ארבעת הבנים המועמדים של הטור דה פראנס 2015

על ארבעה בנים מועמדים לניצחון מדבר קרנבל טרום הטור דה פראנס השנה. הם לא לבד, אבל הם בהחלט הבולטים לפני יריית הפתיחה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


 

הכריש הסיציליאני

השפלה! זלזול! הם צורבים בבשרו ובנפשו של וינצ'נזו ניבאלי, הכריש מסיציליה כבר שנה שלמה. הסיציליאני של קבוצת אסטנה הוא בין ששת הרוכבים הבודדים בהיסטוריה שניצחו בכל שלושת ה"גרנד טורים" (הטור דה פראנס, הג'ירו ד'איטליה והוואלטה אספניה). הוא ניצח את הטור דה פראנס אשתקד בפער עצום של יותר משבע וחצי דקות. הוא לבש את החולצה הצהובה בסיומו של כל אחד ואחד משלבי הטור ב-2014 חוץ מהשלב הראשון והתשיעי. הוא שלט בתחרות ביד חזקה וברגל נטויה. גם כשיריביו הגדולים כריס פרום ואלברטו קונטדור עדיין השתתפו במרוץ (לפני שארזו חפצים וחזרו הביתה עקב פציעות), ניבאלי מנע מהם להתקרב לחולצה הצהובה שעטה על כתפיו. בטור 2014 הוא התכונן, הוא התפוצץ, הוא ניצח! זו לא אשמתו שיריביו התרסקו ושברו עצמות.

HAUTACAM, FRANCE - JULY 24:  Vincenzo Nibali of Italy and Astana Pro Cycling celebrates winning the eighteenth stage of the 2014 Tour de France, a 146km stage between Pau and Hautacam, on July 24, 2014 in Hautacam, France.  (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)

איך זה שמעזים לזלזל בו?! וינצ'נזו ניבאלי | צילום: גטי אימג'

אז איך זה שמעזים לזלזל בו?! הסיבה היא אחת – ניבאלי ניצח טור בו שני יריביו הגדולים כבר היו בבית בסוף השלב העשירי ולפני ההרים הגבוהים. פרום התרסק, שבר עצמות ופרש בקטע 5. אלברטו קונדטור שבר את רגלו בקטע 10. עולם האופניים העריך את ההופעה של ניבאלי, אבל בהעדר פרום וקונטדור, הניצחון שלו הפך לצפוי ומשעמם. ניצחון טור, אבל עם כוכבית – בהעדר היריבים הגדולים ובהעדר קרבות אמיתיים בפסגות המיתולוגיות.

עוד כתבות טור דה פראנס 2015
איזה קטע: 21 הקטעים של טור דה פראנס 2015
דה פראנס 2015 || רשימת 10 המתמודדים המובילים
מי הם ארבעת הפייבוריטים שמחממים מנועים לקראת התחרות?

ניבאלי חוזר השנה לטור כדי להלום חותמת כשרות מהדרין על התואר ששייך לו. הפעם כל הרוכבים הטובים בעולם מתייצבים על קו הזינוק. הפעם כבר לא יישמעו תירוצים ואפילו עצמות שבורות לא יועילו. הפעם, אם הכריש ממסינה ינצח, לא תהיה כוכבית. הסיציליאני שגר בלוגאנו (שוויץ האיטלקית) נתן הופעה בינונית במרוץ ההכנה של הדופינה ליברה. אבל זה בדיוק מה שהוא עשה גם בשנה שעברה לפני שאחז את הטור בלפיתת גרון. בשבוע שעבר, כמתאבן, הוא זכה באליפות איטליה היוקרתית. הכריש ממסינה מגיע רעב, מוכן, מושפל, ומבוזה, כאשר חולצת אלוף איטליה על כתפיו. הוא לא ייתן שיזלזלו בו.

גם אם הנג"ש הפותח שלו לא יעמיד אותו בראש הפירמידה, נראה את ניבאלי מנסה את כוחו כבר ב-Mur de Huy (הקיר של הוי) בסוף שלב 3. הכוח המתפרץ שלו מתאים לעלייה המטורפת והמיתולוגית הזו יותר מזה של כל ארבעת הבנים. "הוי" גם נמצאת בלב וואלוניה הבלגית – חבל ארץ הקשור לאיטליה, לאחר שבמשך מאות שנים היגרו אליו עשרות אלפי מהגרי עבודה איטלקים לעמול בעבודות כפיים. כבר שם, יהיה לניבאלי מה להוכיח.

אתר ההימורים הצרפתי PMU, שהעניק עד שנה שעברה את החסות לחולצה הירוקה בטור והפך כמעט לחלק מארגון הטור דה פראנס, נותן לניבאלי את הסיכוי הנמוך ביותר לניצחון מבין ארבעת הבנים. על כל אירו שתהמרו על ניבאלי היום, תקבלו החזר של שישה אירו אם הסיציליאני יזכה. אבל כל מי שבוחר להמר נגד כריש סיצליאני מושפל, עושה זאת על אחריותו האישית.

האקדוחן ממדריד

בטניס יש "גרנד סלאם" – ניצחון בארבעת הטורנירים הגדולים. לפני מספר שנים, ניצחה סרינה וויליאמס בכל ארבעת הטורנירים הגדולים ברצף, אך לא באותה שנה, וקראה להישג "סרינה סלאם". אלברטו קונטדור עומד על ספו של ה"אלברטו סלאם", המרשים ביותר בתולדות מרוצי האופניים המודרניים. קונטדור ניצח בספטמבר 2014 בוואלטה ד'אספניה במדריד; הוא הניף לפני חודש את פרס הניצחון בג'ירו ד'איטליה במילנו. כדי להשלים סדרה של שלושה גרנד טורים רצופים, נותר רק הטור דה פראנס.

אלברטו קונטדור

מנצח טור דה פראנס 2007. אלברטו קונטדור | צילום: ויקיקומונס

קונטדור, הפיסטולרו ממדריד, שמחלק את זמנו בין ספרד ללוגאנו בשוויץ האיטלקית ורוכב בקבוצת טינקוף-סקסו, הוא ללא ספק גדול רוכבי הגרנד-טורים של דורו. יחיד ומיוחד במינו שהתאפיין שנים בכוח מתפרץ בלתי מתכלה ונחישות בלתי מתפשרת בעליות הקשות ביותר. מאז הניצחון בטור דה פראנס הראשון שלו בשנת 2007 (כשהיה עוד בן 24), מים רבים זרמו בנהר המנזאנרס. קונטדור זכה בניצחונות גדולים וגם ספג הפסדים צורבים. אולי ההפסד הצורב ביותר נמסר לו בפברואר 2012 כפסק דין שנשא עונש השעייה של שנתיים מתחרויות אופניים ומחיקת שמו מרשימת הזוכים של הטור דה פראנס ב-2010 ומזכייתו בג'ירו ד'איטליה ב-2011.

קונטדור כבר בן 32 וחצי. ימי הגרנד טורים שלו מתקרבים לקיצם. לא רבים הצליחו לזכות בגרנד טור אחרי גיל 33. המחסנית של הפסיטולרו מתחילה להתרוקן, אבל החוכמה הטקטית שלו והחושים החייתיים שלו על האופניים רק מתחדדים. בג'ירו ד'איטליה האחרון שלט קונטדור במרוץ באמצעות המוח לא פחות מאשר הרגליים. במקרים לא מעטים הזכירה טקטיקת הכביש שלו תמונות מגדול רוכבי הגרנד טורים הספרדיים – מיגל אינדוראין. קונטדור יודע למה הוא מסוגל ולמה מסוגלים יריביו וקבוצותיהם. הוא יודע לחלק כוחות, למקד מאמצים ולהישאר ממוקד מטרה גם כשמסביבו יהום הסער.

מצד אחד, קונטדור יצא מותש מהניצחון בג'ירו ד'איטליה לפני חמישה שבועות. חמישה שבועות התאוששות הם מעט מאד זמן גם מבחינה פיזית וגם מבחינה מנטלית. הספרדי עבר ג'ירו מפרך, מרובה נפילות ופציעות. הוא זכה בג'ירו בזכות רכיבה מאלפת בשלב נגד השעון של 59 ק"מ בו פירק את יריביו ובזכות טקטיקה וחלוקת מאמצים. הלוקסוס של רכיבה נגד השעון לא יעמוד לזכותו בטור. ישנם רק 13.8 ק"מ של רכיבה אישית נגד השעון בטור 2015, וממילא כריס פרום לא פחות טוב ממנו ב"מרוץ האמת".

לזכותו של הספרדי עומד הרוגע היחסי בו הוא יוכל להתנהל עד לפירנאים בזמן שיריביו יהיו נתונים למתקפה של עיתונאים. ניצחון הגרנד טור של קונטדור ב-2015 כבר רשום וצבור. מה שעומד לו לרועץ הוא בדיוק אותו הדבר – העייפות שהביא איתו אותו ניצחון. קונטדור ירכב בשבועות הקרובים בשביל מקומו בהיסטוריה וכנראה גם בשביל בונוס כספי מטורף שהבטיח לו אולג טינקוב, בעל הקבוצה בה רוכב הפיסטולרו. קונטדור מגובה בחבורה מנוסה וותיקה, שכוללת ארבעה דומסטיקים-על אדירים שרכבו איתו גם את הג'ירו (מיק רוג'רס, רומן קרויזיגר, איבן באסו ומטאו טוסאטו), אך שכולם נראים מעבר לשיאם. אליהם יצטרפו גם הפולני ראפאל מייקה שאמור לסייע לקונטדור בהרים, ודניאלה בנאטי למישורים. פטר סגאן הוא וויילד-קארד בקבוצת טינקוף-סקסו, שמצד אחד ייקח חלק מאור הזרקורים, ומצד שני עלול להוות מטרד למיקוד המטרה הקבוצתי. מטרת הקבוצה תהיה להתחבא מאחורי קבוצת סקיי, ולהחביא את הפיסטולרו עד הפירנאים. לתת לקבוצות סקיי ואסטאנה לשאת בנטל ההובלה והזרקורים. בפירנאים נראה כמה דלק נשאר לקונטדור במיכל אחרי הג'ירו.

אתר PMU לא מפרגן לקונטדור. מבין ארבעת הבנים, ההימורים עליו טובים רק במעט מהיחס לו זוכה ניבאלי. כל אירו הימור על קונטדור היום, יזכה אתכם ב-5.8 אירו אם הפיסטולרו ישלים את הסלאם. מוכנים להמר נגד גדול רוכבי הגרנד טורים בדורו?

כלב הערבות הקנייתי

כריס פרום נולד וגדל כ"קניה קאובוי". לבן עור יליד קניה. הכינוי שלו בעבר היה Froome dog. אכן, ההתפתחות שלו באופניים החלה כמו כלב שגדל בר בערבות קניה על אופני הרים, והמשיך משם דרך דרום אפריקה עד צמרת האופניים העולמית. ההתפתחות של פרום כרוכב, והיכולת האירובית שלו, הפכו כבר מזמן לאגדה. את ההכנה שלו לטור דה פראנס שנת 2015 חילק פרום בין אימונים בדרום אפריקה, ביקור בקניה, טיולי אופני הרים בארגנטינה, חתונה עם החברה, מחנות אימון באי טנריף וכמה תחרויות הכנה מוצלחות בהחלט. באחרונה שבהן, הוא ניצח את הדופינה ליברה בתצוגות טיפוס משכנעות. פרום נראה השנה מוכן טוב יותר ורגוע יותר מאשתקד לקראת הטור דה פראנס. כאשר התקשורת העולמית מדברת על ארבעת המועמדים, פרום מרגיש שהלחץ לא רק עליו, ואין דבר שפרום אוהב פחות מלחץ תקשורתי.

כריס פרום

נראה כמטען וואטים שמחכה להתפוצץ. כריס פרום | צילום: Getty Images

כמעט כרגיל, פרום יגיע לטור עם הקבוצה שנראית החזקה ביותר על הנייר. קבוצת הפאר סקאי נבנתה והביאה רוכבים בדיוק למטרת הניצחון בטור דה פראנס. התוספת של לאופולד קניג וניקולה רואץ' להרכב, לצד גרעין בריטי מצוין, בהחלט משלים הרכב איכותי לעילא ולעילא. גם פרום בא עם רצון להוכיח. הוא לא נראה מוכן בטור של 2014 ובתחילת הדרך גם התרסק ופרש. סימני השאלות סביב יכולתו לנצח יותר מטור דה פראנס בודד, וגם סביב היחלשותו הצפויה בשבוע האחרון, מדרבנות את הקנייתי/אנגלי השקט והנחוש. פרום של טרום טור 2015 מזכיר קצת את עצמו לפני טור 2013 (רק רגוע יותר). הוא נראה כמטען וואטים שמחכה להתפוצץ, וכבר בנג"ש השלב הראשון (למרות שמדובר בנג"ש קצת קצר למידותיו) נראה אותו מנסה להעביר מסר. בשנת 2013 פרום "סגר" את הטור בשלב הסיום ההררי הראשון בפרינאים ולבש את החולצה הצהובה משם עד סוף הטור. זו תהיה בדיוק מטרתו גם השנה.

אם אתם מהמרים על פרום, אתם לא לבד. אתר ההימורים PMU מדרג אותו כבעל הסיכויים הגבוהים ביותר לנצח בטור דה פראנס עם יחד של 2.6 אירו זכייה על כל אירו הימור.

הקולומביאני

במונחים חוץ-אירופאיים קולומביה היא מעצמת אופניים, ובעיקר של מטפסים. בשנות ה-80 היו אלו לואיס הררה ופאביו פארה. בשנות ה-90 וה-2000 ראינו את סנטיאגו בוטרו וויקטור הוגו פניה. בשנים האחרונות את המתקפה הקולומביאנית על פאר מסלולי הכביש של אירופה מובילים ריגוברטו אוראן, סרג'יו הנאו, אבל בראש ובראשונה נאירו קווינטאנה.

קווינטנה הוסיף פרק בהיסטוריה של הג'ירו צילום: Katie Chan

זכה בשנת 2014 בג'ירו ד'איטליה. נאירו קווינטנה | צילום: Katie Chan

קווינטאנה מתרגז שמספרים עליו שהוא פרץ את מעגל העוני באמצעות האופניים. הוא מסביר שמשפחתו היא ממעמד ביניים. הוא מתרגז גם כשרוכבים אירופאים רומזים שהוא מתחבא בקולומביה רוב השנה, הרחק מבודקי הסמים. הוא מסביר שהוא חי בגובה, שיש לו מספיק איפה להתאמן, ואין לו שום צורך לחפש מחנות אימונים באירופה או בכל מקום אחר.

קווינטאנה הוא הצעיר מבין ארבעת המועמדים, רק בן 25. על הנייר, הוא גם הכי פחות טוב מהארבעה ברכיבה נגד השעון. המתכונת של טור 2015, עם פחות מ-14 ק"מ אישיים נגד השעון, מיטיבה איתו יותר מכולם. הוא זכה בשנת 2014 בג'ירו ד'איטליה ויש לו כבר גרנד טור אחד תחת החגורה, אבל כמו ניבאלי בטור דה פראנס, הוא עשה זאת ללא יריבים מבין ארבעת הגדולים. קווינטאנה הוא הנעלם הגדול ביותר מבין הארבעה.

לפני פחות משבועיים קווינטאנה סיים שני בפיגור 17 שניות בלבד אחרי אלברטו קונטדור במרוץ ה"רוט דה סוד" בפירנאים – מרוץ שלבים של ארבעה ימים. קווינטאנה נראה מוכן ושקט. הוא מדבר רק ספרדית והתשובות שלו לתקשורת הצרפתית-בלגית-אנגלית מועטות. מחסום השפה קונה לו, לפחות לפי שעה, שקט עיתונאי מבורך. גם קווינטאנה ינסה לשייט מתחת למכ"ם עד הפרינאים. הטריטוריה שלו היא ההרים, והוא כבר הוכיח שבשבוע האחרון של גרנד טור, הוא מסוגל לרכב פדאל אל פדאל נגד הטובים בעולם, ואפילו טוב מהם.

אתרי ההימורים אוהבים את קווינטאנה, והיחס שהוא מקבל שני אך ורק לכריס פרום, עם פרס של 3.2 אירו על כל אירו שתשימו עליו היום. טוב משמעותית מהיחס להם זוכים קונטדור וניבאלי.

כל ארבעת המועמדים טובים וראויים בהחלט. כל הארבעה כבר זכו בגרנד-טורים. אבל הם לא לבד. קבוצות רבות הביאו רוכבים שמרגישים שזמנם הגיע. לספר על כולם ייקח עד סוף הטור, ועל הבולטים שבהם נרחיב בהמשך. בינתיים, הטור דה פראנס מזנק… אל תפספסו.


עדיין לא חברים של שוונג בפייסבוק? הצטרפו עכשיו קבלו את כל התכנים הכי מעניינים

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את ריכוז הכתבות המובילות של השבוע



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38