"אם היו מסלולי אופניים מסודרים אמא שלי לא היתה נהרגת"

כך אומרת בראיון לשוונג נועה ביתה של טלי פינק שהחלה יחד עם משפחתה לנהל מאבק ציבורי על מנת לעורר מודעות והקמת מסלולי רכיבה מיוחדים לרוכבים בצידי הכבישים - שתפו והפיצו להעלאת המודעות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המקרה של המאמנת טלי פינק שנהרגה מפגיעת משאית כשרכבה על שולי כביש 40 לכיוון דרום בסמוך למושב אחיסמך, עדיין מהדהדים בראשם של רוכבים וטריאתלטים שהכירו אותה או שמעו על המקרה המצער. מחוסרת הכרה הגיעה כזכור פינק עם פגיעה רב-מערכתית וחשש לחייה לבית החולים אסף הרופא לפני כחודשיים וחצי ושם נפטרה מפצעיה. אבל כבד שרר על המשפחה ועל קהילת הספורטאים.

טלי פינק

טלי פינק | צילום: אלבום פרטי

נועה, ביתה של טלי פינק נשמעה נחושה בשיחה שערכנו איתה, בעקבות מכתב שהיא עומדת להפיץ ולשלוח ליו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ולכל מי שיסכים להקשיב. "אם היו מסלולי אופניים מסודרים אמא שלי לא היתה נהרגת", היא מספרת לשוונג, "בסופו של דבר הייתי רוצה שיקימו מסלולי אופניים בארץ כמו שיש בכל העולם, זה יכול למנוע כל כל הרבה תאונות. אם לרוכבי האופניים היה מסלול מאורגן משלהם כנראה שאמא שלי עדיין היתה פה. הכאב הוא עצום וחבל שזה ימשיך לקרות לעוד משפחות. בתור התחלה המטרה היא להעלות את המודעות של החשיבות של מסלולי האופניים, ואנשים יבינו שרוכבי האופניים הם לא נטל בכביש והם לא הולכים לרדת מהכבישים אלה שמספרם רק הולך וגדל וזו זכותם להיות בכביש ולכן חובה להקים עבורם מסלולי אופניים כמו שמדינות רבות כבר עשו. לא משנה כמה זה עולה כי עדיף שנשלם בכסף ולא בחיים של אנשים". התוצאה אליה מייחלת נועה וכל המשפחה היא למסלולי אופניים לצד הכבישים (לא שבילי אופניים אורבניים הקיימים בתוך הערים) בהם יוכלו רוכבים שמתאמנים לרכוב בחופשיות בלי להפריע ולהפגע, ובעיקר להעלות את המודעות לנושא.

הנה המכתב ששלחה נועה פינק ואשר ממתינה לתשובה בנושא.                                                                                                                                                                                                        18.7.16
לכבוד: יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
ד"ר יעקוב שיינין

                                                        הנדון: בקשה להקמת שבילים לרוכבי אופניים

שלום רב,

אני, מאיה ואבא, שלמנו את המחיר, איבדנו את היקר לנו מכל.
טלי פינק, אמי, מצאה את מותה בשולי כביש 40 לכיוון דרום ליד לוד (מסלול של רוכבי אופניים רבים) כשנהג משאית פגע בה והרגה.

אמי היתה ותישאר תמיד דמות החקוקה בלב רבים, בשל אהבת האדם שבה, הנתינה, האנושיות והמקצועיות. לצערי, אמי מצאה את מותה במקום שכל כך אהבה להיות בו, אך מפאת העדר שביל המוקצה לרכיבת אופניים, כמו שכמעט בכל מקום בעולם ניתן למצוא, היא מצאה את מותה.

אמי, בחייה עסקה בהדרכה ובהכוונה לאורח חיים בריא, הן בצד הפיזי הגופני והן בצד הרוחני והנפשי. האני מאמין שלה היה "נפש בריאה בגוף בריא" (הרמב"ם) וכל צעד בחייה הדגים הלכה למעשה את אמונתה. החל ממזון בריא, עשיר באבות המזון, אימון הגוף לרמה הרצויה והמתאימה לכל אדם, הכרת המתלמד והתאמה מדויקת לגופו ולנפש, אלה היו רק חלק משיעוריה כמאמנת אישית. המחשבה שאמי התוותה דרך לאורח חיים בריא, לנו כמשפחתה ולרבים אחרים ולבסוף סיימה את חייה בצורה כה אכזרית מצערת אותי מאוד.

בחייה הקצרים, כשהיא רק בת 44 שנים, תרמה רבות מזמנה מהידע ומניסיונה המקצועי לעמותת "רוח נשית", במתן עזרה לנשים מוכות להגיע לעצמאות כלכלית.

איבדנו את טלי שלנו, אני ואחותי, מאיה, איבדנו את אמא, אבי איבד את חברתו לחיים שכל כך אהב, סבא אורי וסבתא לאה איבדו את בתם האהובה, אילן וניר איבדו את אחותם, נורית, יוסי ,גונן, מרים, שירי ותמר איבדו גיסה אהובה. עופר ונגה האחיינים הקטנים כבר לא יפגשו בכל יום ד', את טלי. גיא, יובל, אלעד, איתמר, נדב, אפרת, רועי, איליי, רוי סבא משה, סבתא תמר וסנונית לא ייהנו עוד מזמן איכות בסופ"ש עם טלי היקרה. יעקב ומירב החברים הטובים, כבר לא ירכבו יותר ולא יחוו חוויות עם טלי, אושיק ורחל מתאמנות ותיקות איבדו מאמנת וחברה.

רבים שפגשו את טלי, אהבו אותה ובכולם הצליחה לגעת והם כאבו את מותה.
די, לא עוד! מבקשת, מתחננת, עזרו למנוע תאונות מיותרות נוספות.
אנחנו שילמנו מחיר כבד מנשוא, שאף לא אחד נוסף יחווה את אשר חווינו.
הקימו מסלולים לרוכבי אופניים, ספורט חשוב לבריאות, רכיבת אופניים היא ענף ספורט בכל העולם.
אילו, אמי האהובה, טלי היתה רוכבת במסלול אופניים מסודר, בצד הכביש היא היתה היום איתנו.
רק אתם תוכלו למנוע תאונות נוספות.

בברכה,
נועה פינק
[email protected]



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג