התקפה, בריחה, הכתבת קצב: כך ניצח נועם סטרשנוב באליפות ישראל במרתון אופני הרים

נועם סטרשנוב מסכם תחרות צמודה במיוחד במגידו ומספר איך רוכב שטח חובב הופך למרתוניסט שמתחרה בקטגוריה הקשה ביותר של אופני השטח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אליפות ישראל במרתון אופני הרים
אליפות ישראל במרתון אופני הרים

אנו מביאים לכם את סיכום אליפות ישראל במרתון אופני הרים שהתקיימה ב-10 לאוקטובר על ידי נועם סטרשנוב שניצח את התחרות במקום הראשון.

מסלול האליפות לשנת 2014 התחיל בצומת מגידו ונפרש על פני 60 ק"מ (3 הקפות של 20 ק"מ) עם גובה מצטבר של כ-900 מטר. אופי המסלול היה מישורי ברובו, אבל כלל גם כמה עליות קצרות וכואבות וסינגל ארוך. תוואי השטח המגוון אפשר השנה לרוכבים רבים להיות מתמודדים ראויים לתואר, מאחר ולא נתן יתרון משמעותי לכבישונים או למטפסים.

אליפות ישראל במרתון אופני הרים

200 רוכבים התייצבו השנה על קו הזינוק | צילום: גל פיטוסי

חוויה ושמה מרתון אופני הרים
מהו מרתון אופני הרים?  מרוץ מרתון (XCM) הוא מרוץ הסבולת הקשה ביותר לאופני הרים. אורך המסלול ההררי הוא בין 60-100 ק“מ והזינוק לתחרות הוא המוני. נערכות אף תחרויות אופני הרים למרחקים העולים על 100 ק"מ המכונות "אולטרה מרתון". תחרויות מרתון הפכו לחלק מאירועי הגביע העולמי של ההתאחדות הבינלאומית לאופניים (UCI). ענף המרתון XCM בישראל צומח במהירות ומאפשר למגוון רחב של רוכבים להתנסות בחוויה התחרותית או לקחת את הדבר לקצה ולהתחרות בקטגוריות הבכירות. זוהי נקודת ההשקה בין עולם האופניים העממי לתחרותי, ולראות את מסות הרוכבים בכל אירוע פשוט ממלא את הלב בגאווה על כך שאנחנו חלק מהדבר הגדול הזה.

על קו הזינוק התייצבו 200 רוכבים מתוכם 17 בקטגוריית העילית ובשעה 8:30 בבוקר הוזנק המרוץ. כ-3 דקות מהפתיחה פרץ רועי גולדשטיין (ממועדון 500 WATT, סגן אלוף ישראל לשנת 2013) והתנתק מהדבוקה המובילה, כאשר שתי דקות מאוחר יותר חברתי אליו בבריחה על מנת להיכנס ראשונים לסינגל הטכני ולהכתיב את קצב המרוץ. לרוע המזל, עם הכניסה לסינגל התנגש גולדשטיין באלמנט טכני במסלול ופרש מהתחרות עם צמיג קרוע. המשכתי לפני הדבוקה העיקרית שצמצמה אליו תוך פחות מ-10 דקות למטרים בודדים בלבד. התקפה נוספת שלי הגדילה את הפער לכ-2 דקות עם סיום ההקפה הראשונה. שני נסיונות גישור אישיים של שקד פרנק (CCC, אלוף ישראל היוצא) בנסיון לשחזר את ההישג המרשים מ-2013 ועומר שובי (TEAM MISGAV) לא צלחו והם חזרו לרכב עם יתר קבוצת הרדיפה. 20 ק"מ מאוחר יותר, עם הכניסה להקפה השלישית הצלחתי להשיג פער של כ-3 דקות מהרודפים, קבוצה של 8 שבהמשך הצטמצמה ל-5 בהם שקד פרנק, אליעד דניאל, רותם ישי, גיא שגיב ועומר שובי.

הנג"ש האישי שלי הראה בשלב זה תוצאות, אבל האם ניתן יהיה לשמור על הקצב המהיר 20 ק"מ נוספים? ביציאה מהסינגל האחרון, כאשר לפני הרוכבים 8 ק"מ מישוריים מול רוח, הצטמצם הפער לכדי 15 שניות כאשר הדבוקה המגשרת דהרה לסגור את הפער ממני לפני קו הסיום. למרות "כח האש" העדיף של 5 רוכבים על פני אחד, לא הצליחו להדביק אותי בדרך לקו הסיום ואפילו הצלחתי להגדיל במעט את הפער על יתר הרוכבים כדי לחצות את קו הסיום כאלוף ישראל במרתון אופני הרים לשנת 2014. בספרינט הפיניש על יתר המקומות על הפודיום סיים במקום השני עומר שובי ובשלישי גיא שגיב (CCC). עבורי זו היתה הפעם השנייה כאלוף ישראל. ב-2011 ניצחתי את אליפות ישראל שנערכה בשהם ופעמיים נוספות הצליח לעמוד על הפודיום במקום ה-3 באליפות ישראל (2010 ו-2013).

אליפות ישראל במרתון אופני הרים

ברח לדבוקה בשלב מוקדם. נועם סטרשנוב | צילום: גל פיטוסי

בין פרדס חנה לגליל
אני מתגורר בפרדס חנה מאז ומעולם, לעידו סירקין ומועדון בשביל האופניים בגליל הגעתי עם כניסתי לעולם האופניים התחרותי בשנת 2008. החיפוש אחר מסגרת אימונים תחרותית ומאמן אישי עם נסיון מוכח הביאו אותי לראיון קבלה למועדון. בערב גשום בקיבוץ צבעון, על כוס תה צמחים, הסכים עידו לקבל אותי למועדון למרות החשש מהמרחק הפיזי והקושי במעקב וליווי תכנית האימונים. חצי שנה מאוחר יותר זה כבר היה ברור, מצאתי מועדון רכיבה שהוא משפחה. האווירה, הרוכבים ואזור הגליל שווים כל נסיעה מהמרכז בשבת בבוקר. התחרויות אותן מארגן המועדון מדי שנה הן מהמושקעות והמאתגרות בארץ (קלאסיקות מקומיות!) והמדים הכחול, לבן, צהוב – פשוט גאווה.

אליפות ישראל במרתון אופני הרים

תואר שני באליפות ישראל במרתון אופני הרים. נועם סטרשנוב | צילום: שימי כליפה

כל אחד יכול
לעולם האופניים התחרותי נכנסתי בגיל 28 עם קצת נסיון קודם בפרי-רייד ודאונהיל. על פניו לא נתונים מבטיחים בשביל להפוך לאלוף ישראל פעמיים (2011 ו-2014) אבל שילוב נכון בין עבודה, לימודים ורכיבה על אופניים בליווי ובקרה צמודים של מאמן אישי מנוסה (עידו סירקין) הביאו אותי למקסם את היכולת האישית (במגבלות כמובן) מבלי להרגיש שהאופניים הופכים לדבר הראשון בסדר העדיפויות (עבודה, לימודים ומשפחה למי שיש קודמים לכל). בכל גיל ובכל רמת רכיבה, בכביש ובשטח תמיד יש מקום להשתפר ולפרוץ את גבולות היכולת האישית. עם גישה חיובית ומסגרת תומכת כמו מועדון בשביל האופניים בגליל, יכול כל אחד לנצח! את הקטגוריה, את השיא האישי או אפילו את אליפות ישראל.

תודה לכל מי שבלעדיו לא הייתי מצליח העונה. האנשים שתומכים, מעודדים ודואגים לכל כדי שאוכל להשקיע את מעט הזמן הפנוי שיש לי באימונים ותחרויות: מצמן את מרוץ על אופני ה-Specialized Epic S-WORKS ובמיוחד סניף פרדס חנה, על המקצועיות והחברות. אייל שטרן ו-Highf 5 על התזונה (טבעוני כן…) והקשר ל32gi. הרייכמנים ו- Elite IL על הציוד, הטריינרים והתמיכה. לימור כבירי ו-zero rh על משקפי השמש. אדסטיק Joe's no flat על המוצרים והתמיכה.

יובל פרידמן השותף לטירוף, שמחכה לי בעליות ובלעדיו בחיים לא הייתי קם לרכיבות נפח ב-4 לפנות בוקר. ההורים אילן ולימור שבאו לעודד ולתמוך. רוכבי בשביל האופניים בגליל – על המשפחה שאתם והרעב להישגים בכל קטגוריה ובכל גיל. תודה מיוחדת לעידו סירקין, המאמן, האחד והיחיד, זה שלא מוותר לנו גם כשלפעמים אנחנו מוותרים לעצמנו.


נועם סטרשנוב | אלוף ישראל במרתון אופני הרים לשנים 2011, 2014 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג