גיא שגיב: "אמנם שרדתי בג'ירו ד'איטליה, אבל לא ממש הייתי שותף למשחק"

ראיון אישי עם גיא שגיב, הרוכב הישראלי שעשה היסטוריה בג'ירו ד'איטליה שמספר שהצליח "לשרוד" ולא ממש היה חלק מהמשחק. מצד שני הוא יודע שניסיון של גרנד טור חשוב מאוד כדי להגשים את החלומות שלו, ויש לו הרבה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בהרבה מאוד ענפי ספורט, מי שמסיים את תחרות המטרה שאליה הוא התכונן כל כך הרבה זמן, יוצא לסוג של חופש והתנתקות. אבל באופניים זה ממש לא ככה, וגם לא במקרה של גיא שגיב. בסוף מאי הוא עשה היסטוריה והפך לרוכב הישראלי הראשון שסיים גרנד טור. ביוני הוא כבר חזר להתאמן ולהתחרות באירופה, ואם שואלים אותו הוא בכלל לא בנה על הטקסים המפרגנים שעשו לו בארץ אחרי שסיים את הג'ירו ד'איטליה ברומא.

חזר לעניינים כבר מזמן. גיא שגיב | צילום: נועה ארנון

עוד כתבות בנושא 
צפו בסרטון הקטע האחרון של גיא שגיב בג'ירו ד'איטליה 
גיא שגיב: "נשברתי, חשבתי שאני הולך הביתה" 
גיא ניב מסכם את החוויה שלו מהג'ירו ד'איטליה 

"שרדתי שם ולא ממש הייתי שותף למשחק"

"בכלל לא תכננתי לחזור לארץ אחרי הג'ירו, אבל אחרי שהגענו לרומא אמרו לי בקבוצה שקנו לי כרטיס טיסה כדי להגיע לקבלת פנים. באמת לא רציתי את זה, לא חשבתי שזה מגיע לי. אמנם סיימתי גרנד טור ועשיתי היסטוריה קטנה, אבל לא הרגשתי ראוי לזה", אומר שגיב הצנוע שחושב שבשביל קבלת פנים ראויה צריך כנראה גם לסיים גרנד טור במיקום טוב ולא רק לשרוד אותו.

אחרי עוד תקופה עמוסה באירופה שכללה שלושה מרוצים חד יומיים בבלגיה, שגיב בן ה-23 חזר לארץ כדי להשתתף באליפות ישראל בנג"ש (רכיבה נגד השעון) שהתקיימה אתמול (שבת), אך עקב מחלה לא הגיע לזינוק, אך כרגע הוא מתכנן באליפות ישראל ברכיבת כביש שתתקיים בשבת הקרובה. לאחר מכן הוא ימשיך למחנה אימונים בגובה בליביניו שבאיטליה, ובסוף יולי ימריא עם סייקלינג אקדמי לארצות הברית כדי להשתתף בטור של יוטה ובטור קולורדו.

כל זה קורה כשהגוף עדיין מרגיש את ההשפעות של אחד המרוצים המפרכים שאפשר לדמיין, אבל שגיב לא מתרגש מזה יותר מדי: "בסופו של דבר זה היה מרוץ אופניים ועשיתי הרבה כאלה. במקרה הזה, זה היה כמו לקחת את מרוץ השלבים הכי ארוך שעשיתי ולהכפיל אותו בשלוש, אבל הופתעתי לראות עד כמה רחוק הראש והגוף יכולים ללכת. הגוף כאב ברמות שבכל תחרות אחרת היית אומר לעזאזל עם זה, אבל מדהים לראות איך הגוף הסתגל. בתחרויות לאחר מכן בבלגיה לא הרגשתי משהו מיוחד בגוף. לא הרגשתי הכי טוב אבל גם לא לא טוב, משהו באמצע. לא יכולתי ללכת חזק מבחינת הכוח, ואני מקווה שזה ישתנה בקרוב".

"בישראל כולם מצפים ממך להשיג משהו"

ואם בשלבים מסוימים של הג'ירו ד'איטליה שכמעט ושברו אותו הוא הרגיש מדי פעם שהוא לא רוצה להיות רוכב אופניים, הסיום השמח שינה את הכל. עכשיו כבר אפשר לחשוב קדימה אל הגרנד טור הבא, לא ברור מתי זה יקרה מכיוון שבמעמדה הנוכחי של קבוצת "ישראל סייקלינג אקדמי" היא צריכה הזמנה מיוחדת, אבל גיא שגיב אופטימי: "אין חכם כבעל ניסיון וכשיש לך ניסיון של גרנד טור זה חשוב, מה גם שהרבה רוכבים שאני תופס מהם אמרו שהג'ירו האחרון היה אחד הקשים אי פעם. אז אמנם אני שרדתי שם ולא ממש הייתי שותף למשחק, אבל זה שאני יודע שאני יכול לסיים גרנד טור נותן לי הרבה לקראת ההמשך, ואני מקווה שהפעם הבאה תגיע בקרוב".

בגיל 23 הוא מרגיש שיש לו עוד הרבה מה לתת לענף האופניים, ומאמין שהפריצה הגדולה עוד לפניו: "מבחינת קריירה של רוכב אופניים זה גיל צעיר. אל השיא הפיזיולוגי מגיעים בגילאים 28-32, יש יוצאים מהכלל, אבל השיא הזה עוד רחוק ממני. יש הרבה לאן להתקדם, אבל הראש הישראלי הוא קשוח ובישראל כולם מצפים ממך להשיג משהו אחרי שאתה מסיים את הצבא. אני משתדל להתנתק מהראש הישראלי ויודע שיש עוד הרבה לפניי".

"אני משתדל להתנתק מהראש הישראלי ויודע שיש עוד הרבה לפניי". גיא שגיב | צילום: נועה ארנון

במבט קדימה הוא רואה את עצמו ממשיך להתקדם עם קבוצת "ישראל סייקלינג אקדמי", שממשיכה לפרוץ גבולות כמו למשל בסוף השבוע האחרון כשכריסטס ניילנדס הלטבי ניצח במרוץ חד יומי בבלגיה. עם זאת, גם הוא יודע שבעולם האופניים המקצועני כל הזמן יש התרחשויות: "אני ממשיך בסייקלינג אקדמי ומקווה שלא יהיו בעיות. צריך לזכור שלא מובן מאליו שקבוצות ממשיכות להתקיים כל הזמן וספונסרים מתחלפים. אפילו BMC  נמצאת עכשיו בסכנה כי אין לה ספונסר. אם מחרתיים סילבן אדמס יקום על צד שמאל ויחליט שלא להשקיע, אז לקבוצה לא יהיה ספונסר. אחת המטרות שלי היא להיות רוכב שיוכל לחתום גם בקבוצות אחרות, לכל מקרה", אומר שגיב.



זוגיות עם אלופת ישראל

בתוך כל השגרה העמוסה הזאת, שמתאפיינת בעיקר בנדידה ברחבי העולם בנוסף לקשיים הפיזים, הוא מנהל זוגיות עם אלופת ישראל באופניים, עומר שפירא, שרוכבת בקבוצה מקצוענית בספרד. זה מאפשר להם לחלוק דירה בג'ירונה, שהיא בסיס האימונים של "ישראל סייקלינג אקדמי". מצד שני, זה לא אומר שהם מתראים יותר מדי: "אמנם על הנייר אנחנו גרים יחד, אבל מדצמבר בשנה שעברה היינו ביחד במצטבר אולי חודש. אלה חיים לא פשוטים, והיו הרבה מצבים שבהם אני חזרתי מתחרות והיא בדיוק נסעה לתחרות יום לפני כן, או הפוך. השנה לא היינו מסונכרנים במרוצים ובקושי ראינו אחד את השנייה. זה קשה, אבל זה חלק מהחיים".

בטור דה פראנס שייפתח בקרוב לא נראה את "ישראל סייקלינג אקדמי" שרוכביה יהיו עסוקים במשימות אחרות. אבל זה לא אומר שהקבוצה הישראלית הראשונה בעולם האופניים המקצועני לא תקעה יתד בתודעה שלו השנה, כפי שמספר מישהו שיכול להעיד מקרוב: "היחס של הרוכבים האחרים ושל הקבוצות אלינו השתנה. הם רואים מה אנחנו עושים ונותנים לנו יותר כבוד בפלוטון. ככה הענף הזה עובד. זה נחמד שעכשיו מסתכלים עלינו יותר ואנחנו ראויים לזה. חוץ מזה, רוב החבר'ה שלא השתתפו בג'ירו הבינו שהם צריכים להתבלט יותר, ורואים את זה בתוצאות במרוצים. הקבוצה מושכת את עצמה למעלה, כולם מסתכלים וזה נותן מוטיבציה", אומר שגיב.

"המטרה שלי היא להיות רוכב שיוכל לחתום גם בקבוצה אחרת, אם יהיה צריך". גיא שגיב | צילום: באדיבות ישראל סייקלינג אקדמי

את הטור דה פראנס הוא יראה פה ושם בטלוויזיה מהמחנה באיטליה, אבל גיא שגיב משוכנע שהמסלול שהוא צלח באיטליה הוא ככל הנראה קשה יותר ממה שנראה בקרוב בצרפת, וזו הפרשנות שלו: "בפלוטון אומרים שהג'ירו הוא מסלול יותר קשה לסיים אותו והטור דה פראנס זה מסלול יותר קשה לנצח בו. בגלל זה אני חושב שהוא יהיה פחות מעניין, לפחות במאבק על הדירוג הכללי, יקחו שם פחות סיכונים וזה משפיע". בעניין הזה נקווה שגיא שגיב טועה, אבל יש דבר אחד שאי אפשר להתווכח עליו. לפחות מהזווית הישראלית, הטור דה פראנס יהיה הכי מעניין כשנראה שם בפעם הראשונה גם רוכבים בכחול-לבן, אלי גם את גיא שגיב עצמו.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג