אליפות העולם בשחייה 2011- דר' צ'יש מסכם את ימים 3-4

היום השלישי החל באחד משני קרבות הראש בראש שבין כוכבי האליפות המתהווים: האמריקאים, מייקל פלפס וראיין לוכטה. האחרון למד מפלפס את סוד "הסגנון החמישי" - התנועה התת מימית. בעזרתה הצליח לנצח את פלפס. אמנם מה שראינו מעל המים הייתה בריכה שלישית מדהימה של לוכטה, אך בפועל הוא מנע מפלפס לברוח לו ביציאה מהפניות וכך בסופו של דבר גם לנצח אותו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


היום השלישי החל באחד משני קרבות הראש בראש שבין כוכבי האליפות המתהווים: האמריקאים, מייקל פלפס וראיין לוכטה. האחרון למד מפלפס את סוד "הסגנון החמישי" – התנועה התת מימית. בעזרתה הצליח לנצח את פלפס. אמנם מה שראינו מעל המים הייתה בריכה שלישית מדהימה של לוכטה, אך בפועל הוא מנע מפלפס לברוח לו ביציאה מהפניות וכך בסופו של דבר גם לנצח אותו

מאת:דר' ברוך "בוקי" צ'יש



אליפות העולם בשחייה




צרפת חגגה זהב ראשון בהיסטוריה בין הגברים.
זה הייה לא סתם זהב אלא זהב כפול ב- 100 גב. התוצאה הייתה מאכזבת, 52.76 שניות, בעיקר עבור קמיל לקורא שכבר שחה בשנה שעברה 52.11 שניות. אך הצרפתים מאושרים, לראשונה זהב וכפול. מי יכול לבקש יותר מכך.

רבקה סוני הוכיחה עליונות משכנעת, כמו לפני שנתיים וזכתה בפער של רמה אחת מלאה. כל שנייה היא רמה אצל שחייני הצמרת העולמית. ניצחון של יותר משנייה, ב- 100 מטרים בסגנון חזה, מגלים כי השחיינית האמריקאית, היחסית צנומה, היא במרחק רב לפני כל יריבותייה ואם לא יקרה משהו דרסטי לבריאותה של סוני היא תוכל בשקט לומר "אין כמוני , יש לי סוני" והסוני הזה יהיה שווה זהב בלונדון.


"רבקה סוני הוכיחה עליונות משכנעת"
צילום: Marissa Nilon



היום הרביעי של האליפות, 27 ביולי 2011, שלשה משחים בעלי משמעות:

פלפס חזר והוכיח כי הוא הכוח ואין בילתו ב- 200 פרפר. למרות החששות, למרות הספקות, ולמרות הליחשושים הוא שוב ניצח במשחה זה והוכיח שלקראת לונדון הוא המועמד מספר 1 לזכיה שלישית בזהב.
פדריקה פלגריני , אותה מכנה ידידי משה גרטל "פלאגריני" שחתה כמו שהיא יודעת, כמו שהיא יכולה, לא נבהלה מאילו שהוליכו על פניה בחצי הדרך וזכתה בזהב שני באליפות זו. יודע שהיום אין איש שיכול לה במרחק זה ולא יודע אם תהיה כזו כעת חייה.
אני לא נוהג להתייחס ברצינות למשחים שאינם בתוכנית האולימפית. אבל ניצחונו המוחץ של הסיני סאן יאנג במשחה ל- 800 חתירה, הצורה בה הוא בנה את המשחה וסגנונו הקלאסי מדגישים בברור כי יש לסינים "כוכב על" צעיר (רק בן 20) שיביא למדינת ענק זו עוד הרבה מאד הישגים.
 
גל נבו הוכיח שוב כי היום הוא עדין מספר אחת בישראל……עליה לחצי הגמר מהמקום ה- 15, התקדמות למקום ה- 11 בחצי הגמר והוא רק 0.2 שנייה מעליה לגמר במשחה הפחות חזק שלו. אני בצפיה דרוכה ליום התחרויות האחרון בו נראה את גל שוב מנסה כוחו לעליה לגמר ב- 400 מעורב אישי.

דר' בוקי צ'יש, שנחאי



דר' בוקי צ'ישדר' בוקי צ'יש-
דר' בחינוך גופני וספורט מאוניברסיטת אוהיו סטייט, ארה"ב. שיאן ישראל בעבר
ב- 100 מטרים חתירה, מאמן שחייה בכיר שאימן מספר שחיינים אולימפיים
ישראלים, אימן שחיינים בכירים מארה"ב, קנדה ומבלגיה, רכז קורסי מאמני
שחייה, מרצה בנושאי מינהל הספורט והמשחקים האולימפים במכללת וינגייט, פרשן
שחייה בעיתונות ובטלביזיה- במשחקי אטלנטה, סידני וביג'ינג.


קישורים: שחייה, בוקי צ'יש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג