גראן פונדו: עליות חדות במקום הנמוך בעולם

תחרות הגראן פונדו שתתקיים זו השנה הרביעית בים המלח, היא הזדמנות לרכוב רכיבת כביש אתגרית במזג אוויר טוב, נוף כובש, מישורים מאתגרים ועליות רציניות, שכולם יוצאים מהמקום הנמוך בעולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אוויר עם ריכוז חמצן גבוה, ליתר דיוק 8% יותר חמצן, הוא נתון טבעי שמספק אזור ים המלח למי שנושם בסביבתו. לכן ספורטאים יכולים להגיע, דווקא כאן, לתוצאות טובות. מדובר באזור קלסי לפעילות גופנית – המשלב גם שמש שהיא פחות מזיקה לגוף, עם קרינה מופחתת.

גראן פונדו ים המלח

הארוע הבינלאומי שחותם את עונת הספורט בים המלח. גראן פונדו | צילום: רונן טופלברג ותומר פדר

"זה אזור שבאופן מובהק מתאים לספורט", אומר דב ליטבינוף, ראש המועצה האזורית תמר וחבר קיבוץ עין גדי, "כי מלבד העובדה שיש פה יותר חמצן, הרי שחוץ מאשר בעונת הקיץ יש כאן מזג אוויר נהדר שמתאים לספורט. כאשר באירופה חורף, כאן יש מזג אוויר נהדר. למזג האוויר המצוין מתווספים כבישים מעניינים, מישורים מאתגרים ועליות רציניות, שכולם יוצאים מהמקום הנמוך בעולם".

איך המועצה מתייחסת להיבט הספורט בתחומה?
"אירועי ספורט הם דרך נהדרת להביא אנשים למקום וליהנות ממנו, ולכן אנחנו משקיעים הרבה באירועי ספורט ותרבות באזור. כבר מעל ל-30 שנה אנו מקיימים פה את מרוץ עין גדי שמשלב חצי מרתון, מרוץ אופני הרים וריצת לילה. מרוץ הגראן פונדו שיתקיים פה במרץ הוא נדבך נוסף, ומדובר במרוץ מיוחד מאוד. אני חושב שזה בהחלט יכול להפוך לטור דה פראנס בישראל".

סיפור אהבה ארוך בין אזור ים המלח לבין ספורט יש ליעקב אקריש, מזכיר המועצה האזורית תמר ותושב עין תמר. "מרוץ סובב סדום הוא יוזמה שלי. לפני 25 שנה היינו פה מחלוצי האופניים ורכיבת השטח. מאז המרוץ מתקיים בכל שנה, והפך לאירוע המוני יותר, שמאפשר השתתפות של המשפחה כולה. גם כל הילדים שלי רוכבים על אופניים".

אתם מכוונים גבוה לאירועים בינלאומיים?
"ברצף של דצמבר עד מרץ יש כאן כמה אירועים בינלאומיים גדולים, ומרוץ הגראן פונדו חותם אותם. המרוץ החל כיוזמה של הראל נחמני ושי ראשוני כאירוע משותף, והחל לצבור תאוצה ורוכבים רבים, תחרותיים ועממיים כאחד. כאשר משלבים מקצים רבים כל המשפחה מגיעה, וזה יתרון גדול. בגראן פונדו יש לנו שיתוף פעולה עם עיריית ערד, שהוא מעניין בפני עצמו. שתי רשויות שכנות שמתחברות לסוף שבוע ארוך".

אתה מתכוון לרכוב?
"אני מתאמן כל הזמן ובאופן קבוע בטריאתלון. אני שוחה בבריכת שחייה פתוחה בקיץ, ובבריכה מקורה בעין גדי בחורף, שם אפשר לקיים אימונים. אני מתאמן עם חבורה מצומצמת ולא תחרותית, ומבחינתנו הגראן פונדו זה אימון רציני למרחק ארוך במיוחד.

"תיירות הספורט היא נישה שאנו מפתחים ומגדילים בים המלח", אומרת עפרה גזית, מנהלת שיווק היחידה לפיתוח תיירות ויזמות בחברה הכלכלית חבל ים המלח. בהיותה חברת קיבוץ עין גדי, היא חיה ונושמת את האזור מדי יום. "אנחנו מבינים שאירוע תיירותי מייצר אנרגיות ועניין בים המלח, מניע להביא אורחים לאזור ולמלא בכך מלונות, צימרים וחאני שינה".

גראן פונדו ים המלח

חגיגית רכיבה אמיתית. הטיפוס במעלה עקרבים | צילום: רונן טופלברג ותומר פדר

מהי הייחודיות של האזור?
"הסביבה וההוד של המדבר והים. זה מקום שהוא בין מדבר לים, וזה הקסם של המקום, בשונה ממקומות אחרים. הקטע הנופי משחק פה תפקיד גם בבחירת המסלול של הגראן פונדו. לשמחתנו הרבה, הקסם הזה מביא לפה הרבה רוכבים מחו"ל. לכן הוספנו בערב לפני המרוץ מופע מוסיקלי שינעים לאורחי המלונות ולמשתתפי המרוץ את הזמן. ההרכב פרינג דה ז'יטאן יופיע על הדק, בחוף מול מלון ישרוטל. תהיה חגיגה אמיתית".

ניכר שים המלח בתנופה של פיתוח.
"יש פה שבעה חופים משופצים שתורמים לנוחות בעת השהיה בספא הטבעי הגדול בעולם. תחושת ההתרגעות שמעניקים אחוזי החמצן והברום הגבוהים באוויר, אהובה על רוכבי האופניים שמגיעים לפה. ספורט זה תחרות, אבל גם שמירה על הגוף ועל איזון בין נפש וגוף. מתאר את זה הכי טוב דב ליטבינוף, שנוהג לומר: 'תל אביב זו עיר ללא הפסקה, וים המלח זה הפסקה ללא עיר'".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג