אליפות העולם בשחייה: טומרקין סיים 16 ב-200 מעורב אישי

השחיין הישראלי נראה טוב במוקדמות בבוקר, אבל היה יותר איטי בחצי הגמר. הפתעה גדולה ב-200 חופשי נשים, פיטי המשיך בשלו ב-50 חזה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יעקב טומרקין הוא השחיין הישראלי הכי יציב עד עכשיו במשלחת הישראלית לאליפות העולם בבודפשט. אחרי הופעה טובה שלו בחצי גמר משחה ה-200 מעורב אישי בבוקר שבו הוא קבע את הזמן העשירי בטיבו, היתה ציפייה שאולי הוא אפילו יצליח להתברג לגמר אם יצליח לשפר את שיאו האישי מאליפות העולם האחרונה. טומרקין זינק למקצה חצי הגמר שלו במסלול 2, וכמו בבוקר פתח מצוין בסגנונות פרפר וגב כשאחרי 100 מטרים הוא היה במקום השני. בסגנון החזה הוא כצפוי נחלש, ובחתירה הוא איבד לגמרי את הכוחות. בחצי השני של המשחה הוא ירד מהמקום השני למקום השמיני והאחרון וסיים בזמן איטי יותר מהבוקר, 1:59.98 דקה. בסופו של דבר טומרקין סיים במקום ה-16 והאחרון בחצי הגמר, והוא ינסה להשיג תוצאה טובה יותר במשחה ה-200 גב בו השיג לפני חמש שנים גמר אולימפי בלונדון 2012.

היה יותר טוב במוקדמות בבוקר. יעקב טומרקין | צילום: ארן הרשלג

יומה הרביעי של אליפות העולם בשחייה נפתח עם הפתעה, למרות שמדובר בשיאנית העולם ב-200 חופשי לנשים שבסך הכל ניצחה במשחה שלה. אבל כשבודקים את העובדות לעומק, פדריקה הפלגריני האיטלקיה תחגוג בשנה הבאה 30. היא היתה השחיינית המבוגרת ביותר במשחה הזה, ואם זה לא מספיק, הפייבוריטית לניצחון היתה השחיינית הטובה ביותר בעולם קייטי לדקי.

לא ממש ברור מה קרה ללדקי במשחה הזה. מצד ימין שלה היא ראתה את אמה מקיואן האוסטרלית פותחת בקצב מטורף, ובבריכה השלישית היא התחילה לצמצם פערים. אולי היא היתה עסוקה מדי במאבק מול מקיואן, שהיא לא שמה לב לפריצתה של פלגריני? בכל מקרה, לאיטלקיה הספיקה תוצאה של 1:54.73 דק', שהיא היתה יותר איטית מהזמן שלדקי קבעה בחצי הגמר, כדי לנצח ולחגוג את התואר העולמי השלישי שלה בקריירה במשחה הזה, כשהראשון היה ברומא 2009. לדקי סיימה שנייה בזמן של 1:55.18 דק' יחד עם אמה מקיואן שהפתיעה לא פחות מפלגריני במשחה הזה, והיא חלקה עם האמריקאית את מדליית הכסף. אגב, הגיבורה המקומית קטינקה הוסזו סיימה במקום השביעי בלבד.

לא בכל יום מתפוצצים עם שיא עולם. אדם פיטי | צילום: CHAN FAN

במשחה ה-200 פרפר לגברים ראינו את אחת מהופעות הפרידה של מייקל פלפס לפני שנה בריו 2016, והפעם הוא השאיר את שני מתחריו, לאזלו צ'ה וצ'אד לה קלו. הדרום אפריקאי, שניצח במשחה הזה את מייקל פלפס בלונדון 2012, החזיר לעצמו גם את התואר העולמי בו זכה לפני 4 שנים בברצלונה עם ניצחון בזמן של 1:53.33 דק'. הוא הקדים בכמעט 4 עשיריות את לאזלו צ'ה ההונגרי שהגיע אל התחרות הזאת כאלוף העולם הנוכחי. דאיה סאטו היפני סיים שלישי עם 1:54.21 דק'.

אדם פיטי שהיה הכוכב של היום השלישי באליפות עם שני שיאי עולם ב-50 חזה עוד לפני הגמר, התייצב לגמר כשברור שאף אחד לא יכול לתת לו פייט, במטרה לשבור את שיא העולם בפעם השלישית. הפעם, הוא היה רחוק מהשיא ב-4 מאיות בלבד, וסיים ב-25.99 שניות כדי לזכות בזהב השני שלו באליפות.

במשחה ה-800 חופשי לגברים היה צפוי קרב בין סון יאנג לבין האיטלקים גרגוריו פאלטיניירי וגבריאלה דטי. בפועל, הסיני שכבר ניצח בבודפשט ב-200 ו-400 חופשי יצא מהתמונה די מהר, דטי הוביל אבל איבד את ההובלה בשלב מסוים לפאלטיניירי, ובמאני טיים היה זה דווקא וויצ'לק ווידאק הפולני שעבר להוביל. אבל בסופו של דבר מי שתיכנן את המשחה שלו הכי טוב היה דטי, שבבריכה האחרונה עקף את שני היריבים שלו בדרך לתואר עולמי ראשון בקריירה שלו עם ניצחון בזמן של 7:40.77 דק' (שיא אירופי חדש). ווידאק סיים שני (7:41.73) ופאלטיניירי שלישי (7:42.44).

היום הזה הסתיים בשיא עולם שני במשחה השליחות והשליחים 4 פעמים 100 מיקס מעורב. כבר בבוקר שיפרה הרביעייה האמריקאית ביותר משנייה את השיא של בריטניה מאליפות העולם ב-2015. הם הרגישו שיש להם עוד מה לתת ועשו את זה בגדול בערב. הרביעייה כללה את מאט גריברס (גב), לילי קינג (חזה), קיילב דרסל (פרפר) וסימון מנואל (חתירה). בחצי הדרך האמריקאים עוד היו רחוקים מההובלה כי הסינים פתחו עם שני גברים, אבל קיילב דרסל בפרפר סגר את כל הפערים ואיפשר לסימון מנואל לדהור בבטחה בסגנון החתירה בדרך לשיפור משמעותי נוסף של שיא העולם. האמריקאים ניצחו עם 3:38.56 דק' כשמדובר בסך הכל בשיפור של משלוש שניות לשיא העולם ערב האליפות. אוסטרליה סיימה במקום השני וקנדה במקום השלישי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג