גלעד רותם מספר רגע לפני הישראמן

למרות הצורך להתרכז בלימודי הרפואה הצליח גלעד רותם, זוכה ישראמןנגב 2010 לעשות חיל בעולם. השנה הוא ממשיך לסמן גבוה וינסה להתברג שוב לאליפות העולם בהוואי, לא לפני שישלים את חצי המרחק באילת בישראמןנגב 2011
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


למרות הצורך להתרכז בלימודי הרפואה הצליח גלעד רותם, זוכה ישראמןנגב 2010 לעשות חיל בעולם. השנה הוא ממשיך לסמן גבוה וינסה להתברג שוב לאליפות העולם בהוואי, לא לפני שישלים את חצי המרחק באילת בישראמןנגב 2011

מאת:יאיר בן עמי


גלעד רותם אלוף ישראל ומנצח "ישראמןנגב" 2010 מתכונן לקראת "ישראמןנגב" 2011, אף שהפעם הוא החליט להשתתף רק במחצית המרחק. מאז, בשנה האחרונה המשיך להעלות את רף הישגיו לגבהים מעוררי הערכה, השראה והתפעלות.

בנוסף לניצחון ב"ישראמןנגב" בינואר 2010 רשם גלעד בחצי הראשון של עונת 2010 ניצחון באליפות ישראל בדואתלון באפריל (ניצנה) ואליפות ישראל בחצי איש הברזל שנערכה במסגרת טריאתלון "נגב" עמק הירדן במאי. משם המשיך רותם למקום 13 הכללי באליפות אירופה באיש הברזל, שם גם ניצח בקבוצת גילו והוכתר כאלוף אירופה בגילאי 29-25, שהעניק לו את הכרטיס לאליפות העולם בהוואי.

לאור העובדה כי באליפות העולם באיש הברזל (הוואי) בשנת 2009 הוא סיים כסגן אלוף העולם בקבוצת הגיל הצפייה הייתה גדולה עוד יותר לקראת האליפות של 2010. גלעד לא אכזב אף שלא חזר על הישגו וסיים במקום השביעי בקבוצת גיל.

רותם חזר לארץ, ולמרות הזמן הקצר מאליפות העולם באיש הברזל הוא הראה עד כמה הוא ספורטאי בעל הזדהות לאומית כשהתייצב על קו הזינוק של אליפות ישראל (במרחק האולימפי) במסגרת טריאתלון

 

ישרוטל קלאב ספורט באילת וגרף את תואר אלוף ישראל בקבוצות הגיל. מתוך אותה מערכת ערכים ומחויבות הוא גם החליט לשוב ולהשתתף ב"ישראמןנגב".

"בשנה שעברה היה לי חשוב להתחרות לראשונה ב"ישראמןנגב" ולנצח. "ישראמןנגב" חשוב לי כי זו תחרות הבית. השנה אתחרה ב"ישראמןנגב" בחצי המרחק מכיוון שעוד לא עשיתי זאת ומכיוון שזה משתלב טוב יותר עם תחרות המרחק הארוך הראשונה שלי בשנת 2011 שתהיה ככל הנראה בדרום אפריקה"

גלעד מסביר על קצה המזלג את משמעות שיטת הניקוד החדשה ואת בחירתו להתחרות בקטגוריית המקצוענים: "כדי להגיע להוואי במסגרת קב' הגיל מספיקה תחרות אחת מוקדמת יותר באותה עונה בה הספורטאי זוכה בסלוט על פי מיקומו בקב' הגיל אליה הוא משתייך ועל פי מספר הסלוטים המוקצים באותה תחרות. לעומת זאת, כדי להגיע להוואי כמקצוען אצטרך לצבור ניקוד בתחרויות איש ברזל או חצי איש ברזל של סבב האירונמן ולהיות מדורג בין חמישים הגברים הראשונים באותה עונה. בכל עונה יילקחו בחשבון לצורך ניקוד מקסימום חמש תחרויות. אני מרגיש שתחרויות קבוצות הגיל נתנו לי הרבה בשלוש השנים האחרונות. עמדתי על פודיום קבוצות הגיל מספר פעמים באירופה ובהוואי ואני מאמין שבשלב זה אוכל למצות את הפוטנציאל שלי טוב יותר בקטגוריית המקצוענים".

וכל זאת כשגלעד רותם ממשיך לתמרן בין אימונים תחרויות ולימודי הרפואה שלו. מדהים לשמוע כי בשנה שלישית משש של לימודי רפואה הוא מכוון לרמה של המקצוענים אך אם יש מי שדואג לעתידו המקצועי בתחום הרפואה הוא מבהיר: "סגנון החיים שלי יישאר השנה בדיוק כשהיה קודם ולכן המחויבות ללימודים מונעת ממני לצאת לתקופות ממושכות לחו"ל ולהתחרות בהרבה תחרויות. מבחינה מקצועית אני שואף להתקדם בין התחרויות וזה דורש לרווח את התחרויות כך שיהיה ביניהן זמן הכנה מספק. המיקוד השנה יהיה, כמו שהיה עד כה, על ביצוע והתקדמות ולא על איסוף ניקוד"

אחד המאפיינים המיוחדים שהכרתי בגלעד היא הנאמנות שלו לאנשים ההולכים איתו לאורך הדרך. בכל השיחות שהיו לי עם גלעד רותם הוא תמיד ביקש להודות לנותני החזות שלו, אפקטיב, נייקי, סונטו, GU, עופר ווקס ותמיר כפיר. "הגורמים האלו השקיעו בספורטאי ולא בשלט פרסומת בין אם הם זקוקים לו ובין אם לא ואני חושב שצריך להעריך את זה כי זה מרכיב הכרחי בספורט הזה בישראל"

תוצאות הבולטות של גלעד רותם בעונת 2010

תחרותזמןמיקום
ישראמןנגב 20109:24 שעות1
אליפות ישראל בדואתלון1:54 שעות1
חצי איש ברזל טריאתלון עמק הירדן4:09 שעות1
אליפות אירופה באיש ברזל –פרנקפורט8:52 שעות

( 5 ק"מ נוספו למסלול רכיבה)

13 כללי

1 בקטגוריית הגיל 30-34

אליפות העולם בהוואי9:11 שעות70 כללי

7 בקטגוריית הגיל 30-34

אליפות קב' גיל אולימפי -אילת2:01 שעות1



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג