בראונלי מפתיע במדריד, ודן אלתרמן בסין

אליסטר בראונלי מדהים את עולם הטריאתלון עם ניצחון מפתיע במדריד וממשיך את רצף הנצחונות שלו למרות החזרה מפציעה. דן אלתרמן מסיים במקום שלישי בטריאתלון סין והאח התאום רן מתאכזב ממקום 46 במדריד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אליסטר בראונלי מדהים את עולם הטריאתלון עם ניצחון מפתיע במדריד וממשיך את רצף הנצחונות שלו למרות החזרה מפציעה. דן אלתרמן מסיים במקום שלישי בטריאתלון סין והאח התאום רן מתאכזב ממקום 46 במדריד

מאת:ניר רייכמן


סוף שבוע של טריאתלון בעולם ובישראל, לצד תחרות איכותית בת"א התחרו 2 הטריאתלטים הבכירים שלנו, דן ורן אלתרמן, בחו"ל. דן סיים במקום השלישי 7 שניות בלבד מהמנצח בתחרות בסין. רן שהתחרה בסבב אליפות העולם במדריד סיים מעט מאוכזב במקום ה-46. שניהם מתחילים בשלב זה לנסות וצבור ניקוד לקראת המשחקים האולימפיים בלונדון 2012.


בלתי מנוצח – אליסטר בראונלי / צילום: Delly Carr/ITU

סיפור חזרתו של אלוף העולם הצעיר, אליסטר בראונלי, הדהים את כולם. אליסטר שניצח בכל 5 תחרויות סבב אליפות העולם בהם השתתף, שמר על הרצף וחזר לנצח בתחרות הטריאתלון במדריד למרות 3 חודשי היעדרות בשל פציעה.

עם הזינוק הוכתב קצב מסחרר של קבוצת טריאתלטים שבראשם דימטרי פוליאנסקי שלא הרפה לשנייה, ומה שנראה בסוף ההקפה הראשונה כגוש גדול של שחיינים, התפצל ל-2 קבוצות, 10 מובלים ושאר הצחרים מאחור. העשירייה המובילה, לא הורידה הילוך לרגע וניצלה את המסלול הטכני והקשה כדי לשמור על פער סביר מקבוצת הרדיפה, פער שקטן עם הזמן עד שזו נתפסה לאחר 3 הקפות של רכיבה.

מעטים הרוכבים, אם בכלל, אשר מסוגלים לסגור על הפלוטון וברמות הגבוהות זה כמעט בלתי אפשרי. מיקום הרוכב בתוך הפלוטון יקבע בצורה ניכרת את היכולת להשתלב בתוך קבוצת בריחה. 2 הקפות לסיום האופניים פרצה קבוצה של 3 רוכבים, אליהם הצטרפו מהר מאוד עוד 7 שרכבו באליפסה כמעט מושלמת. בעשרה ק"מ האחרונים הם פתחו פער בילתי נתפס, 1:26 דק' מהפלוטון העיקרי. מה שלא הותיר סיכוי לרצים הבולטים בדבוקה העיקרית.
 

בראונלי הבלתי מנוצח

אלוף העולם העולם, אליסטר בראונלי, וקורטני אטקינסון אשר נמצא בכושר מצוין ברחו כבר בשלב מוקדם של הריצה והיה ברור כי אחד מהם יהיה בראש הפודיום. אליסטר שרק חזר פציעה היה טוב יותר והשאיר לאטקינסון את המקום השני פעם שנייה בתוך 3 שבועות. הקרב על המקום ה-3 הסתיים לאכזבתו של הקהל הספרדי בניצחונו של סבן רידרר השוויצרי על חבייר גומז, מה שהשאיר את הספרדי מחוץ לפודיום. "זה הניצחון הכי גדול שלי, לא האמנתי שאחרי היעדרות כל-כך ארוכה אצליח לנצח," מסכם בראונלי. 

רן אלתרמן חוזר מאוכזב אך עם הפנים קדימה

המהיר מבין הרצים היה יאו סילבה הפורטוגלי שסיים את האולימפי הראשון שלו באילת 2006, אך הפער הגדול שנפתח בסוף הרכיבה היה גדול מדי בשבילו. רן אלתרמן סיים במקום 46 למרות כושרו המצוין, אך הוא כבר מסתכל הלאה לתחרות הבאה, "אני מאוכזב, שחיתי יותר טוב משנה שעברה, אבל השנה אף אחד לא רצה לעבוד באופניים ולכן לא הצלחנו לסגור את הפער".

ספיריג משאירה מאחור את פרננדס ודיאז

יום לפני כן התנהלה תחרות מרתקת בנשים, תחרות צמודה אשר התאפיינה בריבוי התרסקויות על מסלול הרכיבה. פלוטון גדול שנוצר ברכיבה הגיע ביחד לתחילת הריצה, אך מהר מאוד נוצרה קבוצת חוד אשר כללה 6 רצות.


מפרגנות לניקולה ספיריג / צילום: Delly Carr/ITU

ונסה פרננדס שניצחה במדריד 6 פעמים, הראתה סימני התאוששות והצליחה להדביק את הקבוצה המובילה, אך מה שנראה כמו הפתעה משמחת אשר מחזירה אלינו את אחת הספורטאיות הבולטות של העשור האחרון, נעלם כאשר החלו משחקי הקצב. נראה שלקראת סוף השנה ונסה חזקה יותר. התחרות החלה להתבהר 2.5 ק"מ לסוף כאשר חלה עלייה משמעותית בקצב, שהותיר רק 3 טריאתלטיות בחוד, הקצב המסחרר לא פסח גם על המדורגת הראשונה ברברה ריברס דיאז שגם נותרה מאחור, נראה כי מסלול הרכיבה התיש הפעם גם אותה.

ניקולה ספיריג היתה החזקה מבין ה-3 וניצחה, אך הפתעת היום הייתה של אלופת העולם לנוער שסיימה במקום השני, הישג זה מהווה קפיצת מדרגה בעבורה כיוון שעדיין לא רשמה לעצמה הישג משמעותי בבוגרות. שלישית סיימה אלופת העולם לשנת 2008, הלן ג'נקינס.

דן אלתרמן כוכב שלישי בסין

דן אלתרמן מככב בסין – בשל אי הבנה לא יכל להיכלל ברשימה משתתפים של מדריד ולסין נסע כתחרות הכנה לטריאתלון הי-וי שבדה-מויין, ארה"ב. תחרות הטריאתלון עם סך הפרסים הגדול ביותר, כשהשנה הם הגדילו את סך הפרסים למיליון דולר.

דן שחה מצויין והשתלב כחלק מפלוטון הראשון שהגדיל את הפער על כמעט 5 דקות בירידה לריצה. דן שלט בקצב הריצה וכשהחליט להגביר, הם נותרו 3 אתלטים בלבד. דן מסיים 7 שניות מהמנצח, ג'יאנג זיאנג, שם לא כל-כך מוכר בטריאתלון העולמי, אך רק לפני מספר שבועות ניצח בצורה ברורה בתחרות סבב אסיה שנערכה בתאילנד. "אני מרוצה מהתחרות, תמיד כיף לסיים על פודיום ברמה הזו, אבל שבוע הבא זו התחרות החשובה יותר," מספר דן שנמצא בדרכו לארה"ב.
————————————————————————————————————————–


נצחונות למלכא, רייכמן ובייסרון
בטריאתלון ת"א



שיא מסלול ללוק מקנזי
באיש הברזל בברזיל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג