במעקב אחרי קורס ההכנה למרתון

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:עומר ברק



זאת הפעם השניה שבי"ס להסמכות של אוניברסיטת ת"א מקיים קורס הכנה למרתון. הקורס הראשון היה בבחינת ניסיון – גובשה תוכנית לימודים, מונה רכז מקצועי – יאיר קרני, הקורס פורסם בשוונג ובבי"ס המתינו בסבלנות לראות מה יקרה.
הצלחת הקורס בהשתתפותם של 25 ה"סטודנטים" הוכיחה כי יש מקום לקורס הכנה למרתון – קורס הפונה לאוכלוסיית הרצים החובבנים ומשלב בנוסף לאימונים גם הרצאות וחומרי העשרה.

לקורס השני הוזמן עבדכם הנאמן, לא לפני שהתחייב ללוות את הקבוצה מקרוב – לשפשף את סוליות הנעליים באימונים, להקשיב היטב בשיעורים, לעמוד על המשקל ולהמריא אל על – ב-11 ביוני אם הכל יעבור בשלום תעמוד הקבוצה מול מטלת הקורס, התנאי לקבלת תעודת הסיום – על אדמת בריטניה הגדולה נרוץ, כל אחד בקצב שלו את מרתון אדינבורו.
איזו התרגשות!!!

חברי הקבוצה
ברגליים שלי יש כבר 2 מרתונים, אז מה אני עושה בקורס הכנה למרתון? מסתבר שאני לא לבד – עוד כמה וכמה מחברי הקבוצה עברו את המרחק והשתתפו במספר תחרויות מרתון בארץ ובעולם. שאר חברי הקבוצה, כ-2/3, טרם חוו ריצת המרתון בחייהם ולהם זו התנסות ראשונה.
כ-30 נרשמו למחזור השני של הקורס וממוצע הגילאים נע באזור גיל ה-30 פלוס. הם בעלי מקצועות חופשיים: רו"ח, עו"ד, מהנדסים. יש לנו מנהל בית תוכנה, מדריכי כושר ומורים, אנשי הי-טק, סטודנטים ועוד והם באים מכל רחבי הארץ – ירושלים, חיפה, גבעת אבני!!! וכמובן מאזור המרכז.

הסיבות
רצי המרתון שבינינו – נקרא להם המנוסים – מעונינים לשפר ולהשתפר ולצבור גם ידע תיאורטי – הסיבה – הריצה היא עבורם דרך חיים. כשאין להם את זה הם יוצאים מאיזון, כשהם נפצעים הם מתוסכלים, כשהם לא משתפרים – הם מבואסים, הם רוצים לדעת לאכול נכון, להתאמן נכון ועוד.
ריצה עבורם זה לא רק לרוץ 40, 50 ק"מ בשבוע וודאי שלא ריצת מרתון. הם מחפשים בקורס הזה ערך מוסף.
הלא מנוסים – רוצים לטעום, להתנסות ולעשות את זה כמו שצריך בתוך מסגרת תומכת המספקת ידע מצד אחד ותוכנית אימונים מצד שני.
ובינינו – הסיבה האמיתית היא פשוטה ובסיסית הרבה יותר – אנחנו רצים כדי שנוכל להמשיך לאכול! מה שידעתי, הבנתי כבר בשיעור השני – כשעלינו אחד אחד על המשקל ומדדנו אחוזי שומן (גזר הדין בשבוע הבא)

הרכז המקצועי – יאיר קרני
עם מעל 50 מרתונים ברגליים, מחזיק שיא עולם ב-1500 מטר לותיקים ובר סמכא בענייניי אימון ותזונה יאיר קרני הוא בחירה מצוינת לריכוז המקצועי של קורס ההכנה.
אני כבר 5 (אולי 6) שנים בעסק הזה – של ריצה ואימונים ומעולם לא עשיתי את זה עם מאמן (…..) וודאי לא במסגרת קבוצתית עם תוכנית אימונים המותאמת לי וריצה בקצב שלי. תמיד רצתי עם אחרים והתאמתי את עצמי. לא עוד.
חסר לי האיש עם החלוק הלבן – שישלח אותי לעשות בדיקת דם וספירת דם (ורמת ויטמין 12B), שיתאים תפריט לרצי מרתון, שיגיד את מה שכבר ידעתי (אבל לא עשיתי) אחד כזה שאומר ש-85% מהאימונים רצים בדופק נמוך ולאט. לאט, לאט לאט יא אללה. אני צריך ליישם את המנטרה – כדי לרוץ מהר צריך להתאמן לאט. אבל אני צריך שיגידו לי את זה ישר בעיניים כדי שזה יישב לי בראש.

מטלת הקורס-המרתון באדינבורו

וביום חמישי האחרון יישמתי את זה לראשונה בקרירה המפוארת שלי – רצתי 10 ק"מ בזמן של שעה ו-6 דקות וזה גמר אותי, פירק אותי לחתיכות, התיש לי את הצורה, הרעיב אותי הייתי מאושר.
כשסיפרתי לחברים הם אמרו לי שאני אומר את זה תמיד וזה נכון אבל ביום חמישי גם עשיתי את זה ועם מד דופק והקפדתי לא לחצות את קו 70 האחוזים. למה? כי יאיר קרני אמר! נקודה.
בריצה הקבוצתית ביום שישי הקפדתי לרוץ בסוף, שומר על גבולות הדופק שדיברתי עליו בדיוק שורה מעל. היה מצוין!

מסגרת הקורס
מתכונת הקורס כוללת פגישה שבועית אחת במהלכה מתקיימת הרצאה לרוב ע"י קרני אך גם בהשתתפות רופא ספורט, פיסיולוג ואנשים מתחומי עניין נוספים. מייד בסיום ההרצאה אנו נגשים לתרגול המתקיים באצטדיון האתלטיקה של אוניברסיטת תל אביב. בתוכנית – אימוני אינטרוולים (הפוגות) – האימון האינטנסיבי של השבוע.
הכנה למרתון כוללת לפחות 4 אימוני ריצה שבועיים. אחד במסגרת הקורס והשאר לבד. לבד??? כבר בשבוע השני תואמה לנו ריצה ארוכה ליום שישי אותה הוביל רץ בכיר ומקצועי – הרווה אטלי אשר ליווין (רץ קדימה ואחורה) בין הרצים, תיקן סגנון, הרביץ תורה דאג למתיחות ועוד. היה מ ע ו ל ה!!!
לריצות הארוכות בליווי רץ בכיר, מאמן יש משמעות אדירה – הן נותנות מסגרת תומכת, ליווי מקצועי וחשוב לא פחות – ליכוד קבוצתי. תאמינו לי שלרוץ 30 ק"מ לבד זה תענוג מפוקפק.
רכז הקורס ברמה האדמינסטרטיבית הוא איתי זיו – סגן מנהל בי"ס להסמכות של אוניברסיטת תל אביב וגם הוא כמו הרכז המקצועי מעודד אותנו להעלות ולהציף כל בעיה הקשורה באימונים, בהכנה ובדרך.
בקיצור ולעניין – אנחנו נמצאים בתוך מסגרת מאד מקצועית, מנוסה ומבינה שעושה מאמץ גדול להביא אותנו בחתיכה אחת לקו הסיום אי שם בסקוטלנד הרחוקה תוך הבנה מלאה:
רבותיי וגבירותיי – מדובר בקורס קשה הדורש השקעה, התמדה ורצינות.
בוא נגיד ככה – בקורס הזה ולהבדיל מקורסים אחרים (ותאמינו לי אני יודע על מה אני מדבר) לא תעבור את המבחן אם לא עשית שעורי בית. אי אפשר להעתיק מאחרים ולא יעזור לכם אם יסכמו עבורכם את החומר.
החומר מגיע דרך הראש אבל מיושם באמצעות הרגלים. נקודה.

תוכנית הקורס
במהלך 20 המפגשים – עד המרתון ואחריו מצפה לנו תוכנית לימודים מגוונת ומרתקת. בין 30 התכנים אשר יועברו במסגרת ההרצאות הפרונטליות ירביצו בנו תורה בנושאי תזונה, פציעות, פסיכולוגיה ופיסיולוגיה, שיטות אימון – אירובי ואנאירובי, התאמת ציוד, מזון ותוספים ועוד.
ללא ספק חומר מקצועי רב ומטרתו אחת – להעשיר את הידע שלנו הרצים. אין חשש שעורכי הדין יהפכו את ריצת המרתון למקצוע ואני בטוח שמנהל הכספים לא יעשה הסבה לאימון אבל מה שבטוח הוא שנקבל ידע מקצועי ממקצוענים בתחומם אשר יעזור לנו להבין טוב יותר את הגוף שלנו כשהוא עייף, רעב או מגלה סימני פציעה.

השגרירים של עולם הריצה
הקילומטראז' השבועי מתחיל לטפס בצורה מבוקרת ועקבית מעלה מעלה ויגיע בשיאו ל-100 ק"מ בשבוע אחד אחריו במהלך של כ-שלושה שבועות נצלול בקילומטרים המצטברים עד להשלמת מטלת הקורס.
זה לא על 5 יבשות, אין טכסי הדחה ולאימונים לא מגיעים עם לימוזינות אבל דבר אחד בטוח – קורס ההכנה למרתון של בי"ס להסמכות של אוניברסיטת תל אביב יהפוך את מסיימיו לשגרירים של עולם הריצה.

ואנחנו נעקוב.
(הלכתי לאכול פסטה יש ריצה מחר)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג