ארבע תחרויות של קיץ 2002

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אורי תאר



למרות שמרתון לונדון מתקיים באפריל ומרתון ניו-יורק בנובמבר; הקיץ, שנמשך באופן רשמי עד סוף ספטמבר, הוא "עונת המרתונים". כל עיר בירה, ובעצם כל עיר של ממש, מקיימת מירוץ משלה. אבל יש תחרויות שמתרחשות הרחק מאור הזרקורים. הנה כמה מהן.

דאבוס, שוויץ – מעבר להיותה אתר סקי שוויצרי סנובי (ולא תמיד בצדק), ומעבר לעובדה שאחת לשנה נפגשת כאן פסגת הכלכלה העולמית, מקיימת העיירה את מרתון דאבוס. השנה זה יקרה ב-27.7.02. במיטב המסורת השוויצרית מציע מרתון זה הרבה הרים והרבה קילומטרים. המקצים העיקריים הם למרחקים של 30.8 ק"מ (טיפוס לגובה של 380 מ' וירידה של 840 מ'), 42.2 ק"מ (טיפוס של 1,890 מ' וירידה של 1,710 מ') ו-78.5 ק"מ (הפרשי גובה מצטברים של 2,320 מ'). הריצה נעשית על כל סוגי הקרקע – כבישי אספלט, שבילי עפר, שבילי הליכה ושבילים אלפיניים. לחובבי גבהים.


בין הרים ובין דרכים – מרתון דבוס

הגעה – רכבת מציריך משך שלוש שעות נסיעה. עלות הרשמה – 45 עד 65 ארו. ניתן להירשם באתר.
כתובת האתר

Ultra Marathon Bornholm – האי הדני בורנהולם שוכן במרכזו של הים הבלטי, בין גרמניה לשוודיה. אורך הכביש המקיף את האי הוא 100 ק"מ בקירוב, וזו סיבה טובה מספיק להכריז על אולטרה מרתון המקיף את האי לאורך חופיו; והכל בתוך נוף סלעי וחולי יפיפה. מקצה האולטרה פתוח ל-70 איש בלבד, אבל יש גם מרתון רגיל ומירוץ שליחים (4 כפול 25 ק"מ). המירוץ יתקיים ביום 25.8.02. שימו לב! בין הנרשמים עד ליום 13.8.02 תוגרל "חופשת מרתון" למרתון פריז, אם כי לא נראה שהטיסות הן מנתב"ג. למי שתמיד חלם להקיף אי
הגעה – טיסה מקופנהאגן או מעבורת מכל נמל נוסעים בלטי. הרשמה באמצעות הדפסת טופס באתר ומשלוח בדואר. עלות – 30 עד 40 ארו.
כתובת האתר

Polar Circle Marathon – ב-8.9.02 מתקיים אחד מאירועי הריצה היחודיים בעולם – מרתון חוג הקוטב בגרנלנד. מסלול המרתון מתחיל במרחק של כ-25 ק"מ מחוף הים. המשתתפים רצים 8 ק"מ לכיוון מרכז גרנלנד עד שהם מגיעים לתחילתה של כיפת הקרח הנצחית המכסה את האי. כאן נדרשים המשתתפים לרוץ על הקרח ממש, אם כי הדבר נעשה לאורך שביל שהוכשר לכך. עתה סב המסלול על עקבותיו, חוזר לנקודת ההתחלה, וממשיך לאורך 26 ק"מ נוספים לכיוון העיר קנגרלוסואק שעל החוף. באופן צפוי הריצה אל פנים היבשת היא בעליה (כ-200 מ') ונגד הרוח. החל בסיבוב, גולש המסלול כמעט עד לגובה פני הים עם רוח גבית. בין ההוראות המיוחדות למירוץ זה – הטמפרטורה תהיה בגובה של 8 עד 10 מעלות צלזיוס, ומומלץ למשתתפים להביא עימם חולצה נוספת וכפפות לצורך הריצה על הקרח. הכיבוד לא יכלול פירות בשל עלותם הגבוהה בגרנלנד. בנוסף, הפורשים מהתחרות מוזהרים כי תחבורה אינו הצד החזק של המסלול, ולכן ידרשו להמתין בתחנת השתיה הקרובה למקום פרישתם עד שיוסעו אל העיר; ואולם, יהיו שקי שינה לממתינים. למי שאוהב לחלום.
הגעה – טיסה לבירה צפון אירופית. משם לרייקיוויק ומשם לגרנלנד. עלות הרשמה – מה זה משנה?
כתובת האתר

מרתון אתונה – לא ממש בקיץ אבל שווה אזכור. למי שלא יהיה בניו-יורק בסתיו, ב-3.11.02 יתקיים מרתון אתונה שיחודו, הוא, כמובן, בכך שזהו הדבר האמיתי. כאן הכל התחיל לפני 2492 שנה. הסיפור הידוע לכל, מספר על הרץ פיליפידס, שיצא בריצה ממרתון לאתונה כשהוא נושא את בשורת הנצחון על הפרסים. כשהגיע לעיר, הספיק ללחוש "Niki" ("נצחון") ואז התמוטט ומת.
באולימפיאדת אתונה ב-1896 הונהג מסלול בן 40 ק"מ, אך זה שונה ע"י האנגלים באולימפיאדת לונדון ב-1908 מסיבות אופייניות (המסלול היה צריך להגיע מווינדזור ללונדון ולהסתיים בדיוק מול התא המלכותי). בכל אופן, גם מסלול המרתון של אתונה הותאם למרחק המקובל כיום, ולעזאזל פיליפידס. לחובבי אותנטיקה, וגם קרוב.
הגעה – טיסה לשדה התעופה החדש של אתונה בספאטה, הנמצא בסמוך לאמצע מסלול. הרשמה – באתר יש הנחיות, בערך כמו להכין ארוחת חג.
כתובת האתר



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג