בלעדית לשוונג | הטריאתלט רון דרמון על משחק השח מט של הניקוד העולמי בדרך לריו 2016

רון דרמון, הטריאתלט הישראלי המדורג גבוה ביותר בעולם, עושה סדר בדרך צבירת הניקוד העולמי שיעניק את הכרטיס לטריאתלון של המשחקים האולימפיים בריו 2016
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רון דרמון, הטריאתלט הישראלי המדורג גבוה ביותר בעולם, עושה סדר בדרך צבירת הניקוד העולמי שיעניק את הכרטיס לטריאתלון של המשחקים האולימפיים בריו 2016

מאת:רון דרמון


כדי להתחיל את הכתבה הזו, אני קודם כל אנסה לעשות קצת סדר בדברים למי ששאל אותי מה ההבדלים בין הסבבים השונים באיגוד הטריאתלון העולמי.


זינוק לתחרות הסבב העוליי באוקלנד צילום : www.ScottieT.com


כך עובדת מערכת הניקוד העולמית
1. סבב טריאתלון עולמי (נקרא בעבר סבב אליפות עולם) והגרנד פינאלה, אשר בסוף כל שנה הספורטאי בעל הניקוד הגבוה ביותר מהסבב זוכה בתואר אלוף עולם. סבב הטריאתלון העולמי נותן ניקוד עולמי, ניקוד אולימפי וניקוד סבב עולמי.

2. גביע עולמי – נותן בעיקר ניקוד עולמי, ובתקופה האולימפית גם ניקוד אולימפי (אסביר בהמשך על ההבדל).

3. סבבים יבשתיים, ואליפויות יבשת.  – נותנים ניקוד עולמי לכל הספורטאים אשר מתחרים וניקוד יבשתי רק לספורטאים מאותה יבשת.

4. ניקוד אולימפי- בשנתיים שלפני כל אולימפיאדה מתחילה צבירת ניקוד אולימפית אשר מתאפשרת רק ע״י גביעי עולם, סבב טריאתלון עולמי, ואליפויות יבשת(במקרה של הישראלים אליפות אירופה).

● גם תחרויות למרחק ספרינט נחשבות כניקוד מלא לאולימפיאדה וניקוד עולמי, מה שלא היה בעבר וזה הוסיף עוד אלמנט חשוב כיוון שהתאוששות מספרינט מהירה בהרבה מהתאוששות מאולימפי וזה מאפשר להתחרות בתדירות הרבה יותר גבוהה.

הניקוד שאני משיג עוזר גם לשאר המתחרים מהארץ, בכך שבתחרות שאינני משתתף בה מאפשרת להם לרשום ישראלים לא מדורגים כמחליפים שלי.


תקציר טריאתלון אוקלנד – הראשון בסבב העולמי ובו סיים דרמון במקום ה- 33



כדי להיכנס לכל תחרות, לא משנה באיזה דרג, צריך ניקוד עולמי. כשאין לספורטאי ניקוד הוא נכנס לרשימת המתנה.

כיוון שהיום הספורט הרבה יותר תחרותי מבעבר אפילו לתחרויות בדרג הנמוך ביותר יש רשימות המתנה ארוכות מאוד.

רצוי לדאוג להיות מדורג גבוה במשך העונה בניקוד העולמי (בד״כ בתוך ה- 120 בעולם יבטיח כניסה כמעט לכל תחרות למעט הסבב העולמי). מה שאומר שצריך להתחרות גם בתחרויות בדרג הנמוך כדי לצבור ניקוד התחלתי, אך אין אף תחרויות כאלה באירופה עד אמצע אפריל. בגלל עונת החורף באירופה זה למעשה דורש לטוס לחלק הדרומי של כדור הארץ (אוקיאניה, אפריקה או דרום אמריקה) כדי להתחרות בתחילת העונה.

כאן מתחיל משחק השחמט האמיתי. כדי לקבוע את הקריטריון למשחקים האולימפיים בריו 2016 לא רק שצריך להיות מדורג גבוה בניקוד העולמי (כדי להבטיח כניסה לתחרויות) צריך להיות מדורג גבוה בניקוד האירופאי על מנת לקבוע את הקריטריון למשחקים האירופאים בבאקו 2015. בבאקו אפשר יהיה לקבוע את הקריטריון הישראלי לטריאתלון של המשחקים האולימפיים בריו 2016. בנוסף לכל זה צריך גם לדאוג לעומד בקריטריון הבינלאומי למשחקים האולימפים שהוא דירוג בטופ 55 בניקוד האולימפי, אשר מתחיל להיצבר במאי 2014 ויסתיים ב- 2016.


דרמון שני משמאל בטריאתלון בניו פליימוט (ניו זילנד) בה סיים במקום ה- 31 צילום: Laura wood

זה דורש לתזז בין סבבים אירופאים ואליפות אירופה (על מנת לעשות קריטריון לבאקו) מצד אחד, ומצד שני להתחרות בגביעי עולם וסבבים עולמים על מנת להשיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים בריו 2016 ותוך כדי כך לשים עין על הניקוד העולמי ביחס למדורגים הקרובים כדי לדאוג לא לרדת בדירוג, אלא להמשיך קו עלייה בדירוג.

בגלל כל אלו, בתחילת העונה שלי ותוך כדי עומס האימונים, התחריתי בהמון תחרויות גביעי עולם וסבבים יבשתיים ואפילו סבב אליפות עולם אחד, על מנת לצבור כמה שיותר ניקוד להמשך העונה ולהבטיח את הכניסה שלי לכל תחרות.


דרמון (רביעי בחליפה התכלת) בטריאתלון באוקלנד  צילום: www.ScottieT.com

 
את עיקר הפוקוס שלי מסוף שנה שעברה אני מכוון לאירופה, שם אתחרה על כניסה למשחקים האירופאים בבאקו, תוך שילוב עם כמה גביעי עולם כדי להיכנס לרשימה האולימפית. זה לא פשוט במיוחד לאור העובדה שבתוך כל זה מאוד חשוב להמשיך ברצף עבודה ואימונים על מנת להמשיך ולהשתפר.

אני מקווה שזה עשה לכם קצת סדר לגבי סוגי התחרויות והסבבים, ולסיבות שאני בוחר להתחרות כל כך מוקדם וכל כך רחוק מאירופה בתחילת העונה.

הערת המערכת –דירוג ישראלים:

ניקוד האיגוד העולמי:
רון דרמון מקום 117 (ירד מקום אחד מהדירוג הקודם)
אמתי יונה מקום 413 (ירד 7 מקומות מהדירוג הקודם)
דן אלתרמן מקום 555 (ירד 4 מקומות מהדירוג הקודם)

רון דרמון מדורג במקום 51 (יחד עם ז'או סילבה הפורטוגלי) בזכות צבירות 66 נקודות בתחרות אחת של הסבב העולמי.

1.4.2014


רון דרמון 
טריאתלט עילית,מקום רביעי בנוער בעולם ב-2011,
סגל עתודה 2016 של איגוד הטריאתלון העולמי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג