אליפות העולם בטריאתלון איש הברזל 2011 – סיכום גברים

קרייג אלכסנדר הגיע, לאליפות העולם בטריאתלון איש הברזל 2011, אחרי שכבר היה אלוף העולם פעמיים בעבר, מחלה, ביקורות, סימני שאלה על עתידו ועקיצות מיריביו. את הרמז לקראת המרחק המלא הוא נתן כשגרף את תואר אלוף העולם בחצי המרחק וכאלוף אמיתי הוא הגיע מוכן באופן מושלם לאליפות העולם ולא רק ניצח בפעם השלישית אלא גם שבר את שיא המסלול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קרייג אלכסנדר הגיע, לאליפות העולם בטריאתלון איש הברזל 2011, אחרי שכבר היה אלוף העולם פעמיים בעבר, מחלה, ביקורות, סימני שאלה על עתידו ועקיצות מיריביו. את הרמז לקראת המרחק המלא הוא נתן כשגרף את תואר אלוף העולם בחצי המרחק וכאלוף אמיתי הוא הגיע מוכן באופן מושלם לאליפות העולם ולא רק ניצח בפעם השלישית אלא גם שבר את שיא המסלול

מאת:יונתן רימון


קרייג אלכסנדר הוא אלוף העולם בטריאתלון איש ברזל של שנת 2011. זהו תואר אלוף העולם שלישי שלו והפעם הוא גם ניפץ, ב- 12 שניות, את שיא המסלול בו החזיק לוק ואן ליירדה. אלכסנדר, אשר ניצח השנה גם באליפות העולם לחצי איש ברזל בלאס וגאס עבר שנה לא קלה. הוא נאלץ להתמודד עם מחלה קשה אשר השביתה אותו מאימונים כליל למשך חודשיים. הוא ספג ביקורות חוזרות ונשנות ע"י התקשורת על אי יכולתו לרכב ברמה הנדרשת, נדרש להשיב אינספור פעמים לשאלות האם מתחריו עלו על השיטה כיצד לנצחו והאם בגילו המתקדם הוא כבר מעבר לשיא. בעיקר הוא נשאל על ההקנטות שספג מכריס מקורמק אשר ניצח אותו בשנה שעברה ועבר למרחק האולימפי כשהוא כביכול אומר: "אין לי יותר מה להוכיח." אתמול בקונה, אלכסנדר, השתיק את כל מבקריו, יריביו ושלח איתות חד לא רק שהוא פה, אלא שהוא טוב מתמיד.

אנדי פוטס חתך את המים ויצא ראשון, כהרגלו,
רק שישה ימים לאחר שהשתתף באליפות טויוטה. הוא השלים את השחייה בזמן של 49 דקות. 2:30 דקות לאחר מכן יצאה חבורת המועמדים לניצחון דבוקים יחדיו כמו מתחרים במקצה אולימפי אשר מפחדים לפספס את הדבוקה הראשונה. אנדארס ריירלט, המועמד הראשי לניצחון לאחר ניפוצו של שיא העולם באיש ברזל, נראה מדמם בראשו לאחר מכה שקיבל ולא ברור כמה יכולתו נפגעה בעקבות זאת.

ברכיבה, למרבה ההפתעה, כריס לייטו, אשר סיים שני לאלכסנדר לפני שנתיים, לא הצליח לברוח לדבוקה הראשונה כמעט לכל אורך הרכיבה עקב קצב רכיבה חזק ביותר שהוכתב. כתוצאה מהקצב הגבוה ברכיבה היה לייטו רחוק ב- 8 שניות בלבד משיא מסלול האופניים אותו קבע נורמן סטדלר בשנת 2006 והיה רחוק משבירתו.

בדבוקה מאחוריו היו הרוכבים החזקים לוק מקנזי, מרינו ואנהונאקר, דירק בוקל ולא פחות ולא יותר מקרייג אלכסנדר בכבודו ובעצמו אשר סיים עם הרכיבה השנייה בחוזקה באותו יום וחמש דקות אחרי כריס לייטו.

אלכסנדר המושמץ, הצליח לשפר את רכיבתו ב- 13 דקות (4:24:05 שעות). עובדה שלא ברורה אם באה לביטוי עקב העובדה שלראשונה החליט לרכב עם קסדה אוירודינמית, וויתר על אופניי האורביאה בשביל הספשלייזייד, או שהבין שלראשונה לא יוכל להסתמך על ריצתו האדירה ונאלץ לעבוד קשה על יכולת הרכיבה. בראיון, אשר העניק לסלוטוויצ' לפני התחרות, טען אלכסנדר שאם יגיע לריצה בפיגור של 2 – 3 דקות יהיה זה אידיאלי עבורו.

מתחילת הריצה לא היה ספק אמיתי מי הולך לנצח. למרות התכווצויות קשות, אשר גרמו לכל מעריציו של קרואי להחסיר פעימה ולו אישית לעצור 3 ק"מ לסיום, אלכסנדר חצה את הקו ראשון ממוטט רגשית וגופנית.

אנדראס ריילרט, אשר נחשב לרוכב טוב מאלכסנדר הגיע כמעט 3 דקות אחריו וסיים שלישי, לאחר פיט גייקובס האוסטרלי המפתיע אשר נתן ריצה עדיפה (2:42:23 שעות) אפילו על זו של אלכסנדר.

מתן כסיף סיים עונה יוצאת מן הכלל מבחינתו. אחרי זכייתו בתואר האלוף הישראלי בישראמן, מקום ראשון בקטגורית גילו באליפות אירופה בפרנקפורט ואתמול סיים שמיני בקבוצת גילו בזמן נהדר של 9:51:28 שעות. אריק טאוב הבלתי נלאה סיים בזמן של 14:10:52 שעות מקום 16 בקבוצת גילו.

חמישייה ראשונה באליפות העולם בטריאתלון איש הברזל 2011:
1. קרייג אלכסנדר,אוסטרליה 8:03:56 שעות
2. פיט גייקובס, אוסטרליה, 8:09:11 שעות
3. אנדריאס ריירלט, גרמניה, 8:11:07 שעות
4 . דירק בוקל,לוקסמבורג,  8:12:58 שעות
5. טימו ברכט, גרמניה, 8:20:12 שעות

אלכסנדר על קו הסיום – אליפות העולם בטריאתלון איש הברזל, קונה – הוואי 2011


אתר –
ישראמן סמסונג 2012

מפת מסלול הרכיבה

תאור מסלולי התחרות



יונתן רימון

קישורים: טריאתלון, איש ברזל, ישראמן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג