בעקבות אליפות אירופה בטריאתלון ולקראת האולימפיאדה: קרב הנבחרות

הבריטים עדיין מעל כולם, אבל אליפות אירופה באילת הוכיחה שמחכה להם תחרות קשה על המדליות האולימפיות, בעיקר מכיוון רוסיה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הבריטים עדיין מעל כולם, אבל אליפות אירופה באילת הוכיחה שמחכה להם תחרות קשה על המדליות האולימפיות, בעיקר מכיוון רוסיה

מאת:הילה מימון

המרוץ לדוכן המנצחים האולימפי בשיאו. עיקר ההתרחשויות הן בזירת הגברים; הנשים משחיזות את כלי מלחמתן בשקט. מצב העניינים הוא כזה שאין בנמצא שליטה אחת ללא עוררין, הפסגה האולימפית פנויה לחלוטין.

אליסטר וג'ונתן בראונלי, האחים מאנגליה, נעדרו מקווי הזינוק בחודש האחרון. צבא שלם של מתחרי קבוצות גיל חידש עמדות שליטה באום רש רש (הרי היא אילת), בעוד השליטים האנגלים יושבים על כס מלכותם וממתינים לרגע שבו יגיע אחרון המורדים לגרש אותם מארמונם. 

המרד החל, והמצב ברור לכולם: שיתוף פעולה ועבודה קבוצתית הם הסיכוי היחיד להביסם. שמונה המדינות שיוכלו להעמיד שלושה גברים על קו הזינוק בלונדון, משחקות על קלף בטוח. ומאחר שכל מדינה רוצה את הזהב לעצמה, כמה קרבות מעניינים התרחשו בטבלת הדירוגים מתחילת העונה.

מולולובה, אוסטרליה, אירחה את אחד משדות המתחרים האיכותי ביותר בסבב גביע עולם מאז 2008, אז התקיים סבב גביע העולם בפעם האחרונה כסבב התחרויות הבכיר. מולולובה הייתה קדימון למה שהתרחש בסידני שלושה שבועות אחר כך, בתחרות הרשמית הראשונה בסבב אליפות עולם 2012 (אחת התחרויות בסבב של 2011, ביוקוהמה, יפן, הועברה למועד מאוחר בעונה לאחר רעידת האדמה ובפועל נחשבה חלק מסבב 2012).

קנדה, רוסיה, ספרד, פורטוגל וניו זילנד נאבקו בתחרויות אלה כמדינות. המטרה הייתה לעזור למדורגים במקומות השלישי והרביעי בכל נבחרת להתקדם ביחס למחזיקי המקומות השלישי והרביעי של המדינות המתחרות. 




הרוחות והאבק באליפות אירופה 2012 באילת

אחרי מולולובה נבחרת אנגליה עדיין הסתכלה על כולם בנחת מלמעלה, בעוד ניצחון בכורה של לוראן וידאל הצרפתי חיזק את זכאותה של נבחרת צרפת לשלושה מקומות על קו הזינוק האולימפי. נבחרת ניו זילנד ירדה מהמקום הרביעי לשישי; ספרד ואוסטרליה עלו למקומות הרביעי והחמישי בהתאמה; קנדה התמקמה במקום השביעי; ופורטוגל (מקום שמיני) דחקה את רוסיה למקום התשיעי.


רוסיה וקנדה חיממו מנועים לקראת סבב אליפות העולם בסידני, מה שהניב תחרות מלאה מהלכים אגרסיביים, בעיקר של הרוסים. היי, אם זה עובד בשביל אנגליה, למה לא?

אלו לא היו רק הניצחונות שהיו חשובים בסידני: המיקומים ונקודות הדירוג שצמודות (או לא) אליהם שיחקו תפקיד מהותי באותו יום.

אחרי סידני המצב בדירוג לא השתנה: קנדה ופורטוגל נותרו בפנים, רוסיה בחוץ. ואז הגיעה אליפות אירופה באילת. ההתקפיות הבוטה של הנבחרת הרוסית על המסלול באילת בלטה משלב השחייה, המשיכה בניסיונות בריחה במקטע הרכיבה והסתיימה בלעיסה ויריקה של מספר שתיים הספרדי (איוון רנה) ולקינוח של מספר שלוש הצרפתי (מאולי טוני). בסופו של יום זה השתלם עם שני מקומות על הפודיום ונקודות דירוג יקרות מפז לטובת איוון ואסילב, שנתן את הופעת חייו עד כה.

אולי הרוחות שנשבו בצהריים המאוחרים של יום שבת, זורעים חול בעיניי המתחרים על המסלול באילת היו משאלות ליבם הכמוסות של הקנדים שהמתינו ביפן לצאת השבת ולקציר נקודות משל עצמם. על קייל ג'ונס וברט מקמהון היה לקוות לתוצאה מאכזבת של הרוסי מספר שלוש, איוון ווסילב. ולתת הופעה מרשימה משל עצמם על מסלול סבב גביע העולם, באישיגקי, יפן.

באילת, ההתקפיות הבוטה של הנבחרת הרוסית על המסלול היו בולטות משלב השחייה, המשיכו בנסיונות בריחה במקטע הרכיבה והסתיימו בלעיסה ויריקה של מספר שתיים הספרדי, איוון רנה ולקינוח מספר שלוש הצרפתי, מאולי טוני. רק הספרדי מספר אחד (חאוויר גומז בתמונה משמאל) נותר עליון.

DNF של קייל ג'ונס על המסלול באישיגקי עלה לקנדים בנקודות יקרות. לעומתו ברט מקמהון נתן הופעה מרשימה ששווה אולי המשך אחיזה על מקום ברשימת השלשות, אבל כל זאת בשל הופעה מאכזבת יותר, שנתנו מפורטוגל מספרי אחד ושתיים על המסלול באילת, וייתכן והם אלו אשר ימצאו עצמם נדחקים מעבר לסף המקום השמיני, ויוותרו רק עם שני מתחרים על קו הזינוק האולימפי.

עוד 2 תחרויות סבב אליפות עולם נותרו עד מועד סגירת הרשימה האולימפית. ב10.5, סאן דייגו, ארה"ב ייסתמן עוד קרב נקודות אכזר, כל זאת בעוד המלך ממשיך בתהליך ההחלמה מקרע בגיד האכילס. וב26.5 תחרות סבב אליפות עולם במדריד, ספרד. המגרש הביתי של אלוף אירופה המכהן, חוויאר גומז.

עד סוף מאי עוד נותר מרווח לשינויים, אבל ללא ספק המנצחים הגדולים של החודש הראשון בעונת 2012 הם הרוסים.

24.4.2012

הילה מימוןהילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג