אני פה בגלל אשתי, המסע לאריזונה

תחרות המקצוענים בדה מויין, אייווה אוקי, הבטחנו דיווח מצולם מתחרות המקצוענים באייווה אז להלן ואני מתנצל מראש על היבשות האינפורמטיבית - קל לי לצחוק על עצמי, קצת יותר מסובך לעשות זאת כצופה וביחס למתחרים אחרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תחרות המקצוענים בדה מויין, אייווה

אוקי, הבטחנו דיווח מצולם מתחרות המקצוענים באייווה אז להלן ואני מתנצל מראש על היבשות האינפורמטיבית – קל לי לצחוק על עצמי, קצת יותר מסובך לעשות זאת כצופה וביחס למתחרים אחרים

מאת:יובל בז'רנו, צילומים: טלי בז'רנו


תחרות המקצוענים החלה בשעות אחה״צ המוקדמות (מספר שעות אחרי שתחרויות החובבים הסתיימו). שדה המשתתפים כלל 30 מהטריאתלטים המובילים בעולם (מכל מין), עם שמות כמו גרג בנט, לורה בנט, אנדי פוטס, מטי ריד, בן קולינס, בטי לוול וגם, מירנדה (ריני) קרפרי וכריס (מקה) מקורמיק, אלופי העולם מקונה 2010.


שדה המשתתפים כלל 30 מהטריאתלטים המובילים בעולם


מדובר בטריאתלון אולימפי לכל דבר ועניין עם שני מאפיינים בולטים. האחד הוא ידידותיות לצופים. להבדיל מתחרויות הבוקר שהתבצעו על מסלולים רציפים, מבלי שעברנו על אף קטע פעמיים, אצל המקצוענים היה מסלול בן 10 הקפות (3 במים, 4 על האופניים ו- 3 בריצה) על שטח קטן יחסית, במרכז העיר ובאופן בו הצופים (ומדובר באלפים), זזים בין רחובות מקבילים וחווים את התחרות על כל שלביה ומקרוב. המאפיין השני הוא הידידותיות למתחרים. זו באה לידי ביטוי בסכומי הפרסים (מעל מיליון דולר) ובאופן בו הם מחולקים. בנוסף לשלושת המקומות הראשונים שזוכים בפרסים משמעותיים (150,000, 75,000, 37,500), התחרות מחולקת למעשה ל- 10 תת תחרויות. המתחרה הראשון בכל הקפה (מתוך ה- 10), זוכה ב- 5,150 דולרים (מה שנותן למתחרים הפחות חזקים הזדמנות לחזור  הביתה עם משהו…).

לתחרות עצמה. אצל הבנות העסק נסגר עוד בשלבים הראשונים כאשר ליסה נורדן משבדיה פתחה פער וניצחה את התחרות. קטע השחייה התבצע בנהר אשר חוצה את דה מויין. הדבר הראשון, אשר משך את תשומת ליבנו, היה הזרם החזק מחד (הג׳ט סקיים של המצילים נסחפו בזרם…) והעובדה כי השחייה תתבצע מסביב למלבן של מצופים (מה שאומר שחיה במעלה הזרם…).


אפילו בתמונה אפשר לראות את הזרם החזק


המתחרים היו חייבים לקחת את הזרם בחשבון. אלו שלא מצאו את עצמם נאבקים קשות כדי להגיע למצופי הסימון ולהקיפם מבלי להיפסל. השחיין החזק בחבורה היה אמור להיות אנדי פוטס (שהגיע לספורט מרקע של שחיה והיה דמות מובילה באליפויות הקולג׳ים בארה"ב). אנדי הוא גם חביב הקהל כאן והכרוז לא הפסיק להלל ולשבח את אנדי וסגולותיו הייחודיות. היה ברור שפדיחה היא רק עניין של זמן ואכן כך היה.


אנדי פוטס יקיר האומה לא יצא ראשון מהמים, גם לא שני או שלישי


התחרות יצאה לדרך ואליבא דה כרוז: "אנדי מוביל בבטחה, פניות סביב מצופי הסימון ואנדי בראש, מטפסים מהמים לרציף הזינוק (כדי להתחיל את ההקפה השנייה), ואנדי ראשון ומזנק חזרה למים"… בשלב הזה כנראה שמישהו ניגש לכרוז ולחש לו את מה שחלקנו כבר ראינו. השחיין הראשון (או השני, או השלישי…), זה בכלל לא אנדי (שיצא מהמים באזור מקום עשירי). בקיצור, הכרוז לקח אויר, התנצל ועבר יחד עם כולם לשטח ההחלפה ולשלב האופניים.

הסיבוב הראשון, על האופניים, נסגר (פחות או יותר) בסדר בו יצאו הבנים מהמים. במהלך הסיבוב השני פתח בן קולינס מבערים, עבר להוביל והגדיל את הפער בכל הקפה. גרג בנט (זקן השבט, בן כמעט 40) עבר למקום השני ומעט אחריו התנהלה דבוקה שלמה שכללה את האנטר קאמפר (מנצח התחרות בשנה שעברה), מטי ריד, סטוארט הייז, פול מתיוס (שני האחרונים, בריטים שדורגו מספר אחד ושתיים בתחרות) ועוד מספר מתחרים.


בנט על רקע הקפיטול של דה מויין , אייווה


כמה מילים על מקה, שמצא את עצמו איפשהו באזור מקום 15, חורק שיניים, בפיגור של שלוש עד ארבע דקות אחרי המובילים. אני חייב להודות שאנני מאוהדיו המוצהרים של מקה (קצת שחצן ומוחצן לטעמי) אבל במקרה הזה אני חייב להוריד בפניו את הכובע. הבחור אלוף עולם, ניצח בקונה פעמיים (ועוד עשרות תחרויות איש ברזל אחרות), הוא לא ממש צריך להוכיח לאף אחד שום דבר. אבל מה, הבחור החליט שהוא, רוצה לנסות להתקבל לקבוצת הטריאתלטים שתייצג את אוסטרליה במשחקים האולימפים בלונדון 2012. כך, למרות סיכוייו הקלושים להגיע ללונדון (ואני מניח שמיותר להכנס להסברים על ההבדל בין איש ברזל לבין טריאתלון אולימפי אבל רק לשם המחשה, זה כמו לבקש מרץ 5,000 להתחרות במרתון ולהפך), לקח הבחור החלטה, יצא לגמרי משטח הנוחות שלו (כולל לוותר על קונה 2011) ועבר להתאמן ולהתחרות בפרופיל אולימפי. מקה הוא בעיני ספורטאי אמיתי. אחד שלא נח על זרי דפנה וממשיך לאתגר את עצמו גם כאשר הסיכויים לא ממש לטובתו. שחצן או לא את זה אף אחד לא יכול לקחת ממנו.


קריס מקורמיק


חזרה לתחרות. קולינס סגר את הרכיבה ראשון, בהפרש של כדקה וחצי, עבר לריצה אבל מיד ניתן היה להבחין שהבחור סובל. הדחיפה המסיבית על האופניים גבתה מחיר וגרג בנט, שרץ כאילו הוא גנב משהו, סוגר עליו ועוקף אותו בסוף הסיבוב הראשון.


קולינס סובל


גם מטי ריד, שהיה לא הרבה אחרי בנט, סובל ומחזיק את הצד. האנטר קמפר עוקף את קולינס ומנסה לסגור על בנט. קאמפר סוגר על בנט בקצב של 30 שניות לסיבוב ואת התחרות עם זמן הריצה הטוב ביותר אבל זה לא מספיק. בנט סיים ראשון, קאמפר שני וסטיוארט הייז (הבריטי שדורג ראשון בתחילת התחרות) שלישי.


קמפר שהגיע שני נכנס לנבחרת האמריקאית לאולימפידה


בנט הגיע לתחרות עם שק רציני. ראשית, הבחור נחשב לסבא במונחי מרחק אולימפי. שנית, אשתו, לורה, ניצחה בתחרות בשנת 2007 וכמובן שהיו לא מעט נשמות טהורות שטרחו להזכיר לבנט שאשתו כבר הייתה שם והוא לא. כנראה שהערמה הזו לא רק שלא הרתיע את בנט אלא להפך. הבחור נתן את תחרות חייו ויוכל לפרוש בשנה הבאה (לדבריו) כשבאמתחתו התואר הנחשק ביותר במרחק האולימפי בארה״ב.

בנט הגיע עם שק וניצח


זהו, היה אחלה סופשבוע,
חוזרים למסלול ולמטרה העיקרית, בשבוע הבא נשתף אתכם נחזור לשתף אותם באיך ומה עובר עלינו, 10 שבועות לפני אריזונה.


טל עם לורה בנט


טל ויובל בז'רנו
מתעוררים, עובדים, מתאמנים, הורים, הולכים לישון ביחד כבר 20 שנה, וחיים מחוץ לקופסא
רוקוויל,  מרילנד, ארצות הברית.

קישורים: טריאתלון, אופניים, איש ברזל, ישראמן, אני כאן בגלל  אישתי חלק ראשון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג