אליפות ישראל הפתוחה באופני כביש

ביום שבת הקרוב, יתעורר הישוב הדרומי המנומנם שדה יואב, כש- 250 רוכבי כביש זריזים עומדים בפתחו, לזינוקה של אליפות ישראל הפתוחה במרוצי כביש. גולת הכותרת: פרדי קלר בן ה-53, אלוף עולם בקטגורית המסטרס (50+) יזנק לתחרות כאחד העם. 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ביום שבת הקרוב, יתעורר הישוב הדרומי המנומנם שדה יואב, כש- 250 רוכבי כביש זריזים עומדים בפתחו, לזינוקה של אליפות ישראל הפתוחה במרוצי כביש. גולת הכותרת: פרדי קלר בן ה-53, אלוף עולם בקטגורית המסטרס (50+) יזנק לתחרות כאחד העם. 

מאת:אילן גולדמן


קלר, המכונה גם Fast Fred, או פרד המהיר אם תרצו, מגיע אלינו הישר מהולנד, כדי לעמוד לצידן של אושיות ואגדות ענף מקומיות כמו עמוס גרי, דורון אמיץ, קובי פורת, בוני אשל, ברלה יוגב, אלון שפריס ועוד.


קלר, איש המשטרה הצבאית, המתנשא לגובה של 1.78 ושוקל 84 ק"ג אינו טירון. לזכותו רשומים ניצחונות במרוצי "מאסטרים" ברחבי היבשת האירופית. האג'נדה של קלר גורסת, כי על רוכב ליהנות ב-"200%" מכל ניצחון ולהתנהג כאילו היה זה האחרון. מכך ניתן להבין, שההולנדי אשר מגיע לכאן כחלק ממסע יחסי ציבור של אופני סגל, לא בא כדי לשחק בשבת. ביום שישי מתכננת חברת סגל להוציא רכיבה פרטית באזור בנימינה, בה ישתתף המאסטרו ההולנדי ואנחנו נהיה שם כדי לדווש עם קלר, ובשביל להביא לכם ראיון עם אלוף עולם.


מה שבטוח הוא, כי אליפות ישראל הפתוחה, אשר נועדה לתת "פורקן" ליצר התחרותי של רוכבי "הקטגוריות", תנפק קרבות מרתקים בין השועלים הוותיקים של ענף האופניים. משתתפי המירוץ יוזנקו להקפות באורך של 26 ק"מ, כאשר מקצה המסטרס פרו (130 ק"מ) אליו משתייך קלר ההולנדי, יהיה פתוח לחברי איגוד בלבד. מלבד קלר כמובן.


מקצה הבוגרים והמסטרס 30 + ו-40 +, ירכבו למרחק של 104 ק"מ, ומקצים אלו יהיו פתוחים כמעט לכל החפץ "להשחיל טבעת אליפות". קטגורית המסטרס 50 + תרכוב למרחק של 78 ק"מ בלבד. כל מקצי המין היפה ירכבו 58 ק"מ בלבד, דהיינו 2 הקפות, ויהיו פתוחים לכל הדורש.

אך שימו לב לפרט קטן אך כנראה חשוב: אם אינכם חברי איגוד האופניים וחשבתם לבוא "ולגנוב" את האליפות ביום שבת, רצוי כי תדעו: על פי אתר איגוד האופניים, בכדי להשתתף באליפות עליכם להציג "אישור בדיקה רפואית מקורי ממכון לרפואת ספורט", ו-"אישור מחברת ביטוח או סוכן ביטוח, על ביטוח תאונות אישיות, המכסה השתתפות בתחרויות אופניים". ועד כאן לאליפות ישראל הפתוחה.

עמוס גרי- על ראש דוכן המנצחים וביום שבת מתמודד על תואר אלוף הכביש
צילום:Reaction

סה"כ, יזנקו לתחרות 125 רוכבים, כאשר רק 20 מתוכם אינם חברי איגוד האופניים, כולל "ההולנדי המעופף". נראה כי ביחס לכמויות רוכבי המסטרס אשר "מסתובבים" להם על כבישי ישראל בכל סופ"ש טיפוסי, יש כאן חוסר התאמה כלשהוא וחבל. מלבד סגל – יצרנית האופניים המקומית, אשר הרימה את הכפפה לטובת הבאתו של "המאסטר של המאסטרים" לא נראה, או לפחות מרגיש, כי מישהו עשה מעשה שיעמיד קו זינוק מעובה יותר. וזה כולל אותנו הרוכבים, אשר מעדיפים לדווש מאות ק"מ, מדן ועד הטרנס- אלפ, על פני מירוץ אליפות לאומי. וכאן נשאלת השאלה, מדוע? ומה עם קצת פטריוטיות ספורטיבית? נכון, המסלול אולי פחות מעניין, אך אין המטרה ראויה?

חשוב להדגיש, כי כיום מהווים "המסטרים", רוב מוחץ בענף אופני הכביש העממי, ובכלל בכל תחומי הספורט האירוביים. חבל שמירוץ בעל קנה מידה וחשיבות לאומית כמו "אליפות ישראל", אינו ממצה את עצמו ומושך יותר אנשים לאתגר עצמם. 

כאמור, יום שבת יהיה יום של שמחה למנצחים ולמשתתפים באליפות. אך יום זה כנראה יהיה עוד יום, אשר ינפיק תעודת עניות נוספת לספורט האופניים התחרותי במדינה הקטנה שלנו. רק נקווה שבשנה הבאה הקווים יהיו עמוסים יותר.

אילן גולדמן - שוונגאילן גולדמן
עורך משנה אתר שוונג, אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור- מזרח תיכון חדש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג