כיצד לעבור מריצה לתחרויות טריאתלון?

אתם רצים כבר המון שנים ועברתם אינספור מרוצים, אתם מרגישים שהגיע הזמן קצת לגוון והתחלתם לפזול לכיוון תחרות טריאתלון אחת ואולי יותר, אבל איך מתחילים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כל אחד זקוק לגיוון מדי פעם, להכניס משהו חדש לחיים, כך גם בספורט שלנו. אם אתם רצים כבר כמה שנים, אז יתכן והמחשבה הזו חלפה בראשכם פעם אחת או אפילו יותר ויתכן שבדיוק בימים אלו, אתם חושבים כיצד לעשות זאת בפועל.

אחת מהאפשרויות לגיוון היא לעבור מתחרויות ריצה לתחרויות טריאתלון. יהיו כאלו שיעקמו את האף וישאלו "איך הדברים קשורים?" אך כיוון שטריאתלון מורכב משלושה ענפי ספורט, כדי להתחיל,מספיק שתהיו חזקים בענף אחד, תמיד רצוי יותר, אבל לשם התחלה, ענף חזק אחד יסייע לכם בכניסה חלקה יותר לתחום.

זינוק למים תחרות טריאתלוןאחרי שההחלטה נפלה ואתם מעוניינים להשתתף בטריאתלון, פיתחו את לוח התחרויות וביחרו את אחת מהתחרויות ברשימה, רצוי שתיתנו לעצמכם לפחות חודשיים (אידיאלי אף יותר) לאימונים הבסיסיים והכרה של ענפי ספורט חדשים לחלוטין עבורכם.

טריאתלון

אחת מהאפשרויות לגיוון היא לעבור מתחרויות ריצה לתחרויות טריאתלון

שחייה
לא כל ההתחלות קלות, ישנם כאלו שעבורם קפיצה לבריכה וגמיאת 750 מטר או יותר יגיעו בקלות, אולם טריאתלטים מתחילים רבים, מוצאים דווקא את התחום הזה כחדש, מפחיד ודורש הרבה אימון ולמידה.

אם אינכם יודעים לשחות חתירה, מומלץ לקחת מספר שיעורים עם מאמן או בקבוצת שחייה על מנת להגיע ליום התחרות יחסית מוכנים. אם החתירה גוזלת מכם זמן אימונים רב יותר משציפיתם ואתם מרגישים שליום התחרות הראשונה תהיו חזקים יותר אם תשחו דווקא חזה, אז התאמנו בשתי הדיסיפלינות, אל תוותרו על אימוני החתירה שלכם, אבל שלבו בתוכם גם אימוני חזה כך שאם באמצע השחייה תרגישו עייפים, תוכלו תמיד לחזור לשחיית חזה המוכרת והישנה.

רוכב על אופני כביש

תופתעו לגלות כמה מהר "כושר האופניים" שלכם משתפר

אחרי האימון בסביבה ה"סטרילית" של הבריכה, מומלץ לבצע מספר אימונים בים הפתוח. ללא ספק, התחושה של שחייה בים פתוח היא שונה לחלוטין מהבריכה, הגלים, הזרמים וההתמצאות, הם דבר שרצוי להתרגל אליו. מומלץ גם להכיר את טמפרטורת המים ולא לחטוף שוק ביום התחרות.

כתבות נוספות בנושא
10 טיפים לטריאתלטים מתחילים
10 טעויות שטריאתלטים מתחילים לא יודעים שהם עושים
הישראמן הראשון שלי

אם רכשתם חליפת טריאתלון, בגד ים ייעודי או כל אביזר אחר איתו אתם מתכוונים להתחרות, רצוי שתבדקו אותו טרם התחרות. אל תופתעו ביום התחרות שהחליפה או מכנסי הטריאתלון אינם יושבים עליכם כמו שחשבתם.
אם עד עכשיו שחיתם רק בבריכה, חשוב מאוד לתרגל כניסה ויציאה מן המים. תופתעו לגלות כמה קשה לרוץ לתוך המים ובעיקר כמה קשה לרוץ החוצה, אל החוף. נסו לתפוס ים עם גלים, הם לא חייבים להיות גבוהים מידי אבל רצוי לתרגל גם כניסה לים גלי ולא להתאמן רק בים שטוח. אם אינכם חברים בקבוצה או שאין לכם מאמן שיוכל להדריך אתכם בצורה נכונה כיצד להיכנס ולצאת מהמים, כיצד לעבור את מכשולי הגלים, מומלץ לקחת איתכם חבר או חברה שכן מנוסים ויכולים להדגים לכם את הטכניקה ולתת לכם כלים חשובים שייסיעו לכם ביום המרוץ.

אם אתם עדיין חשים חוסר ביטחון במים והרבה חששות, ביום התחרות דאגו לעמוד בסוף הזינוק או בצד על מנת להימנע ככל הניתן מ"מכבסת" הידיים והרגליים המפורסמת של זינוקי הטריאתלון.

אופניים
אחרי שהתגברתם על השחייה, הגיע זמן האופניים. נכון שאומרים ש"זה פשוט כמו לרכוב על אופניים" והאמת, זה נכון. אין צורך להגיע לתחרות הטריאתלון הראשונה שלכם על אופני קרבון עם גלגלי דיסק שעולים עשרות אלפי שקלים. אם יש ברשותכם אופניים, אפילו הפשוטים ביותר, הם יעשו את העבודה בצורה נפלאה, אם אין ברשותכם, השאילו מחבר או השכירו מחנות אופניים לחודשיים שלושה. אחרי שראיתם כי טוב הדבר, אז שיקלו רכישת אופני כניסה, אופני טריאתלון (יש גם דיגמי כניסה במחירים מצויינים) או אופניים יד שנייה.

אימון החלפות בטריאתלון

חשוב לבצע אימון סימולציה, אימון שמשלב את שלושת המקצועות

מה שכן חשוב לרכוש היא קסדה טובה, אל תחסכו בכסף כל עוד מדובר בראש שלכם. מומלץ לרכוש קסדה שעומדת בתקן, רצוי ללא מצחייה (עלולה להסתיר לכם את הכביש במנח הרכיבה האוירודינאמי) ושתשב לכם בצורה נוחה ובטוחה על הראש. וודאו כי היא רכוסה הייטב ולא מתנדנדת או עלולה ליפול. זיכרו, אם הקסדה אינה יושבת על הראש כמו שצריך וניתן בקלות להפילה, בזמן נפילה לא תהיה לה שום השפעה והיא תעוף מראשכם ואתם עלולים להיפגע.

תתחילו באימוני אופניים קלים, הכירו את האופניים, כיצד מעבירים נכון הילוכים וכיצד בולמים. לאט לאט הגבירו את המרחקים ואת המהירויות בהתאם ליכולת שלכם. תופתעו לגלות כמה מהר "כושר האופניים" שלכם משתפר והאימונים נעשים יותר ויותר קלים.
חשוב מאוד להתאים את האופניים לגובה שלכם ומנח רכיבה נכון. כאבים שנובעים מחוסר נוחות בישיבה עלולים לגרום לכם סבל מיותר ולפעמים אף הפסקת האימונים ופציעה.

אימוני החלפות
אימוני ההחלפות נועדו להרגיל את הגוף להחליף בין ענפי הספורט השונים. אפילו שכושר הריצה שלכם מעולה, תופתעו לגלות כמה קשה המעבר בין רכיבת האופניים להתחלת הריצה. לכן, חשוב שתכירו את הקושי ותתנו לגוף שלכם להתרגל לשינויים, זה יקרה מהר ממה שאתם חושבים.

חזרה גנרלית
כמו בכל הופעה טובה, גם בטריאתלון ראשון, שני ועשירי שלכם, חשוב לבצע אימון סימולציה, אימון שמשלב את שלושת המקצועות ובעצם יוצר מודל של תחרות טריאתלון רק ללא קהל מעודדים ולחץ של מתחרים.

בסימולציה תוכלו נסות וללחוץ קצת יותר מאשר באימונים הרגילים שלכם, תוכלו להכיר את המגבלות שלכם, את הצרכים הבסיסים שלכם, מה כדאי או לא כדאי לכם לעשות ואיזה מקומות עליכם לשפר ולחזק עד ליום התחרות.

 

לעיתים רבות, סימולציה של תחרות טריאתלון תכניס אתכם לאוירת התחרות ותפיג פחדים רבים וחששות.
רצוי מאוד שאת הסימולציה תבצעו עם אותם הבגדים, אופניים, נעליים וכדומה, בהם אתם מתכוונים להשתמש בתחרות.

והעיקר, לא לשכוח להנות, אל תשכחו כי זו היא התחרות הראשונה שלכם והיא אינה דומה כלל לתחרויות ריצה שעד היום הייתם רגילים להשתתף.

14.8.2014

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג