באילו תרופות "אסורות" השתמשו כריס פרום ובראדלי וויגינס?

האקרים רוסים פרצו למחשבי הסוכנות הבינלאומית למניעת סמים בספורט וחשפו את האישורים המיוחדים שניתנו לספורטאים שונים וביניהם שני הרוכבים הבריטים שזכו בטור דה פראנס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כריס פרום רוכב אופניים בריטי

האקרים מרוסיה הצליחו לפרוץ למחשבים של הסוכנות הבינלאומית למניעת סמים בספורט (WADA) וחשפו מידע בנוגע לדפוסי שימוש של ספורטאים מובילים בעולם, שהשתמשו באישור בתרופות שמופיעות ברשימת החומרים האסורים של WADA. כך למשל התגלה שמי שכיכבה בתחרויות התעמלות המכשירים במשחקים האולימפיים בריו, סימון ביילס, קיבלה אישור מיוחד להשתמש בריטלין בגלל שהיא סובלת מהפרעת קשב וריכוז.

כריס פרום רוכב אופניים בריטי

קיבל אישור לסטרואידים למספר ימים. כריס פרום | צילום: filip bossuyt

עוד כתבות בנושא
אלוף הוואלטה ניירו קוינטאנה קורא להפסיק להשתמש במד הוואטים בתחרויות
כסף, סמים ושחיתויות אולימפיות 
עונשי הסמים הגיעו גם לתחרויות למרחק איש ברזל

שני ספורטאים נוספים שרשימת התרופות בהן השתמשו נחשפה הם רוכבי העילית כריס פרום ובראדלי וויגינס, שני הרוכבים הבריטים היחידים בהיסטוריה שזכו בטור דה פראנס. מסתבר שבשנת 2014 כריס פרום קיבל אישור להשתמש במשך 12 ימים (בשני פרקי זמן שונים) בתרופה שיש בה סטרואידים במטרה לטפל בדלקת. כמובן שפרום עשה את הכל באישור של התאחדות הרכיבה הבינלאומית ו-WADA וגם הודה בכך מוקדם יותר השנה כשנשאל בראיון האם אפשר להגדיר את האישורים המיוחדים כ"שטח אפור" בכל מה שקשור לסמים בספורט ואמר: "אני לקחתי משהו פעמיים לאורך הקריירה כי הייתי צריך את זה באותו רגע. אני מרגיש מספיק חזק כדי לא לקחת שום דבר חוץ מזה".

באשר לבראדלי וויגינס, אישרו לו באופן מיוחד 6 שימושים בתרופות שונות לאורך הקריירה, פעם אחת לפני הטור דה פראנס ב-2012 שבו הוא זכה. התרופות שבהן השתמש היו נגד אלרגיות וברונכיטיס. השימושים של פרום היו לפני הדופינה ליברה ב-2013 והטור של רומנדי ב-2014 – בשניהם הוא ניצח.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג