אליפות עולם בספרינט, לוזאן שוויץ

"זו הייתה הרכיבה הכי קשה בחיים שלי," אמר רון דרמון בסיום אליפות העולם בספרינט, שעד לסיום הרכיבה היה בפלוטון אחד עם הטריאתלטים החזקים בעולם, אך סיים במקום 31. בתחרות בקוריאה רן אלתרמן משיג מקום שלישי בתנאי מזג אוויר קשים מאוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


"זו הייתה הרכיבה הכי קשה
בחיים שלי," אמר רון דרמון בסיום אליפות העולם בספרינט, שעד לסיום הרכיבה היה
בפלוטון אחד עם הטריאתלטים החזקים בעולם, אך סיים במקום 31
. בתחרות בקוריאה רן אלתרמן משיג מקום שלישי בתנאי מזג אוויר קשים מאוד

מאת:ניר רייכמן


אליפות העולם בספרינט טריאתלון לבוגרים נערכה לראשונה ביום שבת האחרונה. לבוגרים, שבאותו שבוע התחרו במרחק האולימפי (כפול מהספרינט), היה זו הזדמנות להתנסות בקצבים גבוהים יותר מול רשימת שמות שלא היתה מביישת שום תחרות על הגלובוס.


ספרינט בוגרים בפעם הראשונה / צילום: ITU



מקצה גברים
ג'ונתן בראונלי, האח של אליסטר, הראה שהוא יודע גם לבד, אחרי שלא הצליח לזכות בתואר אלוף העולם לנוער אשתקד, הוא עשה זאת מול החזקים ביותר. כאשר הכניע לא פחות מ-2 אלופי עולם לשעבר בינהם בן ארצו טים דון, אלוף העולם ב- 2006 ואלוף העולם לנוער ב- 1998 שסיים שני.

למי שהיה ספק לגבי רמת התחרות או חשיבתה קיבל את התשובה עם הזינוק, השחיינים החזקים שרצו לברוח (והצליחו באופן חלקי), הכתיבו קצב גבוה. ולמרות התנאים הלא קלים יצאו בפחות מ- 9 דקות מהמים. קבוצת בריחה יצאה לדרכה אך נתפסה מהר מאוד ונוצר פלוטון של כ-50 רוכבים. בריצה, ג'ונתן בראונלי, שכבר הראה בלונדון כי הוא טריאתלט ברמה גבוהה, שלט לאורך כל הריצה. שם נוצר ההבדל בין האלוף העולם הראשון בהיסטוריה בספרינט טריאתלון לבין יתר המתחרים כאשר הוא עצר את השעונים על 52:57 דק'. במקום שני סיים כאמור בן ארצו, טים דון (53:10) ושלישי הצרפתי דויד האוס (53:16). רון דרמון הישראלי הצעיר, סיים במקום ה-31 דקה ו- 56 שניות בלבד מאלוף העולם. "זו הייתה הרכיבה הכי קשה בחיים שלי," אמר רון שעד לסיום הרכיבה היה בפלוטון אחד עם הטריאתלטים החזקים בעולם.

מקצה נשים
הנשים החזקות בעולם הראו שהמרחק לא משנה מבחינתם. אלופת העולם, אמה מופט יחד עם סגניתה, ליסה נורדן ודניאלה ריף השווצרית ברחו גם בשלב האופניים, שלשייה זו ברחה בצורה דומה בתחרות סבב אליפות העולם בהמבורג בשנה שעברה. עם תחילת הריצה נותרו השתיים לבד. רק שהפעם ידה של הסגנית, ליסה נורדן היתה על העליונה, ואלופת העולם אמה מופאט הסתפקה הפעם במקום השני. ריף סיימה שלישית.



ליסה נורדן חוגגת ניצחון / צילום: ITU


האלתרמנים בתחרות בקוריאה
דן ורן מתייבשים בקוריאה ומפונים לבית חולים, אך לא לפני שרן מספיק לחצות את קו הסיום במקום שלישי על הפודיום. התחרות התקיימה בתנאים קשים מאוד, טמפרטורת מים לא סבירה 32 מעלות, חום כבד גם מחוץ למים. תחרות רבת משתתפים שחלק גדול מהם לא סיים בעקבות התנאים. למרות התנאים  הקשים, הניצחון בתחרות שייך לאוסטרלי הצעיר ג'וש אמבורגר, שהשאיר אחריו את הצ'כי פרמיסל סברק ורן אלתרמן שסיים כאמור שלישי. האלתרמנים לא היו מרוצים מהתנאים שהתייבשו התחרות, אך מרוצים מהתוצאה של רן. במקביל הם ניצלו את ההזדמנות גם לפרגן לדור הטריאתלטים החדש של ישראל וברכו, "כל הכבוד לפאני על ההישג באולימפיאדת הנוער וגם לרון באליפות העולם בספרינט."

אליפות העולם לנבחרות
בישראל נחשפו יותר לתחרות הנבחרות רק לאחר הזכייה ההיסטורית של פאני
בייסרון כחלק מנבחרת אירופה במדליית הזהב. באליפות העולם כל נבחרת מייצגת
מדינה, כול מדינה רשאית להציב מספר נבחרות.

השווצרים, שמייחסים חשיבות עליונה לתחרות הנבחרות הציבו את הנבחרת החזקה
ביותר באליפות זו, בפעם השנייה ברציפות. אם שנה שעברה דיברו על הפתעה אז
השנה ניקולה ספיריג דאגה לעשות את ההבדלים כבר בקטע ה-3 והשאירה לסבן
רידרר, המדליסט האולימפי מאתונה לסיים את העבודה. במקום שני סיימה הנבחרת
הצרפתית, בה הגברים פרדריק בלוברה, אלף אירופה 4 פעמים ודייויד באוס שרק
יום לפני כן סיים על הפודיום החזירו אותם לתמונה. במקום השלישיסיימה נבחרת
ניוזילנדית שיכולה רק להצטער שלא הציבה נבחרת חזקה יותר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג