אליפות ישראל באופני כביש על פי אייבי גילת

אייבי גילת הצטרף לרכב הליווי באליפות ישראל באופני כביש 2009 ונדהם לראות את איכות הרוכבים במקצה הגדול מכולם המאסטרס פרו. ירון פודלר מסיים ראשון את המקצה, שני אחריו, עמוס גרי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אייבי גילת הצטרף לרכב הליווי באליפות ישראל באופני כביש 2009 ונדהם לראות את איכות הרוכבים במקצה הגדול מכולם המאסטרס פרו. ירון פודלר מסיים ראשון את המקצה, שני אחריו, עמוס גרי

מאת:אייבי גילת


מוזר היה לקום בשעה 05:00 בבוקר ולנסוע לנקודת הזינוק לאליפות ישראל ברכיבה על אופניים 2009 בעפולה. 10 שנים אחרי שהשתתפתי באליפות ישראל כרוכב מן המניין אני חוזר לשטח בתפקיד אחר לגמרי. הזיכרונות צפים ועולים. 5 הקפות של ג’וערה המיתולוגית. גדי ענבי שעוקף אותי כמו טיל בעליה וזוכה באליפות, וכמובן את ההתכווצויות שאחרי.

קטגוריית המאסטרס פרו היא הקטגוריה הגדולה מכולן. בתוכה נמצאים אנשים באמצע החיים שמתמרנים בין קריירה, עבודה וחיי משפחה ואין להם את הזמן להתרכז אך ורק לנושא האופניים כרוכבי עילית, אבל כולם רוכבים סופר רציניים, מקצועיים, ומשקיענים. 

אליפות ישראל השנה בקטגורית המאסטרס פרו כללה 7 הקפות שכל אחת של 17.6 ק"מ ובסך הכול כמעט 124 ק"מ. האורך של המרוץ ובמיוחד העובדה שבכל הקפה מצומת נבות לכיוון צומת יזרעאל צריכים הרוכבים לטפס עליה לא ארוכה אבל אחת כזו שיש בה קטע עם שיפוע קיר וממלאת את הרגליים בחומצת חלב העמידה בפני הרוכבים משימה לא פשוטה.


ספרינט סיום מאסטרס פרו / צילום: איגוד האופניים

הקפה ראשונה נפתחת בסערה כאשר האדרנלין זורם בעורקים והפלוטון דוהר במהירות של מעל 50 קמ"ש. הרוח לא עושה לרוכבים חיים קלים וכבר בפעם הראשונה שהפלוטון מטפס את העלייה לכיוון צומת יזרעאל הרוכבים מקבלים מכות רוח מהצד. יש ניסיונות לקפיצות אבל הפלוטון שבתחילה מחזיק את קבוצת הבריחה בטווח העין מחזיר אותם חזרה. הגיבורים האמיתיים הם בני המשפחה שעומדים כהרגלם בפיד זון (אזור האכלה) עם בקבוקי מים ועוזרים ומעודדים את יקיריהם.

הקפה שנייה כאשר הפלוטון יוצא מהשוק של עפולה ופונה ימינה לכיוון צומת נבות הפלוטון דוהר עם הרוח. אחרי הפניה הרוח מתחזקת – קאדר אמיתי. המרוץ מתנהל בצורה מאוד טקטית. הרוח והעלייה עושים את שלהם. ורוכבים בינתיים מתחילים לנשור מאחור. הקפה שלישית מהלך העניינים נמשך. בירידה לכיוון צומת נבות עם הרוח הפלוטון שועט בחמת זעם כמו סוס פרא ואפילו סוגר על פלוטון נוער העילית שיצא דקה לפני. לרוכב שנופל מהפלוטון קשה עד בלתי אפשרי לחזור. בעליה אחרי התקפה הפלוטון מתפצל לשניים.

הקפה רביעית ישנה קבוצת בריחה של 3 רוכבים שנמצאת 2 דקות לפני הפלוטון. הפלוטון בינתיים מתפרק לקבוצה יותר סלקטיבית ואיכותית כשקבוצת CCC עובדים חזק מקדימה. התקפות וגישורים יש כל הזמן. הקפה החמישית כאשר נמצאים כבר למעלה משעתיים במרוץ הפלוטון מצטמצם ל-30 רוכבים. אלון שיפריס וניצן תוקפים לפני העלייה כדי לנסות ולגשר לקב’ הבריחה הנמצאת מקדימה ולהפעיל לחץ על הפלוטון. קבוצת הבריחה טוחנת חזק מול הרוח אבל גל צחור ואורן אוזרד עובדים חזק כדי לסגור את הבריחה.

הקפה ששית קבוצת הבריחה נתפסה לפני מעלה הגלבוע ועד לעלייה הפלוטון רוכב בקצב טקטי רגוע. ממש באמצע העלייה התקפה שמפרקת עוד כמה סוסי קרבות ותקים. גיא באומל המאיץ המצטיין מקבוצת אשכולות נאלץ לראות את הפלוטון מתרחק מקדימה. נכנסים להקפה האחרונה. כל הזמן הזה הרוח מתגברת והחום נהיה בלתי נסבל. רבים סובלים מהתכווצויות כתוצאה מתדלוק לקוי של נוזלים ומלחים. אין זמן לתקן את השגיאות. לעלות את הקיר הזה של הגלבוע בפעם ה-7 זה דבר איום ונורא. כנראה שמרוצי אופניים זה ספורט לאנשים שאוהבים לסבול.
 
5 ק"מ לסיום מה שנותר מהפלוטון מתאחד. גל כהן וגל צחור מקדימה מכתיבים קצבים שלא נותנים לרוכבים להתאושש מהעלייה. ממש ביציאה מהפנייה האחרונה ניר האוור הכוח העולה מכתיב קצב רצחני לדבוקת הרוכבים ובספרינט הסיום מנצח ירין פודלר מספינגו כשהוא משלים דאבל גם בנג"ש. במקום השני מגיע עמוס גרי ומיד אחריו אריה בן יונס ואלון שיפריס.

תוצאות מלאות:
1. ירין פודלר ( ספינגו ).
2. עמוס גרי ( CCC ).
3. אריה בן יונס ( טים מצמן ).
4. אלון שיפריס ( CCC ).

פרופיל המנצחים
ירין פודלר תושב כוכב יאיר והינוקא בחבורה ( 23 ). רוכב רק שנה וחצי. בקצב   ההתקדמות הנוכחי שלו הוא יהפוך לרוכב עילית כפי שהוא חולם. לירין יש עבר ספורטיבי מפואר כאשר בעברו היה שחקן כדורגל בהפועל כפר סבא ואף שיחק בנבחרת ישראל דבר שמסביר אולי את יכולותיו. עקב פגיעה בגב עבר לטריאתלון ומשם לרכיבה על אופניים. ירין השתחרר מהצבא רק לפני 5 חודשים ואם יוכל להקדיש את כל זמנו לאופניים אולי צומח לנו כאן רוכב עילית ברמה מאוד גבוהה. "היה לי פנצ’ר והצלחתי לגשר". את הסוף אתם כבר יודעים.

לעמוס גרי בן ה- 45 ספורט האופניים הוא מכר ותיק. 5 אליפויות ישראל יש לבחור מאמצע שנות ה-80. עמוס גרי מנהל מחלקת פיתוח תוכנה ב-SAP  הוא מקצוען אמיתי על האופניים. נורית אשתו היא העזר שנגדו. "היה מרוץ מאוד טקטי. רוב הרוכבים הבכירים שמרו את הכוחות לסוף ולחצו רק בעליות". 
לאריה בן יונס מקבוצת טים מצמן יש רקע בספורט ואומנויות לחימה. בן 46 + 2 מגדרה. מתאמן 5 שנים. "המרוץ היה מאוד טקטי. אביחי, אני ועמוס דחפנו חזק. כך שיכולנו להתאושש לפני הספרינט". "המטרה שלי היא לשפר את עומק הרכיבה."

אלון שיפריס מהנדס מכונות בן 38 נשוי + שנים והשלישי בדרך. רכב בן השנים 84-88 אצל עקיבא. רכב עם הנבחרת והתחרה בחו"ל. ויתר על ספורטאי מצטיין כדי להתגייס לצה"ל והיה סמ"פ בגולני. לפני 3 שנים חזר לרכב ברצינות. בשל עיסוקו יש לו בעיה של זמן להקדיש לתחביבו האהוב.

זהו הפרופיל הממוצע של רוכבי המאסטר פרו. אנשים מקצוענים שאין להם מספיק זמן לרכב על אופניים כדי להפוך את תחביבם למקצוע אבל עושים שמיניות באוויר כדי להוציא מהכוח אל הפועל את תחביבם. היה שווה לבוא לעפולה היום בבוקר ולראות את המאסטרים האלה נותנים בראש. נתראה בשנה הבאה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג