בייסרון ראשונה בטריאתלון הנשים בהרצליה

אלופת ישראל בטריאתלון עד גיל 19 יצאה שלישית מהמים, אך הקדימה את גילי רייכמן בריצה וסיימה ראשונה בזמן של 1:10:41 שע’. נינה פקרמן שסיימה שלישית: "במסלול האופניים היו יותר מדי בנות. הרגשתי כמו אפונה על הכביש." 1350 נשים השתתפו בכל המקצים והפכו את הטריאתלון לאירוע ספורט הנשים הגדול ביותר בישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אלופת ישראל בטריאתלון עד גיל 19 יצאה שלישית מהמים, אך הקדימה את גילי רייכמן בריצה וסיימה ראשונה בזמן של 1:10:41 שע'. נינה פקרמן שסיימה שלישית: "במסלול האופניים היו יותר מדי בנות. הרגשתי כמו אפונה על הכביש." 1350 נשים השתתפו בכל המקצים והפכו את הטריאתלון לאירוע ספורט הנשים הגדול ביותר בישראל

מאת:עוז כרמל


תמונות ווידאו מטריאתלון הנשים

הזינוק למים של מקצה הספרינט, שהיה מתוכנן לשעה 6:30 בבוקר, נדחה ב-20 דקות בגלל הים הסוער וסידורי האבטחה בכבישים. רוח חזקה מן הים הסיטה את המצופים והיה חשש כי השחייה תתבטל. אך הים נרגע מעט והבנות יצאו לדרך בסערה. מיקה שלזינגר יצאה ראשונה מהמים אחרי פחות מרבע שעה, אך נותרה הרחק מאחור במקצה האופניים ולבסוף סיימה רק במקום ה-16.

המאבק הצמוד בין פאני בייסרון וגילי רייכמן, שיצאו שלישית ורביעית מהמים, נמשך גם לאורך 20 הק"מ במסלול האופניים, כשבין השתיים מפרידות 20 שניות. בייסרון, אלופת ישראל בטריאתלון, העלתה הילוך בריצת 5 הקילומטרים וניצחה לבסוף בזמן של 1:10:41 שע'. הטריאתלטית מהפועל ירושלים הוכיחה כי היא מוכנה לאוליפיאדת הנוער בסינגפור שתפתח באוגוסט, ודרכה נראית סלולה להשגת הקריטריון למשחקים בלונדון 2012.

פאני בייסרון אמרה סיום: "אף פעם לא קל בתחרות. מנסים לעשות חזק כמה שיותר. בהתחלה עמדנו בערך 20 דקות על קו המים והיתה זרימה חזקה. המצופים התחילו לזוז ולא ידענו אם ייתנו לנו לשחות. בסוף החליטו להזניק והיה בסדר. בדיוק קיבלתי זוג אופניים מ-specialized והרגשתי את האיכות שלהן ברכיבה, היה מעולה. אני רוצה להודות לאדידס, ל-specialized ולארגנטק שלקחו עליי חסות ועזרו לי בציוד ובמכשירים, וכמובן להפועל ירושלים".

נינה פקרמן בת ה-33, אלופת ישראל לשעבר ואחת הספורטאיות הגדולות שעיצבו את רמתו של הטריאתלון הישראלי, נאבקה בים הסוער ויצאה רק במקום ה-11 מהמים, אך תיקנה במקצוע הכי חזק שלה, האופניים, וסיימה שלישית. גילי רייכמן מאיילות ת"א הגיעה שניה.

פקרמן אמרה לשוונג: "תסתכלו מסביב ותראו כמה בנות ואיזה יופי של אירוע הרימה משפחת דבוסקין. האירוע עצמו יש לו נשמה, זה לא סתם טריאתלון. זה רק נשים, רק שלנו. הרבה חשמל באוויר. הים קצת סוער היום אבל יהיה בסדר. באנו ליהנות ולא משנה לי באיזה מקום אגיע". בסיום אמרה: "טוב שנגמר, אבל היה נחמד. במסלול האופניים היו מלא בנות והרגשתי כמו אפונה על הכביש. הים היה קשה אבל ככה זה, לכולם אותו דבר".


נינה פקרמן / צילום: עוז כרמל

לאחר מקצה הספרינט יצאו לדרך מקצה השלשות ספרינט, הילדות והמקצה העממי, אותו התכבדה להזניק ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן. "זאת חגיגה בלתי רגילה של נשים עם המון כוח רצון", אמרה גרמן לשוונג. "אנחנו רואות שנשים יכולות להגיע לכל מקום. הטריאתלון היא אחת התחרויות הקשות ביותר. אני לא משתתפת כי זה קשה לי מדי אבל יש פה יותר מ-1300 נשים מגיל 12 ועד גיל 70 שמשתתפות בזה וכל הכבוד להן".

ראש העיר לוותה על-ידי מנכ"לית משרד התרבות והספורט, אורלי פרומן שאמרה: "יש פה אירוע מדהים של נשים שהגיעו לכאן מכל רחבי הארץ, אירוע שיא מבחינת ספורט נשים במדינה שחוזר על עצמו מדי שנה. נחישות, התמדה, פעילות גופנית ושיתוף פעולה בין קבוצות נשים. הכל מרוכז בבוקר אחד של עוצמה נשית".


יעל גרמן ראש עיריית הרצליה / צילו: עוז כרמל

"זה המרוץ הכי יפה שיש, אני באה כל כולי למרוץ". אמרה שני בלוך שסיימה רביעית. "כרגיל, קשה מאוד בשחייה. מסלול האופניים מדהים, שינו אותו והשנה הוא היה הפוך, והריצה קשה גם כמו תמיד, אבל היה מצוין".

מארגן התחרות ואביה של תמר ז"ל, דני דבוסקין, הזניק את כל המקצים לים ודאג לבטיחותן של הרצות יותר מכל. עם זאת, הודיע בכאב כי אחת הרוכבות נפגעה ופונתה לבית החולים לאחר שהתרסקה באחד הסיבובים החדים. הוא שב וביקש מהבנות לשמור על עצמן לכל אורך התחרות.

על קו הסיום עמדה במשך שעות ארוכות קרול גולדין, ידידת המשפחה, וחילקה מדליות לכל הרצות המסיימות. גולדין משמשת כגזברית המרוץ מתחילת הקמתה של העמותה על-שם תמר, סיפרה על ההיכרות שלה עם המשפחה: "סוזי דבוסקין לימדה את הבן שלי לבר-מצוה, וחודש וחצי לפני שתמר נהרגה היא הקליטה בקולה של תמר את תפילת ההבדלה כדי שהוא יוכל למוד. כבר 15 שנים עברו ולא שוכחים, הכרתי את תמר טוב מאוד".

במרוץ שאורגן למופת, נטלו חלק 17 בנות מעמותת "אתגרים" עם מלוותיהן, חלקן כבדות ראיה או עיוורות, חירשות, אחרות מוגבלות בתנועתן כתוצאה ממחלות שונות ובעלות נכויות. עשרות דוכנים ליוו את המשפחות שבאו לתמוך ברצות, וכללו אביזרי רכיבה, בגדי ים, נעלי ריצה וחטיפי אנרגיה וחלבונים. הזוכות זכו לפרסים מתנת חברת הקוסמטיקה רונית רפאל. 

תוצאות טריאתלון הנשים
ספרינט עד 34
1. פאני בייסרון הפועל ירושלים 1:10:41 שע'
2. גילי רייכמן איילות תל-אביב 1:11:33 שע'
3. נינה פקרמן 1:12:35 שע'

כל התמונות ווידאו מטריאתלון הנשים

תמונות נוספות

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג