בן 82 ירוץ במרוץ הלילה של נייקי בתל אביב

בין אלפי הרצים במירוץ הלילה של נייקי יהיה גם בוריס בלוצרקובסקי בן 82 מאשקלון. בוריס לא מתרגש מהמרחק במירוץ - בעברו כבר לקח חלק בריצה של 100 ק"מ בעיר אודסה ואפילו השתתף בתחרות בה נדרש לסיים 530 ק"מ בריצה, אולם הביקור בתל אביב  מעלה חיוך על שפתיו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בין אלפי הרצים במירוץ הלילה של נייקי יהיה גם בוריס בלוצרקובסקי בן 82 מאשקלון. בוריס לא מתרגש מהמרחק במירוץ – בעברו כבר לקח חלק בריצה של 100 ק"מ בעיר אודסה ואפילו השתתף בתחרות בה נדרש לסיים 530 ק"מ בריצה, אולם הביקור בתל אביב  מעלה חיוך על שפתיו

מאת:דנה פלג

בכל בוקר מתעורר בוריס בשש בבוקר, יוצא מ"נווה דקלים", בית לדיור ציבורי לבני גיל הזהב בעיר אשקלון, רץ 10 ק"מ, שוחה בים ומתעמל. וכך בכל בוקר, שלוש שעות לפחות, חורף וקיץ בלי לפספס אף יום.

"הריצה שומרת אותי שמח וחיוני, במצב של עבודה" הוא אומר. "אחרי הכל, עד לפני כארבע שנים עוד עבדתי כמטאטא רחובות בעיר".

אוסף הגביעים בארון של בוריס כולל 26 גביעים המעידים על הישגים שונים הנפרסים על פני 26 שנה. האהבה שלו לריצה התחילה בגיל 55, אז השתתף לראשונה בריצת מרתון, עוד כשהיה בברית המועצות לשעבר. 

מפסגות ההרים לעל-מרתון
עד שנדבק בחידק הריצה היה בוריס מדריך ראשי בטיפוס על הפסגות הגבוהות של ההרים במדינות השונות של ברית המועצות, ומאז הוא מנסה לשלב בין השניים. בברית המועצות לשעבר היה לו קל יותר למצוא אירועי ספורט אקסטרימיים ומאתגרים, שמשלבים את מה שהוא אוהב. הוא לקח חלק בתחרויות ארוכות, אחת מהן נפרסה על פני שבוע ובמהלכה נדרשה ריצה של 530 קילומטרים. בוריס השתתף בתחרות הזאת פעמיים. לתחרות קראו: "על-מרתון", נזכר בוריס.

כמתנה ליום הולדתו ה-60 כבש בוריס פסגה של הר בגובה של יותר מ-4000 ק"מ בדגסטן שבצפון קווקז, ולקינוח השתתף שוב באותה על תחרות, בגיל 60. 
מהפסגות של קווקז למירוץ רחובות 



בוריס עלה לישראל לפני כ-17 שנה כשהיה בן 64, והגיע לעיר אשקלון. חבריו מביה"מ לשעבר המשיכו לשלוח לו הזמנות לתחרויות נוספות ומפגשי ספורטאים, אולם אליהם הוא כבר לא נסע.

למרות שמציאות חייו התרחקה מתחרויות הריצה, חיפש בוריס את דרכו חזרה. בזמן עבודתו, לפני שהבין עברית, ראה מודעה תלויה על אחד מלוחות המודעות באשקלון המבשרת על מרוץ בעיר רחובות, את המשמעות של המילים בוריס לא הבין. את הסמל, של איש רץ, הוא זיהה.
משם הדרך לאהבת חייו הייתה קצרה, במירוץ הכיר בוריס חברים חדשים, רצים דוברי רוסית ויחד הם הקימו קבוצת ריצה, איתה הוא משתתף באירועי ספורט, בעיקר ריצה כאמור, בכל רחבי הארץ.



מתרגש לקראת מירוץ הלילה 
גם למירוץ הלילה של נייקי ב-30 באוקטובר יגיע בוריס בעזרתם של חברים, הפעם מהבית לדיור צבורי של חברת עמיגור בו הוא מתגורר. כאשר הוקם בבית הדיור שלו מוזיאון קטן בו הוצגו פריטים שונים של הדיירים, לא יכלו שותפי הנהלת הבית, שביניהם רוכב אופניים, שחיינים, אצנים וטריאתלוניסטים להתעלם מהישגיו הספורטיביים המרשימים של הדייר המבוגר.

הם לא נשארו אדישים ורשמו את בוריס, בהסכמתו ולשמחתו למירוץ הלילה בתל אביב שם הם עתידים לרוץ יחד.

בוריס לא צפוי להתמודד עם קושי מסוים לסיים את המסלול התחרותי של 10 ק"מ. הוא, כאמור, רץ מרחק כזה בכל בוקר, אולם ההתרגשות מהמסלול מהעיר הגדולה ומאלפי הרצים שייקחו חלק יחד איתו במירוץ הלילי מצליחים לרגש גם את הספורטאי הוותיק שהשתתף כבר באתגרים גדולים הרבה יותר.
‬ 
20.10.2012


דנה פלג-  עיתונאית, אמא של שלושת המופלאים, שוחה, רוכבת כשלא חם ולא מוותרת על פילאטיס



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג