"בגדול, אני פחדנית"

כך אומרת לקראת הגראן פונדו עינב עובדיה, אבל עמוק בפנים היא מוסיפה, "אני אמיצה מאוד". את 155 הקילומטרים של המרוץ הנמוך בעולם, היא מתכננת לכבוש עם הרבה הכנת רקע, אימונים ושחרור מפחדים. ספורט כפסיכולוג שימושי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

"הרבה תשוקה ואהבה יש לי לספורט, אצלי זה עניין לנשמה. הספורט מהווה עבורי תחליף חינמי ודינמי לפסיכולוג", אומרת עינב עובדיה, ספורטאית ישראלית שהשתתפה בישראמן גרמין האחרון באילת, בו לקחה חלק פעיל ברכיבה במסגרת שלשות ומתאמנת כעת למרוץ הגראן פונדו בים המלח, שיתקיים ב-5 במארס. "אמנם אני כבר בת 37, אבל מעדיפה להגיד 28, זה נראה יותר יפה, וזה הרבה יותר רחוק מארבעים, הגיל אליו אני מתקרבת", היא מוסיפה.

MYXJ_20160130135325_save

"ספורט הוא לא עניין ברור מאליו עבורי" | צילום: באדיבות עינב עובדיה

את ספורטאית מילדות?
"רבים יעידו, כי הייתי ילדה עצלנית ביותר. הייתי מוכנה לזוז בשביל אוכל, אבל נמנעתי מכל דבר אחר שהצריך תזוזה. אז ספורט הוא לא עניין ברור מאליו עבורי. בעלי הכיר לי את עולם הספורט, ועד היום הוא שותף מפרגן ותומך, ברמה הגבוה ביותר. הוא דואג לחכות לי בכל קו סיום, עם חיבוק גדול, אהבה גדולה וגאווה".

עוד כתבות אופניים בשוונג
גראן פונדו: עליות חדות במקום הנמוך בעולם
הטיפים שאתם חייבים לדעת על מנת לשרוד את גראן פונדו ערד-ים המלח
פירוק לגורמים: המדריך המקיף לכל חלקי האופניים

אבל עם השנים הפכת לספורטאית, ואת משתתפת בתחרויות מקצועיות.
"נכון, ואני לומדת להתגבר על הפחד. לפני מספר שנים בחרתי להשתתף בתחרות איש ברזל. בקטע של האופניים, בקילומטר 100 ומעלה קיבלתי מכת חום. מהר מאוד הגעתי לאשפוז, ומשם לכאבים ולדיכאון. חזרתי לארץ והזדכיתי על האופניים ועל ציוד הרכיבה במלואו. מצאתי נחמה בריצות, ולא הפסקתי. השתתפתי במרתונים, אולטרות והרבה שטח וכיף חיים, בלי לוגיסטיקה, כאב ראש ובלאגן. פשוט יצאתי לרוץ. את כאב הבטן הקטן, אותו פחד של האופניים, הדחקתי למקומות הכי עמוקים בגוף ובנשמה."

אז איך חזרת לאופניים?
"בוקר אחד חיכתה לי מתנה בחדר השינה, זוג אופניים שרכש לי בעלי. במשך שבוע הם נחו בבית, ורק מדי פעם הגנבתי אליהם מבט. זאת לא היתה אהבה ממבט ראשון. בשלב מסוים יצאתי אתם החוצה, פידלתי קצת, נפלתי, ואז נזכרתי. עליתי שוב ולא התבלבלתי. נעלתי נעליה רכיבה עם קליטים, ראיתי שהגוף זוכר, ואפילו נהנה. מכאן, החלטתי להעז, לאתגר ולנצח."

את מתאמנת לבד?
"אני מתאמנת בהרצליה ב-View עם דני צור. הוא המאמן שלי, והוא חשב בהתחלה שהוא לוקח פרויקט קל. אבל היום הוא מאמין בי, למד כמה אני חזקה ויכולה, והוא מאתגר אותי בכל אימון. הוא יודע בדיוק איפה ללחוץ, מתי לכעוס, ובמקביל מפרגן. הוא אימן אותי להשתתף ברכיבת 90 ק"מ ישראמן גרמין. זה היה טירוף, אבל עכשיו הצבתי לעצמי יעד חדש".
את עומדת לרכוב בגראן פונדו, 155 ק"מ, כולל מעלה עקרבים. את מתרגשת לקראתה?
"לפני תחרות, אני ברגשות מעורבים, עם חששות ופחדים, בכי ודמעות. אני חושבת שאני פחדנית, מפחדת לא להצליח. הרי זה קרה לי כבר. אבל יש לי את הלא, כי עוד לא ניסיתי, אז הפעם אבחר בכן".

הגראן פונדו יתקיים בים המלח ב-5 במארס 2016 זו השנה הרביעית ברציפות – לפרטים נוספים ולהרשמה 
חפשו את גראן פונדו ערד ים המלח גם בפייסבוק – כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג