גלעד רותם מוכן לקראת ישראמן 2010

"משמח אותי שההורים שלי, שלא ראו אותי עד כה בתחרויות טריאתלון ארוך בחו"ל, יגיעו איתי לתחרות וזה עוד יתרון שיש בישראמן - בני משפחה, מאמנים וחברים שתמכו בכל תקופת ההכנה יכולים לבוא ולצפות בתחרות." יובל בן חורין בראיון עם גלעד רותם לקראת ישראמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


"משמח אותי שההורים שלי, שלא ראו אותי עד כה בתחרויות טריאתלון ארוך בחו"ל, יגיעו איתי לתחרות וזה עוד יתרון שיש בישראמן – בני משפחה, מאמנים וחברים שתמכו בכל תקופת ההכנה יכולים לבוא ולצפות בתחרות." יובל בן חורין בראיון עם גלעד רותם לקראת ישראמן

מאת:יובל בן חורין


גלעד רותם, איש הברזל הישראלי ובעל התוצאה הטובה ביותר שנרשמה בארץ בענף זה (8:43 שעות), גם במונחים בינלאומיים. מאז ההישג בתחרות איש הברזל באוסטריה ובהוואי התכונן רותם לתחרות הישראמן שיוצאת לדרך בסוף השבוע. בכלל, התחרות השנה עומדת להיות המסקרנת מבין כולן מכיוון שלצידו יתחרה מנצח השנה שעברה קונרד פון אולמן. 

לאחר אוסטריה והוואי, זוהי התחרות השלישית למרחק איש ברזל שאתה עושה בפרק זמן של 7 חודשים בלבד. כיצד הגוף שלך מרגיש, איך אתה מתמודד עם עומס האימונים ועם הצורך בהתאוששות לאחר התחרויות?

זה לא אידיאלי מהרבה בחינות לעשות מקבץ צפוף כזה של תחרויות איש ברזל. קיימת סכנת פציעה, זמן העבודה וההטמעה של הלקחים בין תחרות לתחרות הוא קצר, היכולת להפנות קשב לתחומים אחרים בחיים היא מוגבלת.

בחרתי לעשות שלוש תחרויות בצפיפות כזו כי לכל אחת מהן יש חשיבות גדולה וייחודית בעיניי. התחרות באוסטריה הייתה הראשונה. קיוויתי להשיג בה תוצאה מהירה ולשמחתי קבעתי שם 8:43 שעות.

   

התחרות באוסטריה הקנתה לי את הקריטריון להשתתף באירונמן הוואי 2009 וחשיבותה נובעת מהיותה אליפות העולם. בהוואי הגעתי במקום ה-41 הכללי ובמקום ה-2 בקטגורית הגיל. "ישראמן נגב", שיתקיים בסוף החודש, היא התחרות למרחק איש ברזל היחידה המתקיימת בישראל. אני מרגיש מחוייב להיות חלק מהתחרות הזו מכיוון שזה המגרש הביתי.

בנוסף, פרק התחרויות למרחק איש ברזל בחיי נתן לי הרבה, לא רק בהקשר של הישגים ספורטיביים, והייתי רוצה שעוד ישראלים יחשפו לזה. משמח אותי שההורים שלי, שלא ראו אותי עד כה בתחרויות טריאתלון ארוך בחו"ל, יגיעו איתי לתחרות וזה עוד יתרון שיש בישראמן – בני משפחה, מאמנים וחברים שתמכו בכל תקופת ההכנה יכולים לבוא ולצפות בתחרות. הדרך שלי להתמודד עם העומס מתחילה בזה שאני אוהב את מה שאני עושה בספורט ובכלל וכך, למעט קיטורים מקומיים, אני חיובי.

קונרד פון אולמן, מנצח השנה שעברה, חוזר להתחרות גם השנה וצפויה ביניכם התמודדות מרתקת.  כיצד אתה מעריך את סיכויי ההצלחה שלך מולו?
שמעתי על קונרד הרבה למרות שאינני מכיר אותו באופן אישי. אני יודע שהוא איש נחמד מאוד וספורטיבי ושהוא חזק ברכיבה ובריצה. קונרד ירד מעשר שעות בתנאים הקשים ששררו בשנה שעברה ובמספר תחרויות אחרות בעבר הוא כבר ירד מ- 9 שעות. כמו כן, שמעתי שמגיע לתחרות ספורטאי גרמני עם שיא אישי של 8:24 שעות. מעבר לח"ולניקים, יש שורה הולכת ומתארכת של ישראלים חזקים, חלקם היו על הפודיום בשנה שעברה וחלקם, כמוני, ישתתפו בישראמן לראשונה. התחרות תהיה מעניינת והרמה הכללית תהיה גבוהה ובאופן אישי אני מאמין שזה יעזור לי להביא את עצמי לידיי ביטוי. 


קונרד פון אולמן09:54:43

ספר לנו קצת על האימונים: איך נראה שבוע אימונים טיפוסי לקראת הישראמן, האם אתה מתאמן במסגרת אישית או קבוצתית?
בתקופה האחרונה אני מתאמן לבד ולעיתים אני רץ עם רצי רמת השרון. בשבוע ממוצע אני מתאמן כעשרים שעות, לפעמים יותר ולפעמים פחות, תלוי בתקופה.

אתה סטודנט להנדסה ולרפואה, שני מקצועות שכל אחד מהם כשלעצמו נחשב לקשה ולתובעני. כיצד אתה מתמודד עם דרישות הלימודים במקביל לאימונים האינטנסיביים?
לאחרונה סיימתי את תואר ההנדסה בת"א, כך שכרגע אני יכול להתמקד בלימודי הרפואה בטכניון. הלימודים והספורט חשובים לי ומאתגרים אותי – בחרתי לא לוותר על אף אחד מהם לטובת השני, אלא לנסות לעשות את השילוב בצורה הכי טובה שאני יכול. יש לזה מחיר – אני לא יכול להתאמן או ללמוד בצורה אידיאלית ולעיתים זה מתסכל, אבל כשאני מצליח לראות את התמונה הגדולה אני מרוצה מהבחירה. כדי להתמודד עם אילוצי הזמן והתקציב אני משתדל למעט בנסיעות לאימונים. כלומר, אני מתחיל את רוב אימוני הרכיבה והריצה מהבית וגם לבריכה אני לפעמים רוכב או רץ. זו גם אחת הסיבות המרכזיות לכך שאת רוב האימונים אני עושה לבד.

מהן תוכניותיך להמשך 2010?
בשנה הקרובה אני מתכנן להשתתף במרחק החצי ארוך ב"טריאתלון נגב עמק הירדן" ובאירונמן פרנקפורט שיערך בתחילת יולי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג