"גם אני מפחדת"

תמי אולמן היא עורכת דינו של טל מור, הנהג שהורשע בדריסתו של שניאור חשין בעת שרכב על אופניו. לשוונג היא מספרת: "אני גם רוכבת ויודעת כי לא ניתן לסמוך על הנהגים. המקרה יצר בי רתיעה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תמי אולמן היא עורכת דינו של טל מור, הנהג שהורשע בדריסתו של שניאור חשין בעת שרכב על אופניו. לשוונג היא מספרת: "אני גם רוכבת ויודעת כי לא ניתן לסמוך על הנהגים. המקרה יצר בי רתיעה"

מאת:אילן גולדמן

את עורכת הדין תמי אולמן קל לדמיין כאדם מנותק מספורט או מכל הוויה ספורטיבית. אחרי הכל, זאת היא שבחרה לייצג את טל מור – מי שהורשע בהריגה ובהפקרה של ספורטאי ובימים אלו מייצגת אותו בערעורו לבית המשפט העליון. הראיון שנתנה ל"גלובס" מוקדם יותר השנה, יכול היה לחזק את ההשערה אחרי שעורכת הדין אולמן בחרה להצטייר בו כברייה קשוחה ש"מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה להגן על עבריינים, על האנשים הרעים", כפי שסיפרה לכתבת אלה לוי- וינריב באותו מעמד.

הראיון ההוא, גם יהיה זכור לרוכבים ולמשפחתו של חשין ז"ל, בעיקר בשל הצהרה הבאה: "לא הייתה לי התלבטות אם לייצג את טל מור, הוא חמד של בחור". אך מי שדקדק בפרטי אותו ראיון, יכול היה לראות כי אולמן גם בחרה לחשוף צד אחר בחייה – רך יותר, אפילו עדין, אותו היא משאירה לשעות שאחרי העבודה ואינה מביאה לבית המשפט – בדיוק כמו האופניים.


עו"ד אולמן – בשעות הפנאי ישנו גם צד רך (צילום: Gefen)


חיה על החרב


באולמות המשפט הישראלים המנוכרים, הפליליסטית הבכירה מוכרת ב
עיקר בזכות תספורתה הקצרה וגווני השיער המתחלפים, וכנראה שרק הקרובים אליה באמת יודעים על קיומו של פן ספורטיבי בחייה. באופן לא מפתיע כנראה, סיפורה הספורטיבי של עורכת הדין אולמן החל, כשזירה, חרב ויריב שזורים בו. בעברה אולמן הייתה סייפת בכירה – אלופת ישראל ליתר דיוק ומשתתפת קבועה בתחרויות בין לאומיות. למרבה האירוניה, לפני 4 שנים ואחרי שנים רבות של עיסוק שוחק בפלילים, אולמן גילתה תחום חדש שמעניין אותה – רכיבה על אופניים. "הגעתי אל התחום בעקבות הבן שלי", מספרת הסנגורית כשהיא מתכוונת לרכיבת השטח, "אני רוכבת בעיקר בכרמל עם קבוצה שכוללת עוד מספר עורכי דין ואת בעלי. יוצא לי לרכוב לפחות פעמיים בשבוע, רכיבות טכניות, עם הרבה עליות".


וכרוכבת אופניים, לא היה לך קשה לקחת את התיק של טל מור?

"זה קשה. זה קשה מבחינת המשפחות, קשה לראות את הרוכבים והחברים של חשין. הם כועסים עליי כי אני מייצגת את טל מור אבל הם לא יודעים שגם אני רוכבת. מבחינתי, זה לא שעברתי לצד הנהגים כשלקחתי את התיק, ניסיתי לעזור לקליינט באותו הזמן. במהלך ניהול התיק, לא חשתי כי זה נוגד את מצפוני, אני עובדת באופן מקצועי ולא מערבת את הרגשות".

כשלקחת את התיק של מור, לא חשבת כי זה מקרה אבוד מראש?


"אני עדיין לא חושבת שהוא אבוד. לגרסה שלו יש בסיס עובדתי בחומר הראיות וצריך להמשיך עם זה לעליון. זו גם הסיבה לכך שהגשנו את הערעור (הנימוקים לערעורו של מור הוגשו לפני מספר ימים. מור טען כי לא הוא פגע בחשין ושהעונש שנגזר עליו מוגזם)". 



אולמן משמאל, במהלך רכיבה עם חברים (צילום: באדיבות תמי אולמן)

פרצוף מרוסק וארבע שברים ביד

התאונה של חשין ז"ל והמשפט המתוקשר של מור, לדעתה של אולמן, תרמו להעלאת המודעות בקרב ציבור הנהגים והרוכבים כאחד. היא סבורה כי, "אחד הגורמים המסוכנים ביותר בכביש היא הרכיבה בשני טורים". בכלל, עורכת הדין ממליצה לציבור: "תעברו לרכיבת שטח, אתם תבינו רק אחרי שתרכבו". אבל אולמן יודעת, גם הרכיבה בשטח עלולה להיגמר רע. המחיר האחרון שהפליליסטית שילמה בעבור התחביב החדש בשטח – פרצוף מרוסק וארבעה שברים ביד. למרות זאת היא מצהירה: "על הכביש לא אעלה. העבודה שלי גרמה לי להיות יותר מודעת. אני יודעת שלא ניתן לסמוך על הנהגים. זה משהו שיצר גם בי רתיעה".

בקרב ציבור רוכבי הכביש אולמן היא דמות שנויה במחלוקת, יש האומרים "שנואה". כשאני מספר לה על כך כי היא מופתעת. פחות מהעובדה, אולי יותר מהגילוי כי ישנו קהל בלתי אוהד אשר פקח עליה עין. "לא ידעתי את זה. אולי אם הם ידעו שאני רוכבת הם ירגישו אחרת לגבי. אחרי הכול, אני סובלת מאותם פחדים כשאני עולה על הכביש (במהלך רכיבות שטח), גם אני מפוחדת".


אילן גולדמןאילן גולדמן
אילן גולדמן-עורך משנה אתר שוונג אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי

כל הכתבות שלאילן גולדמן במדור- מזרח תיכון חדש




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג