"יש לי מטרה והיא להגיע לריו 2016"

בראיון מיוחד לשוונג מספר אמתי יונה אלוף ישראל בטריאתלון על כך שלאחר שפתח את העונה באבו דאבי ובאוקיאניה, נפתח לו התאבון והוא כבר חולם על הדבר האמיתי שנמצא איש שם באולימפיאדת ריו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אמיתי יונה: "יש לי שאיפה והיא להגיע לריו"
אמיתי יונה: "יש לי שאיפה והיא להגיע לריו"

שתי תוצאות מצוינות שהשיג לאחרונה אמתי יונה מלמדות שאכן מדובר בטריאתלט יוצא דופן בקנה מידה ישראלי. הראשונה היתה במרתון תל אביב האחרון, בו התחרה יונה במקצה ל-10 קילומטרים וסיים בזמן של 30:34 דקות שהציב אותו במקום הרביעי הכללי. התוצאה השנייה היתה בטריאתלון ספרינט במסגרת סבב הגביע העולמי במולולבה שבאוסטרליה. זה קרה לפני קרוב לחודש ולראשונה בחייו יונה הצליח לסיים בין 10 הראשונים בתחרות כל כך מכובדת ולצבור ניקוד יקר שבזכותו הוא יכול לדבר על השתתפות במשחקים האולימפיים. ריו 2016 עדיין רחוקה ממנו, אבל עוד כמה תחרויות מהסוג הזה והוא כבר יוכל לדבר עליה, לא רק עם עצמו ומאמנו.

אמיתי יונה: "יש לי מטרה והיא להגיע לריו"

"התחרות במולולבה היתה הטובה ביותר שלי עד היום". אמיתי יונה | צילום: יאיר בן עמי

"היה קשה מאוד להדביק את הפלוטון"

אמתי יונה הוא רץ מצוין ששווה לרמה העולמית הגבוהה של הטריאתלון, אבל כדי להגיע לשם הוא צריך להיות שחיין יותר מהיר, ועל זה בדיוק הוא עובד בשנה החשובה בקריירה הקצרה שלו. הוא רק בן 20 והוא נכנס ממש לאחרונה לתחרויות הבוגרים. לפעמים זה נגמר יפה מאוד, אבל לפעמים גם יש חוסר יציבות כמו למשל בתחרות שהתקיימה בניו פליימות' שבניו זילנד, שבוע לאחר אותה תחרות מצוינת במולולבה. שם יונה נותר מאחור בקטע השחיה, ואלה בדיוק הדברים שהוא צריך להיזהר מהם אם הוא רוצה להגיע למקום שרון דרמון נמצא בו היום, כלומר הטווח של הקריטריון האולימפי לריו 2016.

"התחרות במולולבה היתה הכי טובה שלי עד היום. בניו פליימות' היה לי פחות טוב באזור המצופים. חטפתי מכות בשחייה והיה לי קשה להתעשת כך שנותרתי מאחורה ובאופניים כבר היה קשה מאוד להדביק את הפלוטון". לאחר מכן התחרה יונה לראשונה בחייו בתחרות מסבב אליפות העולם שהתקיימה באוקלנד שבניו זילנד. גם שם הוא הבין שברמות הגבוהות ביותר צריך קודם כל לשרוד ורק אז לחשוב על להצליח. "היה שם מסלול אופניים קשה ומאתגר עם עליות ופניות והיה צריך פשוט לשרוד אותו ולהילחם. בסופו של דבר נפסלתי דווקא בריצה כי ישבתי עם המוביל ג'ונתן בראונלי (יונה היה בפיגור של הקפה ממנו – ד"ב) וביקשו ממני לסגת לאחור. לא תמיד ברור לגמרי מה זה אומר. בסך הכל התאכזבתי כי ציפיתי להוציא ניקוד משתי תחרויות בנסיעה הזאת ולא רק באחת".

בכל מקרה יונה הצליח לקפוץ למקום ה-136 בדירוג העולמי שיעזור לו להיכנס ליותר תחרויות ולמקום ה-116 בדירוג האולימפי לריו, כשהוא יצטרך להשתחל אל בין 50 הראשונים בו כדי להגיע למשחקים האולימפיים. במאי הוא ייצא לתחרות מסבב גביע העולם בצ'ינגדאו שבסין ולאחר מכן יקווה להשתתף בתחרויות מסבב אליפות העולם ביוקוהמה שביפן ובלונדון אליהן הוא כבר נרשם. ביוני הוא ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים האירופיים שיתקיימו בבאקו שבאזרבייג'אן.

אמיתי יונה: "יש לי חלום והוא להגיע לריו"

שניהם סיימו בטופ 10 באוסטרליה. יונה (משמאל) עם רון דרמון | צילום: סימה גז

פתיחת עונה באבו דאבי

כדי לצבור נקודות בדירוג האולימפי וגם ניסיון תוך כדי צריך להשתתף בכמה שיותר תחרויות בינלאומיות וזה מה שיונה מתכוון לעשות. לכן, את העונה הנוכחית הוא פתח בספרינט בתחרות גביע העולם שהתקיימה באבו דאבי, איחוד האמירויות שבמפרץ. "היה הרבה בלגאן עם הנסיעה הזאת גם בגלל שאני חייל, אבל בסופו של דבר עזרו לנו ונסעתי לשם עם המאמן שלי אורי זילברמן ועם אבטחה. מבחינה מקצועית היתה תחרות טובה. לא השגתי בה נקודות (יונה סיים שם במקום ה-55, ד"ב) אבל עם תחושה שיש לאן לשאוף ומה להשיג. חוץ מזה גם היתה שם חוויה אדירה. ראיתי שם דברים שלא ראיתי בשום מקום אחר. המון גורדי שחקים וקניונים מפוארים, אתה נורא מתפעל מהקדמה שיש שם. חוץ מזה, התחרות שם היתה מאורגנת בצורה מופתית".

זו בכלל היתה שנה מעניינת מאוד עבור יונה, שעוד לפני כל התחרויות העביר מחנה אימונים של חודש וחצי בסן דייגו שבקליפורניה, שם התחכך עם כמה שמות גדולים בטריאתלון העולמי כמו ליזה נורדן השבדית שהיא סגנית האלופה האולימפית וג'ודי סטימפסון שהיא אלופת משחקי חבר העמים הבריטי בטריאתלון. ,זה היה שינוי אווירה לטעום את האימונים שם ולעבוד עם קבוצה איכותית ומאמן אולימפי", מספר יונה.

עוד כתבות בנושא
ראיון עם רון דרמון אחרי הפציעה בניו זילנד
רון דרמון נפצע ואמיתי יונה נפסל בסבב אליפות העולם באוקלנד
יונה ודרמון סיימו בעשירייה הראשונה בגביע העולם במולאלובה

כשהוא בארץ, אמיתי יונה חי בוינגייט שם הוא למד באקדמיה למצוינות בעבר וכיום משרת שם כספורטאי מצטיין וכטריאתלט הוא חלק מקבוצת חנית שמורכבת למעשה מהטריאתלטים הבכירים בארץ. מהבחינה הזאת מדובר בסידור מאוד נוח משום שיונה לא צריך להסתובב ביותר מדי מקומות פרט לוינגייט ובית הוריו בהרצליה שם הוא מבקר לפעמים בסופי שבוע. מה שכן, כמו כל טריאתלט ישראלי שצריך להשלים עם הענף הכל כך יקר הזה, גם יונה זקוק לתמיכה מעבר לזו שהוא כבר מקבל מגופים כמו הוועד האולימפי, איגוד הטריאתלון, אגודתו מכבי תל אביב והספונסרים שמספקים לו ציוד. "השתמשתי בפלטפורמה שנקראת RAISE A CHAMP שהקימו אותה כדי לעזור לספורטאים עם מימון המוני. השנה נכנסתי לסגל שיש בו יותר תמיכה. זה עדיין לא קל. ברור שבענף הזה אי אפשר להסתדר ללא תמיכה. כרגע אני עדיין חייל והכל מסתדר לי אבל בעוד חצי שנה אשתחרר ואני עוד לא יודע מה יהיה. בינתיים אני עומד ביעדים שלי, נהנה ממה שאני עושה ורוצה להמשיך עם זה. כרגע יש לי מטרה והיא להגיע לריו".

אמיתי יונה אביטל גז אלופי ישראל בטריאתלון אילת

"אם אעשה עוד כמה תחרויות טופ 10 זה יהיה ריאלי". אמיתי יונה עם אלופת ישראל אביטל גז | צילום: באדיבות איגוד הטריאתלון

אז מה בעצם צריך כדי להגיע לשם. נתחיל מבחינה מקצועית, ואין ספק שזה אומר שיונה חייב לשפר את ביצועיו בשחיה. "אני פחות חזק בזה ועל זה אני שם דגש באימונים. עכשיו זו בדיוק התקופה לעבוד על זה ולהגיע כמה שיותר בכושר לתחרויות. בריצה אני יכול להתמודד ברמות הגבוהות בעולם, והשחיה תהיה בהתאם לתכנית האימונים שלי. אני גם עובד עם מאמן השחיה חנן גלעד בזמן האימונים בארץ". אחרי שזה יקרה, הוא פשוט יצטרך לשחזר את מה שהוא עשה פעם אחת באוסטרליה, רק מספר פעמים: ""אם אני אעשה עוד כמה תחרויות של טופ 10 זה יהיה ריאלי. צריך להיות עקבי ולקחת ניקוד כל הזמן. יש עוד יותר משנה עד למאי 2016. זה אומר שהשנה יהיו לי עוד 10-12 תחרויות ועוד כמה בשנה הבאה. גם בסבב גביע העולם וגם בסבב אליפות העולם".


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג