גזר דין מחמיר לנהג שדרס רוכב אופניים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יובל חץ-דובר איגוד הטריאתלון



היום יום ג', 25/11/03, גזר השופט עודד מודריק בבית המשפט המחוזי בת"א עונש מחמיר על הנהג שדרס את אביחי הלר ז"ל ב 19/5/2002, בעת שרכב על אופניו בכביש חוצה-ישראל בטרם נפתח לתנועת כלי-רכב. בכך למעשה יצר תקדים של חומרת עונש לנהג שדרס רוכב-אופניים. הנהג הורשע בהריגה ולא בגרימת מוות ברשלנות כנהוג עד כה.

העונש שנגזר על הנהג הדורס, יוסף מצראווה מטייבה, הינו ארבע שנות מאסר, מהן שלוש בפועל ואחת על תנאי. כמו כן פסל השופט את רשיונו של הנהג למשך 12 שנים מיום ביצוע העבירה. סנגורית הנאשם ביקשה ארכה של 30 יום לפני ביצוע גזר הדין על מנת שתוכל לערער לבית המשפט העליון על העונש. מכיוון שלנהג הדורס אושרה השהיה עד לביצוע גזר הדין, ביקשה התובעת להפקיד ערבות. השופט קבע כי יש להפקיד ערבות של 1500 ¤ ועוד 10000 ¤ ערבות צד ג'. מועד הפקדת הערבות הושהה לבקשת הנאשם לעוד מספר ימים "בשל החג" (הרמדאן). התובעת תמהה על גובה ומועד הערבות אך ללא הועיל.

לא אשכח את חיוכו של הנאשם ביציאה מאולם המשפט, כאילו מתכנן את "חציית הגדר" בטרם יבוצע גזר הדין.


אביחי הלר ז"ל ואשתו טל במרוץ ר"ג 2001

ואלו דברי טל הלר, אלמנתו של אביחי ז"ל:
עברו רק שעות מספר מאז נקבע גזר דינו של הנהג שדרס למוות את אביחי, והמחשבות העוברות בראשי רבות ומבולבלות.
חודשים ארוכים הסתובבתי עם התחושה כי לבטח בתום הקראת גזר הדין תגול אבן מעל ליבי. אך גם לאחר היוודע גזר הדין המועקה קשה מנשוא.
יש לציין כי כל הנוכחים באולם בית המשפט היום הופתעו מ"חומרת" העונש. אינני זוכרת מתי נפסק עונש כזה בתאונת דרכים דומה בכלל, ובפרט בתאונה בה היו מעורבים רוכבי אופניים.
במהלך המשפט נוצרה בי תחושה לא פעם ולא פעמיים כי השופט "מזלזל" בהתנהגות רוכבי האופניים או בזכותם לרכב בכבישים.
נותר לי רק להאמין כי דבריי שנאמרו במעמד הטיעונים לעונש הגיעו בדרך זו או אחרת אל השופט וכי המסר שלי כי מאחורי הקורבן עומדות משפחות שנהרסו עשה את שלו.
אין בי שמחה למשמע גזר הדין, העצב שבי עמוק ושום תקופת עונש לא תוכל להפחיתו, אביחי לעולם לא יחזור.
עם זאת כולי תקווה ששופטים נוספים ילכו בעקבותיו של כבוד השופט מודריק ויבינו כי גורם ההרתעה בחומרת העונש המוטל על נהגים עבריינים עשוי לשפר ולו במעט את התנהגותם על הכביש.
כמו כן אולי יבינו אותם השופטים כי על הנהגים לכבד את רוכבי האופניים ולא להתייחס אליהם כמטרדים הניצבים בשוליים.
ובכל זאת אני עדיין פונה אל חבריי ומבקשת: אני רואה אתכם מתאמנים מדי יום ביומו, גם בכבישים סואנים במיוחד. אנא, החיים יקרים מכל, חישבו על אלו שאתם משאירים מאחור.

קישורים קשורים
קישור לכתבה מאת רוני בירם, יו"ר אקסלנס השקעות, שרכב עם אביחי בעת שנפגע: קרא
ועוד כתבה על אביחי, מאת עומר ברק, מנהל אתר shvoong:
קרא



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג