"בישראמן אני באה להתמודד עם השדים שלי"

גליה רוזנבאום טירן בת ה-56 תהיה המבוגרת מבין המשתתפות במקצה המלא של הישראמן, וזו לא תהיה הפעם הראשונה שהיא מתמודדת אתו. למה בעצם?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גליה רוזנבאום טירן טריאתלטית ואשת ברזל
גליה רוזנבאום טירן טריאתלטית ואשת ברזל

על דבר אחד אי אפשר להתווכח בישראמן. המקום הכי מעניין להיות בו הוא שער הסיום, בשעות הערב המאוחרות, ולראות את הגיבורים שמסיימים מסעות של 14-15 שעות מאושרים, נרגשים, בוכים – מסמנים וי על המטרה שהם עבדו כל כך קשה בשבילה. מצליחים להשיג את מה שרוב האנשים לא מבינים למה כל כך חשוב להם להשיג אותו. לפעמים גם מתפרקים, אחרי שהרכיבו את עצמם מחדש פעם אחר פעם לאורך הדרך המתישה.

גליה רוזנבאום טירן טריאתלטית אשת ברזל

למה זה כל כך חשוב לה? גליה רוזנבאום טירן | צילום: צלמי שוונג

עוד כתבות בנושא
הטרגדיה הנוראית שעברה על המועמד לניצחון בישראמן טיל שראם 
הבלוג של פרידריך: "ההשתתפות בישראמן שינתה את כל השקפת החיים שלי" 
30 טיפים חשובים לתחרות איש הברזל או החצי הראשונה שלכם 

כן, עם כל הכבוד לים סוף המדהים ולנופים של הרי אילת, שער הסיום בלילה זה המקום להיות בו כדי להרגיש מקרוב מה זה להפוך לאיש ברזל, במקרים רבים בפעם הראשונה. בדרך כלל ראו שם אנשים מכל הסוגים, ומי שעשתה את זה כבר לפני שנתיים ותחזור למסלול המלא והמפרך של ישראמן השנה היא גליה רוזנבאום טירן, שבגיל 56 תהיה המבוגרת מבין המשתתפות במסלול שכולל 3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבה וריצה של 42.2 ק"מ.

כמובן שהיא נשאלה מאות אם לא אלפי פעמים למה היא עושה את זה, וכמובן שהתשובה המתבקשת היא שהיא "משוגעת" אבל מבחינתה יש באתגר של מסלול הישראמן משהו הרבה יותר עמוק מזה שנותן לה הרבה בחיים. "יש משהו בתחרות הזאת ששם לך את המראה הכי מגדילה של כל החזקות שלך וכל החולשות שלך. לכן בשבילי זו תחרות מאוד מאתגרת, אני באה להתמודד עם השדים שלי".

גליה רוזנבאום טירן בת ה-56 היא עורכת דין ואשת ברזל, וכמובן שהיא נשאלת הרבה גם על השילוב בין השניים ועל העיסוק האינטנסיבי בתחביב הכל כך אינטנסיבי שבאופן מוטעה יש כאלה שנוטים לחשוב שהוא מתאים יותר לגברים. "אני לא מתייחסת לגיל שלי, זה חסר משמעות ובתחרות הזו זה לא פקטור. זו תחרות קשה, ואני לא בטוחה שהאנשים שזכו בתחרות הזו לאורך השנים הם כאלה צעירים. אני חושבת שהמגמה היום היא שיש יותר נשים וגם בשכבת הגיל שלי שפעם הייתי בודדה, יש עוד מתחרות. יש משהו מצחיק בלהיות מקום 1 מתוך 1, אבל כשהייתי שם יכולתי גם להגיד שאני מקום ראשון מבין מאות אלפי נשים בשכבת הגיל שלי שבחרו לא להגיע לתחרות".

כבר לא לבד בשכבת הגיל. גליה רוזנבאום טירן | צילום: טלי שיינברג

על השילוב בין האימונים המפרכים למשפחה והקריירה היא מספרת: "הילדות שלי כבר גדולות יחסית, אבל ההתחלה היתה מאוד קשה, לוקח זמן עד שהבית מתרגל לזה. אני אמנם עצמאית אבל אני תמיד מתייצבת לעבודה בזמן ופשוט מתאמנת מאוד מוקדם. מעולם לא איחרתי לשום מקום בגלל האימונים. אני חושבת שאם בונים תכנית אימונים אישית ומשאירים יותר שעות אימון לסוף השבוע, אפשר לסגור את זה בשעה וחצי-שעתיים של אימונים ביום".

ולסיום, הטיפ של גליה רוזנבאום טירן למי שיפגוש את מסלול הישראמן המלא בפעם הראשונה: "אף פעם אל תמעיטו בערכו של המסלול הזה. כמובן שצריכים להיות נחושים, אבל גם מאוד זהירים ולתת למסלול את הכבוד. זה לא איירונמן אוסטריה וכאן רוכבים שהם ברמה בינונית עלולים למצוא את עצמם הרבה שעות על המסלול. זה קשה, וצריך לתת את הכבוד".

לחצו להרשמה למשחה הים האדום



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג