אליפות העולם בשחייה, יום 5: שובם של הענקים – מגנוסן ולוכטי כובשים; שיא עולם לפדרסן, זהב רביעי למיסי פרנקלין

ההופעה של המשלחת הישראלית באליפות מתדרדרת מאכזבה למחדל. ג’יימס מגנוסן חוזר למלוך על ה-100 מטרים חתירה וריאן לוכטי לוקח תואר עולמי שלישי ברציפות ב-200 מטרים מעורב; ריקה פדרסן עם שיא עולם מדהים; וזהב רביעי למיסי פרנקלין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ההופעה של המשלחת הישראלית באליפות מתדרדרת מאכזבה למחדל. ג'יימס מגנוסן חוזר למלוך על ה-100 מטרים חתירה וריאן לוכטי לוקח תואר עולמי שלישי ברציפות ב-200 מטרים מעורב; ריקה פדרסן עם שיא עולם מדהים; וזהב רביעי למיסי פרנקלין

מאת:חגי אשלגי


הישראלים

אתמול כתבתי כאן על חוסר המזל של המשלחת הישראלית והבעתי בטחון שלפחות יעקב טומרקין יעלה לחצי גמר במשחה ה-200 מטרים גב החזק שלו (בו סיים שביעי באולימפיאדת לונדון). אז לא. טומרקין לא התקרב למיצוי היכולות שלו ונותר מחוץ לחצי הגמר. גל נבו השתתף במשחה ל-200 מטרים חזה (שאינו משחה ייעודי שלו) וקבע תוצאה לא רעה עבורו של 2:14.9 דקות – עדיין מעל 3 שניות מחוץ לחצי הגמר.


גל נבו (צילום: gettyimages)


מקצי הגמר

100 מטרים חופשי גברים
שנה קשה עברה ג'יימס מגנוסן האוסטרלי. אלוף העולם מ-2011 הגיע ללונדון כמועמד ודאי לניצחון, והפסיד לניית'ן אדריאן האמריקאי במאית שנייה אחת בודדה. התקשורת האוסטרלית התייחסה לעניין כאל שואה ספורטיבית. 10 מדליות שחייה אולימפיות באוסטרליה (ללא אחת מוזהבת לגברים) משמעותן אסון. אפילו ליבי טריקט הוותיקה כיוונה למגנוסן כשאמרה ש"הגיעו שחיינים שחשבו שהזהב בכיס שלהם." לפני כמה שבועות אמר מגנוסן – "אלה היו 12 החודשים הקשים ביותר שעמם התמודדתי… הייתה כל-כך הרבה תקשורת שלילית כל-כך הרבה זמן. זה היה קשה למשפחה ולחברים שלי. לאף הורה לא מגיע לקרוא על הבן שלו את הדברים שכתבו עליי."

אחרי האולימפיאדה לקח מגנוסן הפסקה ואז ביצע את מה שהוא מגדיר כבלוק האימון האירובי הגדול ביותר שלו אי פעם, עם כ- 5 חודשים של עבודה אירובית עד פברואר.

עם כל המטען הזה, ושחייה מתחת למצופה ממנו במשחה ה- 4 כפול 100 שליחים חופשי, עלה מגנוסן לאדני הזינוק. עם הזינוק, ולאד מורוזוב הרוסי החליט להתפרע במסלול 2. הוא פתח בטירוף מתחת לקצב שיא עולם והסתובב על 21.94 שניות בחצי המרחק (לראשונה בהיסטוריה של ה-100 מטרים הסתובב שחיין על פחות מ-22 שניות), כמעט חצי שנייה לפני האלוף האולימפי ניית'ן אדריאן. מגנוסן הסתובב חמישי ולצדו ג'יימס פייגן האמריקאי הסתובב שישי.

ביציאה מהסיבוב לא נראה שמורוזוב נחלש משמעותית. עד 75 מטרים הוא עדיין הוביל, כאשר אחריו מתחילות השורות להצטמצם. גם קמרון מאקווי האוסטרלי בן ה-19 במסלול 1 בקצה הרחוק החל להתקרב.

15 מטרים לסיום היו חמישה שחיינים בקו אחד – ניית'ן אדריאן, ולאד מורוזוב, ג'יימס מגנוסן, ג'יימס פייגן וקמרון מקאווי. מגנוסן נראה מתאמץ כשנאלץ לנשום כל שתי תנועות. מי יחזיק מעמד עד לקיר?

בדיוק כאן הוריד מגנוסן את הראש, הפסיק לנשום והצליח לשמר את הסגנון, התנועות הארוכות והחזקות והמהירות, טוב יותר מכל אחד אחר. הוא נגע בקיר בערך 25 ס"מ לפני פייגן ו- 30 ס"מ לפני אדריאן כדי לקחת זהב ב-47.71 שניות. כסף לפייגן ב-47.82 שניות, ארד לאדריאן ב-47.84 שניות. המקום הרביעי הלך לקמרון מאקווי הצעיר (ב-47.88 שניות) ששיפר את שיאו האישי והפך לראשון בעולם מתחת לגיל 20 שיורד מ-48 שניות.

לאחר המשחה אמר מגנוסן שב- 15 המטרים האחרונים הוא השתמש בכל הניסיון וההתמודדויות של 12 החודשים האחרונים. הוא גם שיבח את נבחרת אוסטרליה כשאמר שבשנה שעברה הוא ומאמנו היו לבדם, אבל הפעם, כל הנבחרת תמכה ועמדה מאחוריו. לבסוף אמר – "בסוף, כמעט הייתי סחוט מדי כדי לחגוג. היו יותר אמוציות מכל דבר אחר. 12 החודשים האחרונים בעטו אותי לתחתית, ועבדתי כל-כך קשה, והצוות התומך בי עבד כל-כך קשה, כך שידעתי שכולם ישחררו אנחת רווחה אדירה."

200 מטרים מעורב אישי גברים
אתמול כתבנו שריאן לוכטי חייב לנצח במשחה הזה. האמריקאי הואשם בהוללות יתר ובשחיית חסר אחרי האולימפיאדה. בשנה האחרונה הוא השתתף בתוכניות טלוויזיה שונות, בפרסומות, בתוכנית ריאליטי סביבו בערוץ E! ובאופן כללי נראה כמי שעסוק בחגיגות. אנשים שכחו את איכויותיו האדירות כשחיין.

אתמול כתבנו גם שאת חצי הגמר שלו במשחה המעורב הקצר, ניצח לוכטי בבריכה אחת חזקה בסגנון החזה. כך קרה גם בגמר.


לוכטי (צילום: tobyandtaishan)


טיאגו פריירה הברזילאי הוא מומחה לפרפר וגב והקדים את לוכטי בחצי המרחק. אבל סגנון החזה של לוכטי מצוין והוא פתח פער בסוף הבריכה השלישית. בבריכה החתירה הרביעית, לוכטי הגדיל את הפער על פריירה, שנתקע 15 מטרים לסיום ואיפשר לקוסוקה הגינו לעבור אותו במאית שנייה כדי לקחת את הכסף. במפגן של עוצמה אדירה בחצי השני של המשחה (אותו שחה מהר מכולם), לקח הסיני בן ה-19 שון וואנג את המקום הרביעי. לוואנג חסר סגנון הגב. אם יצליח לשפר אותו, הסיכוי שלו למדליה גבוה.

ריאן לוכטי (ארה"ב) לקח זהב בפעם השלישית ברציפות במשחה זה באליפות העולם, בזמן של 1:54.98 דקה; קוסוקה הגינו (יפן) כסף ב-1:56.29 דקה; טיאגו פריירה (ברזיל) ארד ב-1:56.30 דקה.

200 מטרים פרפר נשים
ליו זיגה בת ה-24 (המכונה "לוסי") לקחה מדליית זהב אולימפית במשחה זה בבייג'ינג מול הקהל הביתי לפני חמש שנים. מאז היא לא ידעה את אותה רמת הצלחה. זיגה התאמנה בעבר אצל המאמן האוסטרלי של ג'סיקה שיפר האוסטרלית.

בגמר, פתחה זיגה לאט יחסית, ועברה להוביל רק אחרי בריכה שנייה חזקה מאד. בתום 150 מטרים, נצמדה אליה מיריאה בלמונטה הספרדייה והשתיים הסתובבו יחד לבריכה האחרונה. בלמונטה הספרדייה, שחיינית מרחקים, לא הצליחה להחזיק עם זיגה בבריכה האחרונה והסינית הוותיקה התמוגגה משמחה כשלקחה זהב. קטינקה הוזשו שמרה על מקומה השלישי מראשית המשחה ועד סופו. ליו זיגה (סין) זהב ב-2:04.59 דקות; מיריאה בלמונה (ספרד) כסף ב.-2:04.78 דקות; קטינקה הוזשו (הונגריה) ארד ב-2:05.59 דקות.

50 מטרים גב נשים

במשחה הצפוף והמהיר הזה, שתי סיניות ויפנית אכלסו את המסלולים המרכזיים. ג'ינג ז'או בת ה-23 היתה אלופת עולם במשחה זה ברומא 2009, ואלופת העולם במרחק הכפול בשנחאי 2011. בת ארצה, יואנהואי פוי, רק בת 17 ועלתה לגמר עם זמן טוב ממנה. בגמר הצליחה ג'ינג הוותיקה ליישם את הניסיון והיכולת שלה כדי לקחת זהב ב-27.29 שניות; כסף לפוי ב-27.39 שניות; ארד לאיה טראקאווה היפנית ב-27.53 שניות.

4 כפול 200 מטרים חופשי נשים
בקרב האדירים בין אוסטרליה, ארה"ב וצרפת, ההובלה החליפה ידיים לפחות חמש פעמים. ב-150 מטרים הראשונים הובילה קאמיל מופא הצרפתייה. קייטי לדקי האמריקאית שירדה במרחקים מה-400 וה-1,500 מטרים, עברה אותו אחרי 200 מטרים. ב-200 מטרים הבאים החליפו שרלוט בונה הצרפתייה ושאנון ורילנד האמריקאית את ההובלה ביניהן, אבל הצרפתייה הקדימה בתום ה"לג" השני. קיילי פאלמר האוסטרלית צמצמה חזק ובמחצית הדרך עמד הפער בין שלושת הנבחרות הראשונות על שבע מאיות שנייה בלבד כשצרפת ראשונה וארה"ב שנייה.

השליחה השלישית עבור אוסטרליה, בריטני אלמסלי, ארגנה סדר עולמי חדש, כאשר שחתה מהר משמעותית גם מארה"ב וגם מצרפת, ונתנה לאליסיה קוטס יתרון של כמעט שנייה בזינוק לפני מיסי פרנקלין. מיסי פתחה בטירוף וסגרה את כל היתרון של האוסטרלית כבר בבריכה הראשונה. מכאן, היא רק הגדילה את הפער.

ארה"ב סיימה ראשונה ב-7:45.14 דקות; אוסטרליה החזיקה מעמד במקום השני ב-7:47.08 דקות; צרפת שלישית ב-7:48.43 דקות.


מיס 4 על 4


מיסי פרנקלין כבר 4/4 – זהב רביעי בארבעה משחים. לאליסיה קוטס יש כבר 4 מדליות כסף ב-4 משחים.

חצאי גמר

200 מטרים חזה נשים
אם יש שיא עולם שחשבתי שייקח לו זמן להישבר, היה זה ה-2:19.59 דקות של רבקה סוני במשחה זה באולימפיאדת לונדון. כמה טעיתי. ריקה מולר פדרסן הדנית שרפה את חצי הגמר הראשון בדרכה לשיא עולם חדש של 2:19.11 דקות. בחצי הגמר השני, הפכה יוליה אפימובה לאישה השלישית בעולם שיורדת מ-2:20 דקות כשקבעה 2:19.85 דקות. מאחת מבין שתיהן תצא המנצחת בגמר, כאשר סוני איננה משתתפת באליפות הנוכחית.

100 מטרים חופשי נשים
עד חצי הגמר, קייט קמפבל האוסטרלית היתה היחידה שירדה השנה מ-53 שניות. בחצי הגמר הצטרפה אליה שרה סיוסטרום השבדית. שתי אלו, יחד עם ראנומי קרומווידיויו ההולנדית צפויות להיאבק על המדליות בגמר.

200 מטרים גב גברים

טיילר קלארי וריאן לוכטי מארה"ב, יחד עם ריוסוקה איריי היפני, לקחו את המדליות באולימפיאדת לונדון 2012 במשחה זה. גם בגמר אליפות העולם הנוכחית הם המועמדים המרכזיים להתמודד על הזהב, כאשר מצטרפים אליהם קוסוקה הגינו היפני ורדוסלב קבצקי הפולני. בינתיים, קלארי נראה חזק מכולם.

200 מטרים חזה גברים
שישה ירדו מ-2:10 דקות בחצי הגמר. מובילים אותם דניאל גיורטה ההונגרי, מרקו קוך הגרמני ואנדרו וויליס הבריטי.

מה לחפש ביום השישי?

מעבר לכל חצאי הגמר של הערב הקודם שיבשילו לגמרים, נראה בבוקר מבין הישראלים, את עמית עברי משתתפת ב-50 מטרים פרפר.

הספרינטרים ייכנסו לפעולה ב-50 מטרים חופשי. במקצה שנותן כבוד גם לוותיקים, חפשו את סזאר סיילו, אנתוני ארווין, פרד בוסקה, רונלד סקומן, ג'ורג' בוול ומת'יו אבוד הוותיקים, לצד פלורן מנאדו, ניית'ן אדריאן, ולאד מורוזוב, מרסלו צ'ייריגיני וג'יימס מגנוסן הצעירים. כל זאת במשחה שנוטה שדווקא לספק הפתעות.

בספרינט 50 מטרים פרפר לנשים, ג'נט אוטסן שורפת את המים, אבל ירדפו אחריה אליסיה קוטס, אינגה דקר, ראנומי קרומווידיויו, פראן האלסל, דנה וולמר, ועוד.

ב-100 מטרים פרפר לגברים נראה שוב את צ'אד לה קלוס. הפעם הוא יתמודד מול יבגני קורוטישקין הרוסי, יוג'ין גודסו האמרקאי, סטפן דיבלר הגרמני, הפולנים צ'רניאק וקורזניובסקי, האיטלקי מטאו ריוולטה וגם… ריאן לוכטי.

ב- 200 מטרים גב לנשים מיסי פרנקלין כרגע נראית רמה אחת מעל כולן.

ב-800 מטרים חופשי לנשים נראה במוקדמות שוב את קייטי לדקי, לוטה פריס, לורן בויל, קאמיל מופא ומיריאה בלמונטה.

ב-4 כפול 200 מטרים חופשי לגברים נראה שהקרב העיקרי יהיה שוב בין ארה"ב לצרפת ואוסטרליה.

2.8.2013



חגי אשלגיחגי אשלגי 
שואף לתנועה 





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג