אליפות העולם בשחייה בשנחאי – סיכום היום הראשון לתחרויות הבריכה

ביום ראשון בבוקר החלו מוקדמות משחי הבריכה באליפות העולם בשחייה בשנחאי. היום הראשון החל באכזבה למשלחת כאשר עמית עברי קבעה תוצאה חלשה משיאה האישי ב-100 מ’ פרפר ופספסה כרטיס לחצי הגמר. גל נבו, שהימים החשובים עבורו באליפות זו הם היום רביעי ויום ראשון הבא (בהם ישחה את משחי ה-200 מטרים ו-400 מטרים מעורב) נמצא בשלב ה"טעימות" באליפות הזאת, ומזנק מעת לעת למים במשחה שאיננו המשחה העיקרי שלו. ביום ראשון בבוקר זינק נבו למשחה 100 מטרים חזה וקבע זמן יפה של 1:02.32 דקה, תוך שיפור של כמעט שנייה בשיאו האישי. למרות זאת, התוצאה לא הספיקה לנבו להפעיל לחצאי הגמר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ביום ראשון בבוקר החלו מוקדמות משחי הבריכה באליפות העולם בשחייה בשנחאי. היום הראשון החל באכזבה למשלחת כאשר עמית עברי קבעה תוצאה חלשה משיאה האישי ב-100 מ' פרפר ופספסה כרטיס לחצי הגמר. גל נבו, שהימים החשובים עבורו באליפות זו הם היום רביעי ויום ראשון הבא (בהם ישחה את משחי ה-200 מטרים ו-400 מטרים מעורב) נמצא בשלב ה"טעימות" באליפות הזאת, ומזנק מעת לעת למים במשחה שאיננו המשחה העיקרי שלו. ביום ראשון בבוקר זינק נבו למשחה 100 מטרים חזה וקבע זמן יפה של 1:02.32 דקה, תוך שיפור של כמעט שנייה בשיאו האישי. למרות זאת, התוצאה לא הספיקה לנבו להפעיל לחצאי הגמר

מאת:מערכת שוונג


אליפות העולם בשחייה

בערב יומה הראשון של התחרות, התקיימו ארבעה משחי גמר:

400 מ' חופשי גברים – פארק טיי-וואן, הקוריאני בן ה- 21 המתאמן באוסטרליה, שעט ממסלול 1 הקיצוני לניצחון מוחץ ב- 400 מטרים חופשי. בתוצאה של 3:42.04 דקות וב"ספליט שווה" (Even Split – חצי ראשון וחצי שני זהים בתוצאתם) הקדים הקוריאני בלמעלה משנייה את הסיני יונג סאן שזכה במדליית הכסף ובלמעלה משתי שניות את שיאן העולם ואלוף העולם הגרמני פול בידרמן שזכה בארד.


פארק טיי-וואן, הקוריאני
צילום: HanKooKin


400 מטרים חופשי נשים – פדריקה פלגריני היא אמנם גיבורת איטליה, אבל היא כבר עברה סדרות של בעיות מנטאליות ופסיכולוגיות קשות שגרמו לעזוב אליפויות גדולות בדמעות לפני סיומן. לא הפעם. פלגריני חתרה במשחה של טקטיקה גבוהה ו"נגטיב ספליט" דרמטי (Negative Split – חצי שני מהיר מהראשון) לזהב בתוצאה של 4:01.97 דקות כדי להגן על תוארה. את המחצית הראשונה של המשחה עברה פלגריני ב-2:02.30 דקות ואילו את המחצית השנייה ב-1:59.67 דקה שלא הותירה ליריבותיה שום סיכוי. גם בקי אדלינגטון הבריטית שהגיעה שנייה ב- 4:04.01 דקות, וגם קאמיל מופאט הצרפתייה במקום השלישי (עם 4:04.06 דקות) שחו שתיהן "נגטיב ספליט" במשחה טקטי למהדרין.


פדריקה פלגריני – הגיעה מוכנה
צילום: The Wolf


4 כפול 100 מטרים שליחים חופשי גברים – פתיחה מדהימה של האוסטרלי הצעיר ג'יימס מגנוסן ב- 47.49 שניות למעשה חרצה את גורל המשחה מהשליח הראשון. מייקל פלפס, השליח הראשון של הרביעיה האמריקאית, אמנם הגיע שני אחרי מגנוסן, אך בפיגור של למעלה מחצי שנייה. סיומות מצוינות של הרביעייה הצרפתית (שסיימה שנייה) והרביעייה האמריקאית (שסיימה שלישית) לא הספיקו כדי להדביק את האוסטרלים. הצרפתים אמנם נקמו באמריקאים על ההפסד בביג'ינג, אבל היתה זו נקמה מרה שהספיקה רק למקום השני אחרי הרביעייה האוסטרלית המצוינת.

4 כפול 100 שליחים חופשי נשים – במשחה הזה הסיומת דווקא היתה זו שהכריעה את התוצאה. הרביעייה ההולנדית המעולה, שכללה את מרלין וילדהאוס שחוזרת מחופשת לידה, שחתה רוב המשחה במקום השני אחרי רביעיית ארה"ב. 100 מטרים אחרונים של פמקה המסקרק המהירה ב- 52.46 שניות היתה גדולה על דנה וולמר האמריקאית. הרביעייה ההולנדית ניצחה שוב את רביעיית ארה"ב.  שלישית, והרחק מאחור, סיימה הרביעייה הגרמנית.


פמקה המסקרק- 100 מטרים ב- 52.46 שניות הביאו את הזהב
צילום: McSmit


הערות –
1. היציאות מהקיר אחרי סיבוב של מייקל פלפס ונטלי כוחלין האמריקאים, הם צורת השחייה המהירה ביותר שנראתה עד כה באליפות הזאת. שני השחיינים נעים יותר מהר בבעיטות דולפין מתחת למים מכל שחייני החתירה המהירים בעולם. למזלם של האחרונים, בסוף גם לפלפס וקוחלין נגמר האוויר והם צריכים לצאת לנשום.
2. לא ברור איך אליסיה קוטס האוסטרלית שרדה את היום הראשון לאליפות. קוטס שחתה בבוקר מוקדמות ב-100 מטרים פרפר ו- 200 מטרים מעורב, ובערב חצאי גמר בשני משחים מתישים אלו, בתוספת ל-100 מטרים חופשי לסגירת רביעיית השליחות האוסטרלית. אגב, קוטס עלתה גם לגמר בכל המשחים ששחתה ותיאלץ לשחות גב-אל-גב גמרים בערב השני של התחרויות ב-100 מטרים פרפר וב- 200 מטרים מעורב אישי.

צילום שער: Rufino Uribe



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג