך את הדרך לתחרות נעימה וחלקה יותר וכך גם את התחרות עצמה. מאמן טוב הוא כזה שמתייחס לכל ספורטאי באופן אישי ומקצועי בלי קשר ליכולותיו הספורטיביות. חפשו מישהו שאתם סומכים עליו ושנראה לכם שיהיה לכם כיף ומעניין לעבוד עימו ושיביא אתכם למיצוי עצמי. היזהרו מלהתמכר לאימונים קבוצתיים. קבוצה היא דבר נהדר הן מבחינה חברתית והן מבחינה מקצועית אם היא מנוהלת נכון. איש הברזל זו תחרות שבה כל אחד צריך להתמודד לבד והאימונים הקבוצתיים צריכים ללמד אתכם לעשות זה ולהתאים עבורכם. גובה הפירמידה הוא פונקציה של רוחב הבסיס שלה. התחילו בהכנות מוקדם ותמנעו עומס יתר ופציעות בחודשים האחרונים לקראת התחרות.
  2. תוכנית נסיעה ולוגיסטיקה – רצוי לסגור את תוכנית הנסיעה מוקדם כשהאפשרויות עדיין פחות מוגבלות. טיסות ודרכי הגעה לאזור התחרות ובחזרה לארץ, לינה, ואפילו דרך אריזת האופניים. אל תזכרו ברגע האחרון כי אז כבר הכל תפוס.
  3. מלווים – אין דבר כיף יותר מאשר לזכות בעידוד של מישהו מוכר כשקשה לך. ואין דבר כיף יותר מאשר לפגוש את אותו אחד על קו הסיום של איש הברזל הראשון שלך. לא חייבים לגרור את כל המשפחה והחברים אתכם 4 ימים לפני התחרות. ואולי אפילו עדיף שלא. אבל אם הם יכולים להצטרף אליכם ביום שלפני התחרות אחרי שכבר ממילא סיימתם את מרבית ההכנות, אל תהססו.
  4. אופניים – אופניים הם החלק הכי גדול ומרכזי מבחינת הציוד בהכנות לאיש הברזל. אין צורך להחליף את האופניים ששרתו אתכם בטריאתלונים קצרים יותר. רק חשוב לוודא שהם בטיחותיים ותקינים. למדו את מסלול התחרות והכינו את האופניים בהתאם. אם בכל זאת אתם חושבים לשדרג אופניים אל תחכו לחודש האחרון ועשו זאת עכשיו.
  5. תזונה – למדו מה יוגש בתחנות ההזנה בתחרות והחליטו האם וכיצד תשתמשו בזה. היוועצו במאמן שלכם, באנשי ברזל מנוסים, ובתזונאים והכינו תוכנית תזונה מפורטת לתחרות. תרגלו את התוכנית שלכם עד רמת הקפסולה במהלך אימוני ההדמיה לפחות 5-6 פעמים ובדקו כיצד היא עובדת.
  6. חליפת שחיה – חליפת שחיה מותרת במרבית תחרויות איש הברזל בארץ ובעולם. הבעיה הינה שלמרבית הטריאתלטים אין חליפה כזו כיוון שהשימוש בה בתחרויות קצרות בארץ הוא נדיר. מידת החליפה היא קריטית וחשוב לוודא כי היא מותאמת היטב לממדי גופכם. בין אם אתם מתכוונים לרכוש חליפה, לשכור, או להלוות מחברים, שחו בה ובדקו כי מתאימה לכם מספיק זמן לפני התחרות כדי שבמידה ולא תוכלו לחפש אלטרנטיבה.
  7. ביגוד – החליטו מה אתם רוצים ללבוש לרכיבה ולריצה ונסו את הביגוד הזה באימוני ההדמיה. את הבגדים החדשים שתקנו באקספו יום לפני התחרות השאירו לאיש הברזל הבא שלכם.
  8. גלגלים – גלגלי תחרות הם צעצוע נחמד ועשויים להיות יעילים במידה והם מותאמים למסלול התחרות וליכולת הרכיבה שלכם. אבל כמו עם האופניים, התזונה, והחליפה צריך לבדוק אותם ולהתרגל לשימוש בהם מספיק זמן לפני התחרות.
  9. ציוד רזרבי – אחרי שהחלטתם על אופניים וגלגלים (גם אם אתם נשארים עם הדברים שהשתמשתם בהם עד היום) צריך להתכונן מבחינת הציוד הרזרבי וכיצד תיקחו אותו אתכם. פנימיות/צמיגי טיובולר, משאבה, מערכת לניפוח מהיר, בלונים, מתאמי/מאריכי ונטילים, אולר מפתחות אלן. התקינו על האופניים את הדברים שהחלטתם להשתמש בהם, תרגלו את השימוש בהם, וודאו כי הם אינם נופלים או נהרסים ברכיבה.
  10. כתובת קעקע – אל תשאירו את ההתלבטות לגבי כתובת הקעקע ליום שאחרי התחרות. קבלו החלטה עקרונית ובחרו מקום בתבונה תוך התייעצות עם הקרובים אליכם. אחרי הכל איש הברזל זה עניין רציני.

בהצלחה!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג