ג'ירו ד'איטליה 2013: מי נגד מי

בדרך כלל כתבה מסוג זה הייתה דורשת כותרת כזו: "המועמדים לניצחון". אך הפעם בחרתי לכתוב גם על רוכבים שלדעתי אינם מועמדים לניצחון אך כדאי לעקוב אחריהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בדרך כלל כתבה מסוג זה הייתה דורשת כותרת כזו: "המועמדים לניצחון". אך הפעם בחרתי לכתוב גם על רוכבים שלדעתי אינם מועמדים לניצחון אך כדאי לעקוב אחריהם

מאת:יאיר בן עמי



כתבה קודמת לקראת הג'ירו ד'איטליה 2013 – כאן
מבט לג'ירו ד'איטליה 2013 – כאן
תמונת שער- איוואן באסו בדרכו לניצחון בג'ירו 2006 (צילום:Yoruno)


ריידר הייסזדל – בא להגן על התואר
קשה להבין באיזה כושר מגיע הייסזדל לג'ירו. הוא אומנם סיים במקום ה- 8 ב"ליאז – בסטון – ליאז" וזה מרשים אבל מעט קודם לכך הוא לא סיים את הטור של החבל הבאסקי. ההשוואה לשנה שעברה מתבקשת והיא מראה כי בליאז סיים הייסזדל במקום אחד נמוך מהשנה אך את הטור הבאסקי הוא סיים במקום 19. גם הטור של רומנדי יכול להוות נתון המציג את כושרו של הייסזדל לקראת הג'ירו. בשנה שעברה הוא לא סיים (פרש אחרי קטע 4) והשנה גם (פרש במהלך קטע 3).

מעניין – לראות האם הייסזדל הופך למתמודד קבוע על חולצות הגרנד טור או שהניצחון בג'ירו 2012 היה חד פעמי.

בראדלי וויגנס – המועמד המוביל לניצחון
הניצחון של וויגנס בטור דה פראנס 2012 הותיר אצל חלק מהצופים והפרשנים סימן שאלה. בחלק מהטור היה נראה כי כריס פרום (אשר סיים כסגנו) מוותר על האפשרות לנצח, במסגרת הנאמנות והמשמעת הטקטית של קבוצת סקאי. הסיום של הטור (נגד השעון האימתני של וויגנס בקטע הלפני אחרון) עמעם הערכות אלו. כל ההקדמה הזו נועדה כדי לחזק את סימן השאלה על סיבת התייצבותו של וויגנס לג'ירו 2013.


הייסזדל חוגג את הניצחון אשתקד
(צילום: Goldmund100)


עידן לאנס ארמסטרונג חטא לכלל מרוצי האופניים. כמות הצופים תפחה באופןמשמעותי בזכות הסיפור המופלא ושליטתו של ארמסטרונג בטור, אך התמקדותו הטוטאלית של ארמסטרונג במרוץ האופניים החשוב ביותר יצרה אצל אוהדי האופנייםהחדשים תחושה כי מעבר לטור דה פראנס אין מרוצים שבאמת חשובים. עידן זה תם,מנצחי הגרנד טור שלאחר ארמסטרונג התייצבו לג'ירו והחזירו לו את יוקרתו. אלברטו קונטאדור ניצח בג'ירו ובטור והוא לא היחיד שניסה. אפילו ארמסטרונג עצמו התייצב לג'ירו כששב להתחרות.

ייתכן ו-וויגנס מתייצב לג'ירו בניסיון לצרף את החולצה הוורודה לצהובה, אך אי אפשר לפסול את האפשרות שבמסגרת הנאמנות והטקטיקה הקבוצתית מאמינים בקבוצת סקאי כי השנה תורו של כריס פרום לנצח בטור ולכן נשלח וויגנס לנסות להשיג את הדאבל עבור הקבוצה.

במסלול הג'ירו 2013 יש אפשרות סבירה מאוד שההכרעה תהיה בשני מרוצים נגד השעון. אחד ארוך ( 54.4 ק"מ – קטע 8) עם גבעות וסיום במגמת עלייה. השני קטע נגד השעון בעלייה של 20.6 ק"מ. לוויגנס יכול להיות יתרון על המטפסים הטהורים בשני הקטעים האלו. הייסדזל הוא כנראה הרוכב היחיד שישמור על פער קטן מוויגנס בשני הקטעים האלו.

נתון המעיד על כושרו?
בשנה שעברה ניצח וויגנס בפריז ניס במרץ, בטור של רומנדי באפריל, בקריטריון דה דופינה ביוני וכמובן בטור ביולי. השנה וויגנס לא ניצח באף מרוץ להוציא נגד השעון קבוצתי בג'ירו דל טרנטינו באפריל.

מעניין – האם וויגנס ינסה לקחת את הדאבל (ניצחונות בג'ירו ובטור באותה השנה) או שהוא יהיה לעזרת כריס פרום בטור.

בדרך לניצחון בטור דה פראנס 2012
(צילום: Sapin88)

וינצ'נזו ניבאלי – השיא עוד לפניו?
ניבאלי זינק לראשונה לג'ירו בשנת 2007 וסיים במקום ה- 19, בפעם השנייה הוא זינק בשנת 2008 וסיים במקום 11. בשתי המהדורות הוא לא היה מוביל הקבוצה (פרנקו פלצ'וטי היה המוביל). גם בטור דה פראנס של 2009 היה פלצ'וטי אמרו להיות המוביל אבל ניבאלי הפך לכזה וסיים שביעי (פלצ'וטי סיים 36). גם לג'ירו 2010 הוא לא זינק כמוביל אלא כשני לאיוואן באסו. הוא סיים שלישי לאחר שהוביל את המרוץ במשך כמה ימים. באסו ניצח. בסיומה של אותה השנה ניצח ניבאלי בגרנד טור הראשון בקריירה שלו – הוואלטה א'אספנייה.

בשנת 2011 קיבל ניבאלי את ההובלה של קבוצתו וסיים כסגנו של מיקלה סקארפוני במרחק של 46 שניות בלבד מהחולצה הוורודה. לטור של 2012 הוא זינק כמוביל וסיים שלישי אבל את הכוכב של קבוצתו היה פטר סאגן שניצח וניצח וניצח ולקח את החולצה הירוקה בסיומו של הטור.

התעייפתם? גם ניבאלי, הטור של 2012 היה האחרון שלו במדי ליקויגאס – קנונדייל עתירת הכוכבים. לג'ירו 2013 הוא יזנק במדי קבוצת אסטנה כמוביל עטוף פועלים קשוחים וכראוי למתמודד על ראש הדירוג.

ניבאלי כמנצח הווואלטה 2010
(צילום: Kadellar)

עכשיו זהו המבחן הגדול שלו. בגיל 28, תחילת השיא של רוב מנצחי הגרנד טור, הוא ירצה להוכיח כי יש לו את היכולות הנדרשות לחולצה הוורודה. הניצחון בוואלטה הוא באמת יוקרתי, חשוב ומעניק כבוד גדול, אבל אף פעם אין שם את העומק האיכותי של המתמודדים על ראש הדירוג בג'ירו או בטור.

מעניין – האם ניבאלי יהפוך למנצח סדרתי של גרנד טור.

מקלה סקארפוני – מועמד לדוכן מנצחים

סקארפוני ניצח בג'ירו 2011 וסיים פעמיים (2010 – 2012) במקום הרביעי. נקודת התרופה שלו היא המרוצים נגד השעון (במישור) ושם הוא יפסיד גם השנה זמן יקר.
במבט על רשימת המועמדים להתמודדות על החולצה הוורודה נוצר הרושם כי מהדורת 2013 של הג'ירו מתאימה יותר לסיום של סקארפוני במקום 3-5 יותר מאשר חולצה וורודה מספר 2 לקיר המזכרות שלו.

מעניין – עד כמה ינסה סקארפוני לחפות על הפסדי הזמן בנג"ש בעזרת רכיבות אגרסיביות בהרים, בעיקר בסיומי פסגות.

סקארפוני בג'ירו 2012
(צילום: Goldmund100)

רוברט חסינק – בפאתו של ציר הזמן
חסינק עדיין מתויג כנער מבטיח, אבל הוא חגג יומולדת 27 לפני שבוע. הוא כבר הוכיח את הפוטנציאל שלו אבל תג התקווה ששמו עליו הוא להיות מנצח גרנד טור הולנדי ראשון מזה יותר מארבעים שנים (יאנס יאנסן – 1968) או לפחות מתמודד גדול על ראש דירוג שלא היה להולנד כבר יותר מעשרים שנים.

כמעט שלוש שנים עברו מאז הוא סיים חמישי בטור דה פראנס וארבע עונות מאז הוא סיים שישי בוואלטה א'אספנייה. גם בשנה שעברה הוא סיים שישי בוואלטה לאחר שלא סיים את הטור.


תהליך ההתבשלות ברור ונראה כמשהו שאייל שני היה מהלל במלל אין סופי, בעיקר לאחר הניצחון המרשים בטור של קליפורניה אשתקד. ציר הזמן הנוכחי של חיסנק צריך להיות זה שיקבע עד כמה הוא באמת מתמודד על ראש הדירוגים של מרוצי הגרנד טור. הוא בדיוק בגיל בו אפשר להתחיל והג'ירו 2013 יכול להיות המקום בו הוא יבצע את הקפיצה למדרגת דוכן המנצחים.

מעניין – חסינק יהפוך בג'ירו 2013 למתמודד על ראש דירוג גרנד טור.

רוברט חסינק


(צילום: Richard Masoner/
 Cyclelicious)

קאדל אוונס – תחילת סיבוב הופעות הפרידה?
אחרי הניצחון המרשים בטור של 2011 ויותר מפעם אחת נוספת על דוכן המנצחיםנראה כי אוונס אינו ממשיך להחזיק בשיא יכולתו כרוכב אופניים. בטור האחרוןהוא סיים שביעי, זה מכובד, אבל התצוגה הייתה רחוקה מאלו שהפגין בשנות השיא.

לפני 11 שנים ביצע אוונס את הפריצה הגדולה שלו כשלקח את החולצה הוורודה בקטע ה- 16 של הג'ירו. ההתרסקות במורד הדירוג עד למקום 14 בסיום, הייתה השיעור המתבקש והחשוב ביותר של אוונס כרוכב אופני כביש. מאז הוא שב לג'ירו בשנת 2005, סיים חמישי ובראש דירוג הנקודות, אבל הטור המשיך להיות המטרה העיקרית מדי עונה.

הפעם, בעונה ה- 14 שלו בדבוקה הבכירה של ענף אופני הכביש, בגיל 36 ועם ניסיון שיכול למלא סמסטר בקורס מאמנים הבכיר ביותר בעולם, הוא שוב מופיע כמועמד להתמודדות על ראש דירוג בג'ירו.

אוונס לא נראה כמועמד לניצחון אך כמו בעבר – אסור להוציא אותו מהרשימה עוד לפני הזינוק. יש לו אופי חזק באופן נדיר וניסיון שאין לאף מועמד אחר לניצחון.

מעניין – האם אוונס מתחיל את סיבוב ההופעות פרידה שלו?  

קאדל אוונס
(צילום: luc.porchon)


3.5.2013


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי של אתר Shvoong ובעל הטור מציאות נושכת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38