בלעדית לשוונג | הטריאתלט רון דרמון מדווח מאוקלנד, ניו זילנד

רון דרמון ממשיך בדיווחים וסיכומים בלעדיים לאתר שוונג והפעם הוא מספר לנו על תחרות הסבב העולמי הראשונה שלו באוקלנד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רון דרמון ממשיך בדיווחים וסיכומים בלעדיים לאתר שוונג והפעם הוא מספר לנו על תחרות הסבב העולמי הראשונה שלו באוקלנד

מאת:רון דרמון


אתחיל את הכתבה הזו בהסבר קצת על סבב הטריאתלון העולמי, למי שמנסה להבין במדויק מהו.

סבב עולמי הוא בעצם אליפות עולם הבנויה מסבב של כמה תחרויות, ותחרות פינאלה שמביאה ניקוד גבוה יותר. אלוף העולם בטריאתלון עילית הוא בעצם המוביל בסיומו של הסבב ולא מנצח של תחרות אחת (מי שצבר הכי הרבה נקודות בסיום). אוקלנד היא התחרות הראשונה בסבב העולמי, או סבב אליפות עולם, תלוי איך תירצו לקרוא לזה.


תקציר תחרות הסבב העולמי בטריאתלון אוקלנד




המסלול באוקלנד הוא סֵבֶל

כיוון שעוד מעט תחל צבירת הניקוד האולימפי, כמות המתחרים בכל תחרות מלאה לגמרי, מהתחרויות הקטנות ביותר עד לתחרויות ברמה של אוקלנד. ההשתתפות שלי היתה מוטלת בספק בגלל כמות המתחרים, לכן כשקיבלתי את ההודעה שהצלחתי להיכנס הדבר קצת הפתיע אותי, הדירוג שלי ביחס ל-70 הראשונים הוא נמוך.

אבל בכל זאת הכניסה לתחרות זה הישג ראשון, ידעתי שזה הולך להיות יום מאוד מאתגר מבחינתי, לא רק בגלל העובדה שזו תחרות במרחק האולימפי ועד עכשיו לא ממש הוכחתי את עצמי שם ברמות הגבוהות (למי שצופה מהצד) אלא בגלל כמות המתחרים ובעיקר בגלל המסלול.

המסלול באוקלנד, בתיאור של מילה אחת – סבל. הוא תוכנן ועוצב על ידי שני הכוכבים הניוזילנדים, קריס גמל ובוון דוקרטי (מקום שלישי מאולימפיאדת בייג'ינג) על מנת לספק לקהל קצת אקשן עם קבוצות בריחה.


"המסלול באוקלנד, בתיאור של מילה אחת – סבל" צילומים: www.ScottieT.com


השחייה והריצה לא שונים משאר התחרויות אבל מסלול הרכיבה הוא הקשה שבתחרויות ה-ITU ( האיגוד העולמי). הוא בנוי מ- 8 הקפות של 5 ק"מ כאשר בכל הקפה יש 3 עליות בעלות שיפוע בין 10-15% ו-20 פניות של מעל ל-90 מעלות, לא קיים עוד מסלול כזה בעולם וכנראה שיש סיבה טובה לכך. בכל מקרה אני אוהב מאוד עליות ומסלולים טכניים, כך שמבחינתי זה רק היה עוד בונוס ואתגר כדי להראות לעצמי שאני מסוגל להתחרות ברמות האלה, בכל מסלול ובכל דרגת קושי.

מבחינתי הרבעון הראשון של השנה מסמן ממש את המעבר שלי לעילית בפן חיובי לאחר כמה שנים הפכפכות.

הגעתי לתחרות מדורג 62 מתוך 67 מתחרים, כך שמבחינת ציפיות כל מה שרציתי הוא להיות אגרסיבי בתחרות, לשחות מהר, לרכב מהר ולעבור כמה שיותר מתחרים בדרך, לא ממש תכננתי יותר מדי ורק רציתי להמשיך את קו ההתקדמות שלי מהתקופה האחרונה.

אוכף לא חוקי
בשטח ההחלפות כבר התחילה הבעיה הראשונה כאשר אחד השופטים החליט שהאוכף שלי לא חוקי. לאחר 3 בדיקות, כשפעמיים מהן הוא היה חוקי ופעם לא החליטו לדחוף לי את האוכף 5 ס״מ לאחור, שינוי מוחלט של הזוויות אופניים וכבר מכשול ראשון של היום, לא דרך שבה אני רוצה להתחיל את התחרות אבל לא היתה לי ברירה אלא לנקות את הראש, לצאת לחימום ומה שיהיה יהיה.

הקראת שמות, ״בחירה״ של נקודת הזינוק, או לפחות המקום שמצאתי פנוי במרכז המכבסה, ויצאנו לדרך.


הקפיצה למכבסה. מצא מקום פנוי במרכז


מבחינתי הפתיחה היתה בדיוק כמו שציפיתי, בגלל שחייה עם הזרם ומיקום לא ממש טוב בזינוק נתקעתי באמצע הדבוקה די בתחילת התחרות ולמרות שנלחמתי על כל מקום לא ממש התקדמתי קדימה או אחורה, ידעתי שאצטרך לעבוד מאוד קשה ברכיבה כדי לצמצם פערים.

ביציאה לרכיבה לא היה זמן לחשוב יותר מדי, פניות, עליות, ספרינטים, ניסיון להדביק כמה שיותר רוכבים עד הקילומטר ה- 20, כשכבר התחלנו להתגבש כקבוצות מצאתי את עצמי בפלוטון השני וחזרתי להתמקד במה שיעזור לי להתכונן לריצה, מיקום נכון בפלוטון כדי להתחמק מהתרסקויות, שתייה וג׳לים וזה כל מה שעבר לי בראש בשאר הרכיבה.

לאורך הרכיבה כמות הרוכבים שנשרה היתה עצומה, אני חושב כשראיתי כל הרבה שמות גדולים מתפרקים בעליות של אוקלנד ופשוט קורסים, הבנתי שזה יום אופטימאלי, ועם רגליים שורפות וחיוך על הפנים יצאתי ב״ביטחון״ לריצה.


דרמון רביעי בדבוקה. "חילקתי כוחות באופן די שווה"


בריצה חילקתי כוחות באופן די שווה, זהו לא מסלול של מי רץ הכי מהר, אלא Last man standing, האחרון שהרגלים שלו קורסות, אז בהקפה הראשונה הרבה מאוד חברה פתחו בקצב מטורף אבל החלטתי להישאר בקצב שידעתי שאוכל להחזיק לאורך כל הריצה.

"העידוד נתן לי כוח"
כבר בהקפה השנייה התחלתי להתקדם קדימה כשאני שומר על טכניקה ושומע רק את העידוד של הישראלים שצפו בתחרות. הם נתנו לי המון כוחות בכל רגע  קטן של משבר. חטפתי המון התכווצויות בריצה, אבל הפעם לא הורדתי את הרגל מהדוושה, נלחמתי על כל מקום וסיימתי 33, כאשר אני פחות מ-5% מחביאר גומז המנצח.

ניקוד סבב עולמי ראשון בחיי, ופעם ראשונה שאני גם מצליח להגיע בדירוג כל כך גבוה בתחרות אולימפית ברמה הזאת, עם הידיעה שנתתי את כולי.


דרמון בשער סיום, לא באותה התחרות. "הידיעה שנתתי את כולי"


אני יוצא מהיום הזה מסופק, אבל רעב לעוד, לעוד תחרויות. אני רוצה להמשיך לעבוד חזק, להשתפר ולהתקדם קדימה בדירוג העולמי בדרך לאולימפיאדה וכך גם אעשה לאט לאט, בדרך הנכונה בעזרתו של המאמן שלי, החברים, המשפחה והספונסרים. זאת אבן דרך חשובה אבל הדרך עוד ארוכה.

8.4.2014

רון דרמון 
טריאתלט עילית,מקום רביעי בנוער בעולם ב-2011,
סגל עתודה 2016 של איגוד הטריאתלון העולמי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג