ג'ירו ד'איטליה 2012: 10 קטעי ההכרעה

11 קטעים חלפו ועוד עשרה קטעים ב- 11 ימים נותרו בג’ירו ד’איטליה. הגרנד טור הראשון של העונה מגיע לשלבי ההכרעה עם המעבר באלפים ובדולומיטים וקטע אחרון של מרוץ אישי נגד השעון. כל הקטעים שהיו וכל אלו שנותרו. פרופיל של כל המסלולים וסרטים להמחשה. ג’ירו ד’איטליה 2012, שלבי ההכרעה הכואבים, המרתקים ואלו שייצרו את השיאים שירשמו בהיסטוריה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

11 קטעים חלפו ועוד עשרה קטעים ב- 11 ימים נותרו בג'ירו ד'איטליה. הגרנד טור הראשון של העונה מגיע לשלבי ההכרעה עם המעבר באלפים ובדולומיטים וקטע אחרון של מרוץ אישי נגד השעון. כל הקטעים שהיו וכל אלו שנותרו. פרופיל של כל המסלולים וסרטים להמחשה. ג'ירו ד'איטליה 2012, שלבי ההכרעה הכואבים, המרתקים ואלו שייצרו את השיאים שירשמו בהיסטוריה

מאת:יאיר בן עמי


הרוכבים הבולטים


התממשות ההבטחה של פני
קאוונדיש בפרספקטיבה היסטורית

על מאיצים, מאוצים ורכבות
מה היה, מה יהיה וכל מה שאתם לא רוצים לפספס
 גארמין ברקודה מנצחי היום
 
השני של קאוונדיש
 
המאבק על ראש הדירוג עלה מדרגה

 
המופע של פוזוביבו

 ניצחונות מתאונות ושיקולי מאיצים

•  קטע 1
 קטע 2

קטע 3

קטע 4
 
קטע 5
 
קטע 6
 
קטע 7
  קטע 8
 קטע 9
 
קטע 10

קטע 12, יום חמישי, 17 במאי


157 ק"מ ,  Seravezza – Sestri Levante


אם סופרים כל עלייה מקבלים שמונה כאלו על המסלול אבל "רק" ארבע מהן מדורגות. שלוש מהן בדרגה 3 ואחת בדרגה 2. אלו פרוסות על 157 ק"מ המסתיימים בססטרי לוונטה, עיר עשירה בהיסטוריה של הג'ירו ד'איטליה ואופניים בכלל. אדי מרקס ניצח על מסלול דומה שהסתיים בעיר ועוד בשנות השישים ניצח קטע של הג'ירו גוסטון ננצ'יני שזו עיר הולדתו והוא ניצח פעמיים בג'ירו, פעמיים נוספות עמד על דוכן המנצחים ופעם גם היה על המדרגה השנייה של הטור דה פראנס. הקטע מתאים מאוד לקבוצת בריחה והמועמדים לניצחון בעיקר  ישמרו האחד על השני כדי לא לאבד זמן ביום מסוכן ממה שמספר הפרופיל שלו



קטע 13, יום שישי, 18 במאי
121 ק"מ , Savona – Cervere


המסלול מתאים מאוד לקבוצת בריחה, בזכות התוואי וגם משום שזהו כבר שלב בו יהיו הרבה מאוד רוכבים שלא יעניינו את הקבוצות של המועמדים לניצחון והרדיפה אחריהם לא תהיה כדאית אם תדרוש מאמצים גדולים. מצד שני הקבוצות של המאיצים, אלו שנותרו במרוץ, ירצו לנסות ולהביא את המרוץ למאוץ המוני ועל מסלול מהסוג הזה זה יכול לקרות בעיקר משום שזהו אחד משני השלבים האחרונים המתאימים למאיצים. זהו הביקור הראשון של הג'ירו בקראוורה.


קטע 14, יום שבת, 19 במאי
205 ק"מ, Cherasco – Cervinia


זה כבר עמוק לתוך האלפים. שתי עליות בדרגה 1 (אחת לפני הכי קשה) ושתיהן על חלקו האחרון של המרוץ כשהשנייה היא קו הסיום ורק 10 ק"מ מהגבול השוויצרי. זהו היום של המטפסים ואלו יודעים שזהו אחד הימים בהם הרווח שלהם, בעיקר על המטפסים הטובים במרוץ נגד השעון, חייב להיות משמעותי.

קטע 15, יום ראשון, 20 במאי
172 ק"מ, Busto Arsizio – Lecco/Pian dei Resinelli


עוד יום של המטפסים הטהורים. המנצח האחרון על קטע כמעט דומה וסיום באותה פסגה היה המטפס הספרדי אנג'לו סולר וזה היה לפני חמישים שנים. המנצח של היום יהיה מטפס טהור ואי אפשר שלא להזכיר את איוואן באסו, מנצח הג'ירו פעמיים בעבר, המתאמן על העליות באזור הרבה מאוד שלפחות כמה פעמים בעבר סיפר כי העלייה לקו הסיום היא מהחביבות עליו. סה"כ 4 עליות מדורגות ועוד כמה שלא זכו לדירוג יהפכו את הקטע להרבה יותר קשה ממה שהוא נראה ממדרג ה- 2 או 3 של העליות האחרונות. העלייה הראשונה של היום מתחילה לאחר כשבעים ק"מ של מרוץ והיא בעלת דרגה- 1.



קטע 16, יום שלישי, 22 במאי


174 ק"מ, Limone sul Garda – Falzes/Pfalzen


זהו קטע המסתיים באחד המקומות המעניינים באיטליה. המקומיים מדברים גרמנית ולא רואים עצמם כאזרחי מדינה כלשהיא. הקטע היומי מתאים למאבקי החולצה הוורודה אבל הוא לאחר יום מנוחה ראשון מזה שבועיים וימי מנוחה בגרנד טור יכולים לשנות את מצב הרגליים של הרוכבים למצבים קיצוניים של טוב או רע. זהו היום הראשון של השבוע האחרון בג'ירו ד'איטליה 2012 והוא רק ההתחלה של מסע הררי חסר רחמים ובקטע הזה העלייה לא נגמרת.


קטע 17, יום רביעי, 23 במאי
178 ק"מ, Falzes/Pfalzen – Cortina d'Ampezzo


למרות שהקטע מסתיים בירידה זהו קטע הררי ואלו ה דולומיטים. על העלייה הראשונה של היום רשם פאוסטו קופי היסטוריה והוא מי שמכונה "אלוף האלופים" ונחשב לאחד המטפסים הגדולים בכל הזמנים. העלייה האחרונה של היום באורך 12 ק"מ וזווית ממוצעת של 9.9% והיא יכולה להיות מהמכריעות של המרוץ עם הירידה הארוכה (כעשרים ק"מ) לקו הסיום. בסה"כ על המסלול ארבע עליות מדורוגת.



קטע

18, יום חמישי, 24 במאי

139 ק"מ, San Vito di Cadore – Vedelago


קטע מישורי אחרון של הג'ירו 2012 המתאים למאיצים והשאלה כמה מהם ומי עוד יהיה בדבוקה בשלב זה. הקטע מסתיים בעיר הנחשבת כבסיס של לקיוגאס ויהיה מעניין לראות כמה רצון יהיה להם לנצח בקטע, מקבוצת בריחה, מול התמיכה שיצטרכו עוד להעניק לאיוון באסו אם הוא יהיה בתמונת המאבק על החולצה הוורודה.



קטע 19, יום שישי, 25 במאי
197 ק"מ, Treviso – Alpe di Pampeago


בכל מרוץ קטעים יש קטע הזוכה לכינוי "קטע המלכות" או הקטע המלכותי" ובעת הצגת המסלול הוא זוכה לקריאות ההתפעלות, חששות ומעיף את הדמיון למחוזות מהן נוצרות האגדות. עם עשר עליות, חמש מדורגות וכמעט 200 ק"מ של מרוץ זה יכול להיות היום של הדמעות, אושר או אכזבה. הסיום על פסגה שתקרע לרוכבים את הרגליים והם יהיו מאוד מודעים לעבודה כי זה ממש עוד לא נגמר, בכל הקשור לסבל הטהור. קטע שצריך לרשום ביומן ואסור להחמיצו גם בזכות העובדה שהוא פתיחת סוף השבוע של ההכרעה. זהו קטע הצדעה לאנדראה פינארלו, הצעיר בשושלת המשפחה שיצרה את אחד מפסי היצור של השלדות הקלאסיות של האופניים האיטלקים.


קטע 20, יום שבת, 26 במאי
218 ק"מ, Caldes/Val di Sole – Passo dello Stelvio


קטע הררי אחרון של ג'ירו 2012, סיום פסגה אחרון וזהו הסטלביו. ההר עליו נוצרו כמה מהמיתוסים של הג'ירו ד'איטליה. כולם יהיו מותשים וידעו כי זו ההזדמנות האחרונה של המטפסים הטהורים לרוויח זמן על המטפסים שיודעים לרכב במרוץ נגד השעון וזה מה שיצפה להם למחרת, במילאנו, בקטע האחרון. אבל לפני שהם יטפסו לסטלביו הם יחצו את המורטירולו ומישהו מהרוכבים שלא מסכן את ראש הדירוג יכול לנסות ולעשות שמות בדבוקה וכדי להרוויח ניצחון בקטע אחרון של מרוץ כביש. לכאן או לכאן יהיה זה קטע שלא יוכל להתנהל על מי מנוחות והחרבות שוב יצוחצחו לקראתו.



קטע 21, יום ראשון, 27 במאי
31.1 ק"מ, Milan
, מרוץ אישי נגד השעון

הרבה דיונים התקיימו, לאורך השנים, על הסיומת של גרנד טור בפרטו ומרוצי האופניים בכלל, במרוץ אישי נגד השעון. לכאן או לכאן הוא, המרוץ האישי נגד השעון, נקרא גם "המרוץ האמיתי" ואם עוד יהיה ספק על זהותו של המנצח זה המקום להרוויח או להפסיד על 31.5 ק"מ של חוסר נשימה ורגליים שורפות ברחובות מילאנו, העיר של העיתון ספור "גזטה דלו ספורט" המייסד ונותן החסות הראשי של הג'ירו ד'יאטליה.



14.5.2012

יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22