המחוזי פסק: "אין יותר צורך באישור רפואי במרוצים"

תדהמה בבית המשפט לאחר שבחלוף שנה וחצי לאחר הפסיקה שאילצה את המשתתפים במרוצים להמציא אישורים ולעבור בדיקות ארגומטריות, הוחלט שאפשר לחזור לנוהל הקודם עם מתן דגש על מילוי הצהרת בריאות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון סמסונג תל אביב 2015
מרתון סמסונג תל אביב 2015

ביולי 2014 חלה מהפיכה בקרב קהילת הספורטאים החובבנים בארץ, שעוסקים בספורט סבולת למרחקים ארוכים. בפסיקה של בית המשפט המחוזי בתל אביב שדן בתביעה של משפחתו של דוד שלמוביץ' ז"ל שהתמוטט במרתון תל אביב 2013 ונפטר מספר ימים לאחר מכן, קבע השופט שמארגני מרוצים צריכים לדרוש אישור רפואי מכל מי שביקש להשתתף באירוע ריצה כלשהו. הפסיקה הזאת יצרה בלבול גדול, מאחר ועבור המשתתפים הרישום כבר לא הסתכם בלחיצת כפתור באתר, עבור המארגנים התווספה עבודה רבה של בדיקת אישורים רפואיים ובפועל – לא בכל מרוץ הבינו אילו אישורים רפואיים יספיקו. האם אישורים של רופא משפחה או בדיקות ארגומטריות? בשטח, נוצר עומס רב על רופאי משפחה שסירבו לספק אישורים כאלה.

לקריאת פסק הדין המלא – ליחצו כאן

מרתון סמסונג תל אביב 2015

לא צריכים אישור רפואי או בדיקה ארגומטרית. משתתפי מרתון תל אביב | צילום: צלמי שוונג

"דרישה אשר תמנע את השתתפותם של רבים במרוץ"

בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי ידרשו מעתה הרצים למלא שאלון חדר כושר שיופיע באתר המרתון ולאשר את הצהרת הבריאות המצורפת. בית המשפט המחוזי בתל אביב בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים קבע היום (שני) כי רצי מרתון סמסונג תל אביב 2016 לא יצטרכו להציג יותר אישור רפואי. זאת לאחר כמעט שנה וחצי שבעקבות פסיקה אחרת הונהג כי יש להביא אישור רופא משפחה על מנת להשתתף במרוץ. הסייג הוא רק אלא אם כן מדובר בתחרויות שבהן היה זה הנוהל מאז ומתמיד כמו תחרויות של איגודים ובהם איגוד האתלטיקה, הטריאתלון וכדומה.

הדיון שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב בפני השופטים יצחק ענבר, יהודית שבח ושאול שוחט היה בהמשך לערעור שהגישו עיריית תל אביב, חברת "כפיים" (מפיקת מרתון תל אביב) וחברת הביטוח הראל שנתבעו על ידי משפחתו של דוד שלמוביץ' ז"ל. בין השאר נכתב בפסק הדין: "דרישה גורפת לקבלת אישור רפואי מכל משתתף במרוץ אכן עשויה להגביר את הביטחון האישי אך לעיל ראינו כי לא בהכרח תשיג את מטרתה והיא אף עלולה להטיל נטל כבד מנשוא על רופאי המשפחה וקופות החולים. בתוך כך אף עלולה דרישה כזו למנוע ללא הצדקה את השתתפותם של רבים במרוץ מה שיפגע באינטרס החברתי של קידום אורח חיים בריא ופעילות גופנית בקרב הציבור".

עוד נכתב בפסק הדין: "משכך, ובהינתן הקשת הרחבה של כל אמצעי הזהירות האחרים שניתן וראוי לנקוט בהם והצורך לאזן בין האינטרסים המתנגשים בסוגיה, נראה כי אין לחייב באופן גורף משתתפי מרוצים ארוכים שאינם תחרותיים בהמצאה מוקדמת של אישור רפואי. הצורך להביא למודעותו של המשתתף במרוץ את חשיבות מצבו הבריאותי והשלכותיו יקודם, אפוא, באמצעים אחרים, וביניהם הנחיית המשתתפים במרוץ וחיובם לחתום על הצהרת בריאות / שאלון, המנוסחים, ממולאים ומוגשים כהלכה, ודרישה פרטנית להמצאת אישור רפואי ככל שהדבר יתחייב מההצהרה או מהתשובות לשאלון. אמצעים אלה הם סבירים ויעילים, ומאידך גיסא אינם יוצרים הכבדה בלתי סבירה ובהצטרפם למכלול אמצעי הזהירות המתחייבים האחרים, יש בהם כדי ליצור איזון ראוי בין הגנה על המשתתף במרוץ לבין המשך קיומה של הפעילות".

המשמעות של פסק הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב היא שמשתתפי מרתון סמסונג תל אביב 2016, כבר לא יצטרכו להציג אישור רפואי או בדיקה ארגומטרית בתהליך ההרשמה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יש לתקן הגיב:

    באירועים תחת איגודי ספורט (טריאתלון, אתלטיקה, אופניים, שחייה), עדיין נדרש אישור ארגומטרי. זה קבוע בחוק הספורט, והפסיקה לא שינתה את חוק הספורט.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג