"אני מרגיש שנהגים לא מפחדים כיום להיכנס ברוכבים"

כך אומר בראיון מיוחד לשוונג גל וייץ, חבר נבחרת ישראל ברכיבת כביש, לאחר שנפגע אתמול על ידי רכב בזמן אימון ועורר את הרשתות החברתיות ששיתפו והגיבו לסיפורו שאף תויג גם הוא כחלק מ"תרבות השוקולד". הנה גרסתו למה שהתחולל שם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גל וייץ תאונה
גל וייץ תאונה

"היה לי מזל גדול", אמר הבוקר גל וייץ, חבר נבחרת ישראל ברכיבה, לאחר שהריץ את הסצינה לה היה שותף אתמול, כשרכב עצר בפתאומיות והוא, וייץ, עף מהאופנים וחדר לתוכו, דרך השמשה. דרור פקץ', המנהל המקצועי של קבוצת האופניים המקצוענית, סייקלינג אקדמי, נשמע נרגש במיוחד אמש, לאחר שראה את וייץ מוטל זב דם על הכביש: "נהגים צריכים להבין כי רוכבי האופניים לא נגדם וכי צריך לשמור עליהם מפני שהיום חלילה עוד יכולנו לקבור ילד בן 20". למרבה המזל יצא וייץ מהאירוע עם חתכים וחבלות בלבד והוא שוחרר מאסף הרופא בלילה. היום הוא יתייעץ עם עורך דין בנושא הגשת תלונה ותביעה כנגד הנהג הפוגע.

גל וייץ פוסט פייסבוק

פוסט הפייסבוק שפרסם גל וייץ אתמול | צילומסך

גל, האם אתה בטוח כי רכבתם כשורה מבחינת בטיחות ושלא הפרעתם לנהג? אולי מישהו התגרה בו?
"רכבנו בטור, לא בדאבל, וזה לא שלא היה לו מקום לעבור. אולי הוא דרך עם חצי גלגל על הפס הלבן שמפריד בין הנתיבים, אבל לא סטה לנתיב הנגדי. לא הבנו בכלל למה הוא עצר. לא היתה שום בעיה לעבור אותנו".

"עפתי דרך השמשה לתוך האוטו"
וייץ פרסם פוסט בפייסבוק ונראה כי לא ציפה לכמות השיתופים שקיבל וכך כתב בעמוד שלו:
"כביש 424. אני ועוד שלושה חברים רוכבים 48 קמ"ש באינטרוול. רכב צופר לנו מאחור. עוקף אותנו, נכנס למסלול שלנו ודופק ברקס. אביב ובן שהיו מלפני ורועי שהיה מאחורי מתחמקים ימינה. אני השלישי בתור, לוחץ על הברקסים בכל הכוח ומנסה לברוח שמאלה. מבין שזה לא יקרה ומרים את יד ימין להגן על הראש. הייתי בהכרה כל הזמן ועפתי דרך השמשה לתוך האוטו".

וכך קרה לגרסתו של גל וייץ, רוכב בן 20 מסביון, שהוזמן לרכיבת אימון של הסייקלינג אקדמי, שנוהגת להזמין מדי פעם רוכבים צעירים לאימונים משותפים. הפעם זו היתה רכיבה נגד השעון וגל רכב בדבוקה של ארבעה באזור נשר, לפני הכניסה למשב יד רמב"ם: "שמענו לפתע צפצוף של רכב מאחור, הוא בא לעקוף אותנו ולפתע סטה ימינה ודפק ברקס. הייתי שלישי בטור. שני הרוכבים שלפני הספיקו לסטות ימינה, אני ניסיתי לסטות שמאלה אבל זה היה מאוחר מדי והנפתי באינסטינקט יד קדימה כדי להגן על הראש ונכנסתי עם כל פלג הגוף העליון אל תוך הרכב דרך השמשה. כשהאוטו עצר השתחלתי החוצה כי רק רציתי לעוף משם".

גל וייץ תאונת אופניים

"יצאתי בזול". גל וייץ בבית החולים | צילום: רן מרגליות

פקץ', שהיה ברכב המלווה, הגיע לשם כעבור זמן מה: "ראיתי שהקבוצה בה גל רכב לא מגיעה והיה לי ברור שמשהו קרה. הגעתי והוא היה שרוע על הכביש, דימם המון, זכוכיות מעליו ומתחתיו. מחזה לא נעים, אבל הוא היה בהכרה ואמר שהוא בסדר. אני לא הייתי עד לארוע אבל גם מרוכבים אחרים שהיו ליד וגם מנהגת שעברה במקום הבנתי כי הם רכבו בשוליים ושהנהג צפצף באלימות".

"הנהג יצא באטרף"
וכך מספר גל את אשר אירע לגרסתו: "הנהג יצא באטרף ובאלימות כשהחברים שלי ניגשו אליו ושאלו 'מה אתה עושה?' הוא הרים יד ואיים על רועי (גולדשטיין), והבנו שאין עם מי לדבר ושצריך לצלם. אביב (יחזקאל) עשה זאת. הנהג נכנס לאוטו וכעבור 100 מטרים עצר ויצא לבד מהאוטו, שם כנראה נשארה המשפחה שלו. בינתיים הגיע רכב הליווי שלנו ואמבולנס שפנה אותי לאסף הרופא".

וייץ עבר בדיקות, כולל סי.טי., ומכיוון שלא נמצאו בגופו שברים, שוחרר הביתה והתחיל לעכל את האירוע: "יצאתי בזול. זו לא תאונה. זה לא שונה ממחבל שרואה חיילים והולך לדרוס אותם. זה נטו אלימות ונטו אגו. יש הרבה אלימות בכביש כנגד רוכבי אופניים וזה בא מצד נהגים שרוצים להראות לרוכבים למי שייך הכביש. זה מצטרף לתופעת השוקולד במטוס והנוסעים שדורשים מדייל למכור להם, וצריך למגר את התופעות האלה. הגיע הזמן שנהגים גם יידעו כי כיום הכל מצולם ומתועד".

אתה רואה את עצמך חוזר לכבישים אחרי אירוע מסעיר שכזה?
"אני מצדי היום או מחר כבר עולה על האופניים. אני לא יודע בדיוק מה הנזק שנגרם לי, כרגע, כי אני על משככי כאבים, אבל ברגע שאדע, אני חוזר לרכוב. מה לעשות, יש תחרויות בקרוב ויש תכניות".

ומה אמא אומרת?
"מבחינתה, אתמול, זה כמו לקבל במתנה את הבן שלה בחזרה, אבל היא יודעת שאני צריך להמשיך הלאה עם החלום שלי".

התכניות של וייץ כוללות את טור ערד בשבוע הבא, אליו מצטרף הגראנד פונדו, אבל לא רק: "יש לי תכניות לרכוב הקיץ עם קבוצה בבלגיה ואולי להתאמן שם גם עם קבוצה מקצוענית. אני רוצה לזכות באליפות ישראל נגד השעון".

מה יהיה עם התאונות הבלתי נגמרות בהן רוכבי אופניים מקפחים את חייהם על כבישי ישראל, או נפצעים במקרה הפחות רע?
פקץ': "זו עוד נורה אדומה".

וייץ: "במדינה שלנו, הפריוריטי זה ביטחון ועוד כמה דברים, ותשתית של שבילי אופניים ונתיבים מסומנים הם הדבר האחרון ברשימה. אבל הכל צריך להתחיל ביחס הנהגים ובכך שגם יש רוכבי אופניים שעושים עבירות ומטריפים את הנהגים. אם שני הצדדים יקחו צעד מבחינת חוקי התנועה והכבוד ההדדי, ותהיה מודעות לרוכבים, אז היחס ישתנה. נהגים לא מבינים מה זה אופני כביש. לא מבינים שאנחנו לא רוכבים במהירות של 15 קמ"ש אלא 50 קמ"ש. יש אמנם כיום יותר מודעות אבל עוד לא קרה ארוע שבעקבותו נהגים הבינו יותר".

גל, אתה באמת מצפה לחנך את עם ישראל?
"זה עניין של כמה שנים, אבל בסופו של דבר, יחד עם זה שהחוק יהיה נוקשה יותר, הנהגים יפחדו. אני מרגיש כי הם לא מפחדים כיום להיכנס ברוכבים כי הם מרגישים שהם ייצאו בלי שום דבר. ויש כיום מלא רוכבי אופניים.

צילום עמוד הבית: רן מרגליות


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דורון הגיב:

    הנהג גרם לתאונה במתכוון. זו תקיפה בנסיבות מחמירות. חוליגניות, רשעות וזלזול חמור בחיי אדם.

    1. גידי הגיב:

      ברור, כי מי לא רוצה שמשה שבורה, עדת רוכבים שמאיימת עליך וחקירת משטרה באמצע טיול משפחתי של שבת בבוקר…

  • יהורם הגיב:

    כמה חסר אחריות צריך להיות אדם כדי לרכב בשוליים במרחק מטר ממכוניות ששועטות ב-100 קמ"ש?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג